Gå til innhold

Dere som hamstret

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det kommer ikke til å skje, men men

Anonymkode: 02fc5...c47

Akkurat som vi aldri kommer til å få noen global pandemi som gjør at halve verden stenger ned...

Anonymkode: eb535...373

Videoannonse
Annonse
Gjest Vegansucks
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spagetti a la capri syns jeg er godt i blant. Kunne godt hatt noen bokser med det stående.  Gjør jo ikke noe om en har hermetikk stående, det holder seg i årevis. 

Anonymkode: ec993...613

Vedder på at du er mann😂

AnonymBruker
Skrevet

Nå hamstret jeg ikke akkurat. Men et par uker før koronaen kom til Norge sa jeg spøkefullt til mannen min at siden vi hadde snakket lenge om å ha et lite nødlager med mat o.l. stående for moros skyld (elsker programmer som Doomsday Preppers) så kunne vi kanskje starte nå. Bruke koronasituasjonen i andre land som inspirasjon. Vi snakket litt om det, og ble enige om at vi kunne kanskje kjøpe 1-2 ekstra måltider som vi kunne ha stående i ei hylle i fred og ro fremover, hver gang vi handlet.

Så da begynte jeg å kjøpe et par ting ekstra hver gang jeg handlet. Vil ikke si det går under hamstring, men vi fikk sakte men sikkert bygget opp et lite nødlager.

Men når hamstringen faktisk sto på som verst i Norge kjøpte jeg ikke mer enn det jeg trengte. Nå som det har roet seg ned igjen, kjøper jeg innimellom noe på boks, eller tørrvarer, som jeg setter i nødlageret mitt.

Men jeg tipper de fleste som har et nødlager stående har gjort det samme som oss, og har ting som varer lenge, og ikke bare noen få uker. Har tenkt å la matvarene stå til jeg virkelig trenger de. Akkurat nå er det ikke mye smitte her jeg bor. Og enn så lenge, bank i bordet, er både jeg og mannen frisk. Dette blir et nødlager vi vil ta av hvis vi blir dårlige, eller hvis det kommer mer smitte. Ikke som vi spiser av i det daglige. Jeg må fortsatt på jobb, så da kan jeg likesågodt dra innom butikken regelmessig.

Anonymkode: d3698...762

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Vegansucks skrev:

Vedder på at du er mann😂

Jeg er dame og er enig med vedkommende. 

Anonymkode: 0c730...288

• Liker 1
Gjest Vegansucks
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er dame og er enig med vedkommende. 

Anonymkode: 0c730...288

Yuck! 

Gjest Lasox
Skrevet (endret)

Jeg storhandlet siden jeg er i risikogruppa, men holdbarheten til det jeg handlet har 2-3 års holdbarhet. Så det funker helt fint. Hamstret inn litt forskjellig slik at det ikke ble så ensidig kosthold dersom det skulle bli verre situasjon der hvor vi i risikogruppa for et eksempel ikke fikk handlet elns. eller generelt skulle bli verre situasjoner og skulle begynne å ligne på situasjoner som Italia og andre land.

Hadde ikke politikerne reagert på det tidspunktet ville vi ha fått sett en helt annen hverdag der hvor vi ville ha fått lignende tilstander som Italia, Spania og USA.

Skjønner ikke på meg folk som ikke har liten nødlager etter «lockdown». Det viser jo hvor ekstremt hvor fort ting kan svinge selv for i Norge. Trodde aldri skulle få oppleve slike tilstander i Norge, men det har jeg nå lært at det kan skje og vil være mye bedre forberedt til neste gang. Målet er å ha nødlager for 2. mnd. slik at dersom en ny pandemi oppstår eller covid-19 forverrer seg igjen i nye bølger. Så vil jeg ha et stort nødlager der hvor jeg ikke er nødt til å gå ut å handle når det er verst, men venter selvfølgelig med å fylle på nødlageret til ting begynner å roe seg ned og normalisere seg. Har foreløbig nødlager på opptil 2 uker med middager, frokost og det er privat brønn på hytta - så trenger ikke være redd for at kommunale anlegget skulle kollapse ved slik pandemi.

Her må politikerne ta store grep underveis av pandemien og etter også. Være forberedt på flere scenario. USA har jo blant annet «sol-storm» på topp #10 største trusler mot nasjonale sikkerheten. Tror ikke norske politikere vet hva det er for noe engang eller hva som kan beskytte mot det. Rett og slett flau over norske politikere som ikke har vært godt forberedt.

Endret av Lasox
  • Opprett ny...