AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1 Skrevet 8. mai 2020 I snitt tar det 4-6 dager før folk blir syk av corona, Kanskje 7-10 dager etter det før man evt blir lagt inn på sykehus. Det som er dumt er at man nå har åpnet alt for mye på en gang. Så hvis man skulle få mer smitte så vet man ikke akkurat hvilket tiltak som fungerte... Skolene kunne de ha stengt frem til sommeren. Det er jo bare en mnd til og dessuten blir det ikke skikkelig undervisning for mange. Anonymkode: 68d8b...7a8 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #2 Skrevet 8. mai 2020 Regjeringen kjører jo strengere tiltak enn det FHI anbefaler, så man kan nok regne med at sistnevnte mener de har nok tid mellom hver åpning til at de forstår hvilke tiltak som har ført til hvilke resultater. At R tallet stiger litt når man åpner mer er ikke overraskende. Poenget er ikke at det skal være 0, men under 1. Skal man få det ned på grenseverdier mot 0, så må man stenge absolutt alt, og det vil være ekstremt skadelig for økonomi og folkehelse Anonymkode: 9c66b...d6f 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Skrevet 8. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: I snitt tar det 4-6 dager før folk blir syk av corona, Kanskje 7-10 dager etter det før man evt blir lagt inn på sykehus. Det som er dumt er at man nå har åpnet alt for mye på en gang. Så hvis man skulle få mer smitte så vet man ikke akkurat hvilket tiltak som fungerte... Skolene kunne de ha stengt frem til sommeren. Det er jo bare en mnd til og dessuten blir det ikke skikkelig undervisning for mange. Anonymkode: 68d8b...7a8 Nå begynner det igjen... Blir fin sommer dette! Sommer på sofaen med feber på 39 grader. Takk for der flaggermusspisende kommunistpakk! Håper kineserne får styrtet denne idiotgjengen snart! Anonymkode: 73aff...0b3 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #4 Skrevet 8. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå begynner det igjen... Blir fin sommer dette! Sommer på sofaen med feber på 39 grader. Takk for der flaggermusspisende kommunistpakk! Håper kineserne får styrtet denne idiotgjengen snart! Anonymkode: 73aff...0b3 Det går fint. Venner av meg som har hatt det beskriver det som en ganske lett forkjølelse, og de går på veggen av å måtte være i isolat i to uker da de kjenner seg helt fin lenge før det. Men, media trekker bare frem de verste tilfellene, noe som ender i hysteri og angst, og i ditt tilfelle også stort behov for noen å skylde på, samt hevntanker. Anonymkode: a9475...a2b 9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går fint. Venner av meg som har hatt det beskriver det som en ganske lett forkjølelse, og de går på veggen av å måtte være i isolat i to uker da de kjenner seg helt fin lenge før det. Men, media trekker bare frem de verste tilfellene, noe som ender i hysteri og angst, og i ditt tilfelle også stort behov for noen å skylde på, samt hevntanker. Anonymkode: a9475...a2b Håper du har rett, og vi blir mildt rammet. Når det gjelder aggresjonen i innlegget mitt så er det viktig å merke seg at jeg skiller mellom kommunistene og kinesere mer generelt. Jeg kjenner mest av alt på medlidenhet overfor kineserne som er stuck med dette drittregime. Anonymkode: 73aff...0b3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håper du har rett, og vi blir mildt rammet. Når det gjelder aggresjonen i innlegget mitt så er det viktig å merke seg at jeg skiller mellom kommunistene og kinesere mer generelt. Jeg kjenner mest av alt på medlidenhet overfor kineserne som er stuck med dette drittregime. Anonymkode: 73aff...0b3 De fleste utvikler ikke alvorlig sykdom. Man kan bli satt ut en liten stund, men det er også mange som opplever tilnærmet symptomfrihet og som ikke opplever det som noe annet enn en vanlig forkjølelse. Men ja, det bør helt klart få konsekvenser for wetmarkets i Kina og andre steder. Det er ren gambling å spise kjøtt som er tilberedt på den måten, for en dag kan det komme noe som er like smittsomt som korona (eller mer) og med dødeligheten til ebola (30-90%). Da