Gå til innhold

Tanker rundt det å ha blasto på frys som man gjerne ikke kommer til å bruke...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er så heldige å ha fått to herlige barn, yngste er tre mnd. og kom til verden etter ivf- behandling. Vi kjenner at vi er fornøyde med to barn. Jeg synes det er veldig tungt å gå gravid. Har i utgangspunktet alltid ønsket meg tre barn, men veien for å få barn nr. to har vært lang og vond.

Men så har det seg slik at vi har tre blastocyster etter sist forsøk, av topp kvalitet. Dette gjør det vanskelig for min del. Det føles på en måte uetisk og feil å ikke bruke disse, da det på et vis er påbegynte fostre. Andre som har følt på det samme? Da ønsker jeg i såfall å høre tankene dine, og hva dere endte opp med å gjøre.

Anonymkode: 2deee...2ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 9 på frys av topp kvalitet men går fint å ikke bruke alle. Kan ikke ha så mange barn 😅 skal prøve å få et barn til så holder det uansett. Tenker ikke at disse faktisk er fostre. Føler meg heldig med barne jeg har fått og forhåpentligvis en til. Men jeg vet selv at jeg ikke orker flere og vil ikke la det eventuelt gå ut over de barna jeg har fra før med å få enda flere.

Anonymkode: beec3...57e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv dårlige egg. Så dårlige at jeg enda ikke har blitt gravid. Har vært gjennom 7 ivf forsøk uten klaff.

Nå som regjeringen vil tilby eggdonasjon i norge, hva med å donorere eggene?

Jeg skulle veldig gjerne benyttet meg av donoregg for å kunne oppfylt babydrømmen og det er nok enormt mange der ute som sliter med å bli gravid grunnet dårlige egg.

Anonymkode: f699d...a58

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser på slike som aborter. De er det mange av uansett. Null problem å ikke bruke dem.

Anonymkode: adb0e...0ef

AnonymBruker
Skrevet

Veldig usikker på om embryo adopsjon er lovlig her, men jeg har fulgt med på en YouTuber (Ayla and Caleb) som adopterte tre embryoer fra et par som hadde fått de barna de ønsket og som følte det var feil å destruere dem så de gav de bort.

Anonymkode: 16939...d3c

Skrevet

Ikke lov med embryodonasjon dessverre, kun eggdonasjon. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner på det samme. Vi hadde 2 på frys, men samboer vil ikke ha flere barn. Han hadde et fra før, vi fikk et felles via ivf. 

Jeg ville ha flere barn, men han mente det ville ødelegge forholdet om vi tok på oss mer. 

Begge synes det er sårt å ha gitt slipp på det som lå i frys, og det er helt hjerteskjærende å tenke på at det kunne like godt ha vært den skatten vi har fått som ble til bioavfall. 

Anonymkode: a8845...ee1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere på frys. Kan godt være det blir aktuelt å bruke dem, men hvis ikke hadde jeg per nå ønsket at det var lov med embryodonasjon. Kan være jeg hadde endret mening eller vært mer ambivalent hvis det faktisk var en mulighet, men er ikke fremmed for tanken. Akkurat nå føler jeg mest på at vi "burde" bruke dem, eller hvertfall prøve, og at hvis vi får det til naturlig neste gang så svikter vi på en måte de som allerede er der. 

Anonymkode: 6b6fe...0c1

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har flere på frys. Kan godt være det blir aktuelt å bruke dem, men hvis ikke hadde jeg per nå ønsket at det var lov med embryodonasjon. Kan være jeg hadde endret mening eller vært mer ambivalent hvis det faktisk var en mulighet, men er ikke fremmed for tanken. Akkurat nå føler jeg mest på at vi "burde" bruke dem, eller hvertfall prøve, og at hvis vi får det til naturlig neste gang så svikter vi på en måte de som allerede er der. 

Er du virkelig komfortabel med tanken på at et biologisk barn som er 100 % deg og din mann sitt, skal vokse opp hos andre?

Anonymkode: 27bc6...4f5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vil ha flere barn når det yngste er tre måneder? Gi det litt tid før dere eventuelt destruerer. Det er helt greit å ikke ville ha flere barn

Anonymkode: 0ed3e...805

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er du virkelig komfortabel med tanken på at et biologisk barn som er 100 % deg og din mann sitt, skal vokse opp hos andre?

😅 det hadde aldri jeg vært komfortabel med iallfall. 

Anonymkode: 526ba...1bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke 😅

Som jeg skrev er det det jeg synes nå, når det ikke er en mulighet. Hvis det faktisk hadde vært en reell mulighet og ikke bare en idealistisk tanke kan det godt være jeg hadde sett annerledes på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...