Gå til innhold

Hvor ofte får barna ny telefon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte kjøper dere ny mobil til barna? Sett at telefonen enda fungerer og skjerm er intakt. 

Selv syns jeg at annenhvert år er litt for hyppig og kjøpe telefon til en 12 åring, spesielt når barnet motsetter seg og prøve og bedre ytelsen ved å formatere telefonen, føre over bilder, slette apper som ikke brukes osv.

Anonymkode: d1f15...03e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungene må ha telefonene til de slutter å fungere. Skal de ha ny før den tid, må de evt. kjøpe det selv med egne sparepenger. 

Anonymkode: 380c2...cec

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor ofte kjøper dere ny mobil til barna? Sett at telefonen enda fungerer og skjerm er intakt. 

Selv syns jeg at annenhvert år er litt for hyppig og kjøpe telefon til en 12 åring, spesielt når barnet motsetter seg og prøve og bedre ytelsen ved å formatere telefonen, føre over bilder, slette apper som ikke brukes osv.

Anonymkode: d1f15...03e

Aldri.

Anonymkode: d6d16...6c3

• Liker 9
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

De har samme mobil så lenge de fungerer. Ikke fått ny mobil her enda, hatt den i tre år. Mobil er en såpass stor utgift, og det er ikke noe poeng i å skifte ofte.

Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ungene må ha telefonene til de slutter å fungere. Skal de ha ny før den tid, må de evt. kjøpe det selv med egne sparepenger. 

Sånn har vi det her og. 12-åringen må spare og kjøpe den selv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min 12 åring har ikke fått noen ny mobil. Hun har fått min gamle, når jeg har kjøpt meg ny. 

Anonymkode: dbb48...086

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mobil både til meg og barna kjøpes når den gamle ikke funker lengre, å kjøpe ny før den tid er ikke aktuelt med mindre barna kjøper for penger som de har spart

Anonymkode: 4d1a9...141

• Liker 7
Skrevet

De har mobiler til de ikke virker. 

Siden vi har opplevd både bading med mobil og at de går i bakken har det vært ulikt hvor ofte de må byttes. 

At gutten har en mobil mer enn to år kan jeg visst bare glemme. Jenta er flinkere til å ta vare på, men det var hun som badet sin temmelig nye og dyre mobil, så hun har brukt sin tabbekvote på det. 

Å få ny bare for å få bedre er uaktuelt. Så lenge de virker virker de, og trenger ikke ny. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Annethvert år ca

Anonymkode: 1709b...e3c

AnonymBruker
Skrevet

Her fikk 1-åringen min gamle telefon når jeg kjøpte meg ny for 1 1/2 år siden. Jeg skal kjøpe meg ny telefon igjen til høsten og da skal hun få den jeg har nå. Det er fordi den telefonen hun har nå har knust skjerm. 

Anonymkode: 2ed8b...9b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her fikk 1-åringen min gamle telefon når jeg kjøpte meg ny for 1 1/2 år siden. Jeg skal kjøpe meg ny telefon igjen til høsten og da skal hun få den jeg har nå. Det er fordi den telefonen hun har nå har knust skjerm. 

1-åring? 😮

Anonymkode: c4336...a4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De arver våre gamle jobbtelefoner, vi får ny annenhvert år. Så nå har de iPhone X, som igjen byttes om ett år. 

Anonymkode: e4077...d12

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

1-åring? 😮

Hahah, nei 😂 10-åringen skulle det stå 😅

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette 👍🏻

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her må de ha telefonen til den ikke fungerer fordi den er for gammel og batteriet er elendig eller at den er skadet og det er dyrere å reparere den enn å kjøpe ny. Det går ihvertfall 2 år. Det samme gjelder oss voksne, vi bytter ikke telefon fordi det har kommet en ny modell. 

Anonymkode: 5a56e...c4d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hahah, nei 😂 10-åringen skulle det stå 😅

Ahh 😂😆 Det var litt bedre 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her må de ha telefonen til den ikke fungerer fordi den er for gammel og batteriet er elendig eller at den er skadet og det er dyrere å reparere den enn å kjøpe ny. Det går ihvertfall 2 år. Det samme gjelder oss voksne, vi bytter ikke telefon fordi det har kommet en ny modell. 

Anonymkode: 5a56e...c4d

Samme her. Uaktuelt å kjøpe ny mobil før det faktisk er nødvendig. Tror det er mange foreldre som er litt restriktive her.

Anonymkode: 0a8b5...8f3

• Liker 1
Skrevet (endret)

Våre har startet med avlagte telefoner. Først i fjor fikk 9-åringen og 11-åringen hver sin "nye" (brukt) telefon. Den skal brukes til den ikke virker lenger. Det er ikke aktuelt å bytte telefon annethvert år, så ofte bytter ikke jeg telefon en gang. Det er unødvendig, uøkonomisk og ikke minst svært miljøfiendtlig. Hvis barnet behandlet telefonen på en måte som krevde ny telefon oftere enn jeg mener er nødvendig ville jeg forventet at de betalte en stor del av prisen selv. Jeg synes ikke det er greit at de ødelegger dyre ting og forventer at vi skal betale ny uten videre. 

Endret av Arkana
AnonymBruker
Skrevet

Her har alle i familien iphone 5s som vi har hatt i flere år. De funker fortsatt. :P Jeg har planer om å ønske meg ny til jul da, men det blir ikke av de nyeste. Eller kanskje den nye SE.

Anonymkode: d6d16...6c3

AnonymBruker
Skrevet

De får ikke ny telefon før den gamle slutter å virke. Om de skal ha dyre telefoner (flere tusen) må de betalte mye selv med bursdagspenger og sparepenger.

Anonymkode: 41d19...058

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...