sliter verden max. Anonymkode: 9c66b...d6f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går fint. Venner av meg som har hatt det beskriver det som en ganske lett forkjølelse, og de går på veggen av å måtte være i isolat i to uker da de kjenner seg helt fin lenge før det. Men, media trekker bare frem de verste tilfellene, noe som ender i hysteri og angst, og i ditt tilfelle også stort behov for noen å skylde på, samt hevntanker. Anonymkode: a9475...a2b Virker som om du tar veldig lett på viruset. Verden hadde ikke reagert som den har gjort hvis dette var ett fjolle virus.. Dessuten så kan man smitte andre som faktisk kan dø av dette. Anonymkode: 68d8b...7a8 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #8 Skrevet 8. mai 2020 At R-tallet kommer til å gå opp var varslet, og tatt høyde for i planene videre. Det er blitt som forventet, og ikke verre. I påsken så ble det snakket på samme måten, at "alle" tok seg fri da og trodde vi kunne slappe av, og at det skulle vi ha sett i dag i form av mange nye sykehusinnleggelser og dødsfall. Anonymkode: c6dff...a12 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #9 Skrevet 8. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som om du tar veldig lett på viruset. Verden hadde ikke reagert som den har gjort hvis dette var ett fjolle virus.. Dessuten så kan man smitte andre som faktisk kan dø av dette. Anonymkode: 68d8b...7a8 Jeg har forholdt meg til absolutt alle råd. Jeg har fortsatt frivillig hjemmekontor for å ikke eksponere andre mer enn nødvendig. Jeg finnes ikke redd for egen del. Men ser 1) at dette kan lamme helsevesenet da det ikke er immunitet i befolkningen 2) at det er farlig for utsatte grupper som må skjermes. Nå er det en kontrollert åpning, og jeg velger å stole på at de som kan dette mye bedre enn meg har kontroll. Anonymkode: a9475...a2b 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #10 Skrevet 8. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: At R-tallet kommer til å gå opp var varslet, og tatt høyde for i planene videre. Det er blitt som forventet, og ikke verre. I påsken så ble det snakket på samme måten, at "alle" tok seg fri da og trodde vi kunne slappe av, og at det skulle vi ha sett i dag i form av mange nye sykehusinnleggelser og dødsfall. Anonymkode: c6dff...a12 Men det sier seg selv at vi bare har sett starten her, når nesten INGEN i Norge er smittet.... Influensa feks pleier å ligge lavt på sommeren og blusser opp på høst/vinteren. Anonymkode: 68d8b...7a8
Gjest Tutte Skrevet 8. mai 2020 #11 Skrevet 8. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det sier seg selv at vi bare har sett starten her, når nesten INGEN i Norge er smittet.... Influensa feks pleier å ligge lavt på sommeren og blusser opp på høst/vinteren. Anonymkode: 68d8b...7a8 Det er jo ingen som kan si sikkert enda og er vel bare tiden som kan vise. Når det gjelder influensa så er det heller ikke samme viruset som dukker opp hvert år. Det er 3 forskjellige influensavirus, og det hyppigste kommer hvert andre/tredje år. Kan jo være det samme med covid-19, og hvis det er tilfelle så har vi fått vaksine innen den tid. Vi får bare være nøye med avstand og håndhygiene å være så positive som det går an til det motsatte er bevist.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #12 Skrevet 8. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det sier seg selv at vi bare har sett starten her, når nesten INGEN i Norge er smittet.... Influensa feks pleier å ligge lavt på sommeren og blusser opp på høst/vinteren. Anonymkode: 68d8b...7a8 Det muterer, og kommer tilbake i ny og som oftest svakere form. Akkurat som Svineinfluensa. Relativt dødelig og farlig da det kom på senvinteren. En liten pusekatt som knapt matchet vanlig influensa høsten etter. Anonymkode: a9475...a2b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #13 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det muterer, og kommer tilbake i ny og som oftest svakere form. Akkurat som Svineinfluensa. Relativt dødelig og farlig da det kom på senvinteren. En liten pusekatt som knapt matchet vanlig influensa høsten etter. Anonymkode: a9475...a2b Tror den pusekatten kommer til å bli mannevond nå til vintern... Anonymkode: 68d8b...