Gjest Devana i.i. Skrevet 25. juni 2005 #1 Skrevet 25. juni 2005 Jeg fikk som sagt to kattunger for en ukes tid siden, og de har tilpasset seg utrolig bra! Men...de var vant til en liten gutt på samme alder med lillebroren min, og han var de ikke redde for, de siste gangene lillebroren min har møtt dem, har de vært så redde. Vi har prøvd å kose, la de komme til han, la de lukte på han, snuse rundt, alt...Men de skyr han Hva kan jeg gjøre? Han blir jo ganske lei seg, enda jeg prøver å forklare at det tar tid :-(
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2005 #2 Skrevet 25. juni 2005 Er han veldig "klengete" etter pusekattene? Jeg har selv lagt merke til at min hund skyr unger eller personer som absolutt skal være i nærheten av henne hele tiden. Det er som du sier, det tar tid.
Gjest Devana i.i. Skrevet 25. juni 2005 #3 Skrevet 25. juni 2005 Ja, han har vært litt sånn "Hei pusen" hele tiden og vil kose, men vi prøver å si at han ikke skal gjøre det hele tiden...Det blir nok litt for voldsomt for dem.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2005 #4 Skrevet 25. juni 2005 Jeg opplevde at katten min ble kjemperedd for søskenbarna mine på 9 og 4 år - selvom de bare satt rolig på gulvet og spilte et spill da han kom tuslende inn, så ble han kjemperedd og ville ikke være i stua. Tenkte kanskje at det var pga at han ikke kjente dem, men han reagerer aldri sånn på voksne. Mulig at det var fordi de satt på gulvet... Sitter broren din på gulvet eller har han fått skremt kattene ved en eller annen anledning, kanskje - uten hensikt, mener jeg? :klø: Håper kattene dine vender seg til broren din da, skjønner jo at han blir litt trist når de er redde for han.
Gjest Devana i.i Skrevet 26. juni 2005 #5 Skrevet 26. juni 2005 Første gangen han var her så var han jo ganske voldsom, og da ble de nok skremte ja... Han nesten hoppet ned på gulvet for å kose med dem. Nå har han roet seg, men det ser jo nesten for seint ut
Gjest 1111 Skrevet 26. juni 2005 #6 Skrevet 26. juni 2005 Han må rett og slett holde seg unna dem en stund og ikke "overfalle" kattungene med kosing, da er det lett at kattungene blir skremt. Hvis han roer seg så vil kattungene mest sannsynligvis venne seg til at han er der og det vil gå greiere etterhvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå