Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en dame på 30 år, har vært med samboer i fem år og det er en ting jeg alltid har stusset på: 

Selv om moren hans bor i samme nabolag, så ses de så og si aldri. I løpet av de fem årene jeg har vært med han tror jeg hun faktisk har invitert han ut for en lunsj kanskje to ganger. Ellers slår de bare av en prat hvis de støtter innpå hverandre tilfeldig på gata. 

Jeg synes dette er merkelig da jeg er stikk motsatt, ringer moren min ukentlig og prøver å besøke henne minst en gang i måneden. Hadde synes det var rart dersom mamma kun tok kontakt med meg på julaften.

Slik jeg forstår av dems historie så har de ikke et dårlig forhold, men moren har hatt en del trøbbel med tidligere barn og er kanskje brent sånn sett, foreldrene hans skilte seg da han var under 3 så han er ikke vant til annet. Hun har selv hatt en vanskelig oppvekst og det var litt ustabilt da samboer vokste opp hos henne. Han har sagt til meg at han ønsker mer kontakt med moren sin og jeg har oppmuntret han mye, men ser ut til at det blir til det. 

Hvem er det som har "skyld" i denne mangelen på kontakt? Bryr mora seg rett og slett lite om sønnen? Hva vil dette ha å si for vårt framtidige barn? Er nesten så jeg vil vi skal flytte til min mors hjemby slik at vi kan ha en bestemor som er kjærlig og tilgjengelig...

Jeg høres kanskje fordomsfull ut men dette er tanker som naturlig kommer når vi planlegger barn.

Anonymkode: 193b9...d54

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min kommer fra en familie hvor alt holdes trivielt og overfladisk. De sees ikke så ofte og prater bare om uviktige ting når de gjør det. Han fikk jo sjokk når han kom inn i min familie som er veldig tett. Vi er åpne og snakker om både vanskelig og fine ting sammen. Han ble helt annerledes når vi fikk barn. Med våre barn er han nær, kjærlig og omsorgsfull. Han ønsker å skape en annen familiedynamikk enn han selv vokste opp med. 

Anonymkode: a7a47...8ac

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som de strever. Kan du og mannen invitere moren til dere. Så ser dere hvordan det blir. Kanskje gå litt gradvis frem? Ikke legg opp til 3 timers ettermiddager i starten iallfall 😊. Enten løsner det eller så gjør det ikke det. Tror ikke dere kan sitte og vente på gjerdet iallfall. Her må det kjærlig action til ❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...