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #14 Skrevet 8. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror den pusekatten kommer til å bli mannevond nå til vintern... Anonymkode: 68d8b...7a8 Må være vondt å leve slik, alltid tro det verste, alltid være redd. Jeg tror det ordner seg, som det pleier å gjøre med virus, og gjør det ikke det har jeg hatt noen fantastiske måneder med optimisme, vår og sommer. I stedet for å sitte innesperret, blek og deprimert bak gardinene hjemme. Anonymkode: a9475...a2b 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #15 Skrevet 8. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må være vondt å leve slik, alltid tro det verste, alltid være redd. Jeg tror det ordner seg, som det pleier å gjøre med virus, og gjør det ikke det har jeg hatt noen fantastiske måneder med optimisme, vår og sommer. I stedet for å sitte innesperret, blek og deprimert bak gardinene hjemme. Anonymkode: a9475...a2b Det finnes ett ord som heter REALISTISK... Anonymkode: 68d8b...7a8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #16 Skrevet 8. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker said: Tror den pusekatten kommer til å bli mannevond nå til vintern... Anonymkode: 68d8b...7a8 Det tar du nok feil. Virus blir onde fleste tilfeller svakere når det muterer. Jeg tippet Covid-19 kommer til å føle den vanlige sesonginfluensaen hvert år, bare i en snillere form en nå i begynnelsen. Anonymkode: 5a227...a79
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #17 Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det finnes ett ord som heter REALISTISK... Anonymkode: 68d8b...7a8 Myndighetene og FHI er realistiske, og rasjonelle. Dommedagsfolket er hysteriske som vanlig, og velger kjellerlivet. 20-somthing som fester og koser seg som normalt er fullstendig uansvarlige. Det er fredag. Skal ta et-par glass med noen venner, spise en bedre middag, nå når det endelig er i tråd med retningslinjene. Fordi jeg stoler på myndighetenes vurderinger. Anonymkode: a9475...a2b
Anonymburker Skrevet 8. mai 2020 #18 Skrevet 8. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: I snitt tar det 4-6 dager før folk blir syk av corona, Kanskje 7-10 dager etter det før man evt blir lagt inn på sykehus. Det som er dumt er at man nå har åpnet alt for mye på en gang. Så hvis man skulle få mer smitte så vet man ikke akkurat hvilket tiltak som fungerte... Skolene kunne de ha stengt frem til sommeren. Det er jo bare en mnd til og dessuten blir det ikke skikkelig undervisning for mange. Anonymkode: 68d8b...7a8 Er det reproduksjonstallene på 0.49 i går og 0.55 i dag du sikter til?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #19 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Må være vondt å leve slik, alltid tro det verste, alltid være redd. Jeg tror det ordner seg, som det pleier å gjøre med virus, og gjør det ikke det har jeg hatt noen fantastiske måneder med optimisme, vår og sommer. I stedet for å sitte innesperret, blek og deprimert bak gardinene hjemme. Anonymkode: a9475...a2b Må være flott å fremstå slik. Anonymkode: 82cf4...071
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #20 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Myndighetene og FHI er realistiske, og rasjonelle. Dommedagsfolket er hysteriske som vanlig, og velger kjellerlivet. 20-somthing som fester og koser seg som normalt er fullstendig uansvarlige. Det er fredag. Skal ta et-par glass med noen venner, spise en bedre middag, nå når det endelig er i tråd med retningslinjene. Fordi jeg stoler på myndighetenes vurderinger. Anonymkode: a9475...a2b Men myndighetene kan jo ikke vurdere hvorvidt akkurat du eller andre enkeltpersoner kan smittes. Jeg tenker jo at selv om barer osv åpnes så kan smitten være der og da er det fortsatt «farlig» og omgås..jeg vil ikke bli syk eller smitte noen.. Anonymkode: 2c197...48d
Anbefalte innlegg