AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1 Skrevet 8. mai 2020 Er det noen her som har jobbet innenfor restaurantbransjen? Hvilke type feil kan du gjøre? Eller føler du at du klarer deg knirkefritt (uavhengig av hvor lenge du har jobbet der)? Selv skal jeg ikke jobbe i bransjen veldig lenge, men jeg går snart på veggen og det hender jeg gjør feil som går utover gjestene ... Det har skjedd så store endringer i bransjen vedrørende nye restriksjoner fra myndighetene, noe som videre har ført til veldig sen leveranse av mat (kokkene jobber på spreng) eller at mye stress kan føre til feil leveranse. Jeg føler at jeg håndterer feil greit nok på jobb, men når jeg kommer hjem kan jeg så lett gå ned i kjelleren. Jeg får så lett dårlig selvtillit ... Er det noen her som har tips? Det er greit nok at man gjør feil, men jeg håndterer det så dårlig ovenfor meg selv. Anonymkode: a5366...414
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #2 Skrevet 8. mai 2020 TS her. Vil legge til at jeg skal starte å studere til høsten. Jeg vurderer meg selv så kraftig ut ifra enkelthendelser, og mister all tro på at jeg kan klare et videre studium. Det verste at dette sikkert er små feil, jeg bare håndterer det så dårlig. Jeg er så perfeksjonist. Anonymkode: a5366...414
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Skrevet 8. mai 2020 Jobbet 8 år i resturant-bransjen ved siden videregående og senere studier. Selvfølgelig gjør man feil, sånn er det bare. Men de aller fleste tar det med et smil så lenge du er hyggelig å gjør så godt du kan for å rette opp i feilen som er gjort. Ved lang ventetid på mat f.eks, så er de fleste veldig forståelsesfulle hvis du informerer. F.eks informer når de kommer/når de bestiller at det er litt lang ventetid i dag pga situasjonen, og gjerne kom innom bordet litt senere med informasjon om hvordan det ligger an. Går greit å vente 45 min på mat hvis man er informert om det på forhånd Ved feil levering av mat, smil vær hyggelig og si at du beklager så masse og at du skal selvfølgelig gjøre alt du kan for at de får riktig mat fort. Prøv å pust og ta en ting av gangen hvis det blir mye å gjøre. Du kommer mer inn i det etterhvert. Etter en stund så husket jeg alle bestillingene i hodet, selv om de var kjempelange, og man blir flinkere til å strukturere. Også et tips: se rundt deg, ikke bare gå å se i bakken på vei fra bordet, veldig fint hvis noen ønsker å kontakte deg. Irriterende med servitører som ikke følger litt med og som man sliter å få kontakt med. Anonymkode: d111f...b23
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #4 Skrevet 8. mai 2020 Jeg ødela ribbe til 80 engang 😄. Sendte ut masse tallerkener uten ris og de merka det ikke. Når du får rutine så skjer skjeldent feil syns jeg. Flere år siden jeg gjorde feil som er mer enn at jeg ikke er fornøyd fordi jeg veit det kunne vært bedere. Rutine og selvtillit på at du klarer det. Anonymkode: d4918...8ed
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 Herregud gjorde masse feil jeg. Tok for lite betalt, for mye betalt, mista mat og drikke på gulvet, feilbestillinger osv, sånt skjer i et stressende yrke. Jobber ikke med det nå, men det gikk jo fint i jobben nå. Hadde gode referanser. Anonymkode: f0100...9b2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 Joda, har knust masse tallerkener og til og med et helt brett med glass en gang. Har levert ut feil dessert til et bord (fordi kjøkkenet la ved feil bong 🙄) og da gjestene spiste desserten uten å si noe fikk jeg kjeft av kjøkkenet fordi de måtte lage nye desserter (selv om DE hadde lagt ut bong med feil bordnummer! 🙄🤦♀️) Jeg har også mikset et utall drinker feil, sånn at de sikkert smakte helt forferdelig (😂🙈) men siden gjestene ikke klaget gjorde jeg ingenting med det. Anonymkode: 96e64...cee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå