Gå til innhold

Dere som hamstret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som hamstret, fikk dere spist all maten eller har dere kastet noe?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, PurpleRain skrev:

Lite å gjøre i dag?? 

Anonymkode: e982d...771

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det som hadde mindre enn 3 måneders holdbarhet er forlengst spist opp. Kanskje med unntak av noen sjokolader. Tomt for dopapir og bleier også. Var jo knapt utenfor huset i ukene skolen av stengt.

Anonymkode: 70409...4ff

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lite å gjøre i dag?? 

Anonymkode: e982d...771

Ja😁

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det som hadde mindre enn 3 måneders holdbarhet er forlengst spist opp. Kanskje med unntak av noen sjokolader. Tomt for dopapir og bleier også. Var jo knapt utenfor huset i ukene skolen av stengt.

Anonymkode: 70409...4ff

Samme her. Butikkene skyldte på hamstring, men det var storhandling og det at folk brukte mat/såpe/dopapir hjemme. Jeg stooorhandlet, handlet sjeldent disse ukene, men normal mengde i skapene hjemme. På jobb (kontor) derimot har vi alt for mye såpe og dopapir nå, for de vanlige leveransene har kommet nå når alle er på hjemmekontor så ingenting ble brukt på jobb

Anonymkode: e1a70...c74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De som sitter med 30 bokser med joikakaker har noe å kose seg med fremover (joikakaker smaker dritt så) 🙈 

Anonymkode: 712e6...c71

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg storhandlet, fordi jeg alltid storhandler for da bruker jeg mindre penger. Jeg storhandlet også for eldre foreldre og en tante. Tingene er for lengst brukt opp. Er jo godt over en måned siden dette nå. 

Anonymkode: 11036...1b0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som sitter med 30 bokser med joikakaker har noe å kose seg med fremover (joikakaker smaker dritt så) 🙈 

Men gikk det så mye av det? Det som det ble tomat for her var alt av tomat i hermetikk (krosset tomat osv, som brukes i feks spaghetti saus), gjær, såpe. Og ut fra bransjens oversikt så var det såpe forbrukerne kjøpte mest av. Er hele familien hjemme hele dagen så går det mer av håndsåpe og zalo. 

Anonymkode: e1a70...c74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hamstret? Jeg "hamstrer" jevnlig, spiser opp etterhvert, kaster ingenting. Jeg har masse mat som ble kjøpt inn lenge før "koronasituasjonen" oppsto.

Anonymkode: b9c03...6f9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har en del hermetikk, gjær, hvetemel og frysevarer igjen. Kun en dorull igjen 😳 

Anonymkode: 0a72a...e28

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hamstret? Jeg "hamstrer" jevnlig, spiser opp etterhvert, kaster ingenting. Jeg har masse mat som ble kjøpt inn lenge før "koronasituasjonen" oppsto.

Anonymkode: b9c03...6f9

Men da gjelder ikke tråden deg vel? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, PurpleRain skrev:

Boksemat holder seg i evigheter det. Sikkert greit å lagre til neste pandemi om ca 10 år igjen. Nå var ikke jeg en av de som hamstret da, men tenkte litt praktisk for de som gjorde det. Kanskje litt værre med all gjæren som er hamstret, vil jeg tro. Men dopapir også holder seg da😊

Anonymkode: ef9dd...bee

AnonymBruker
Skrevet

Har et par pakker knekkebrød, 4 bokser lapskaus og 5-6 poser suppe. Men det holder seg jo lenge og er faktisk mindre enn vi anbefales å ha liggende...

Anonymkode: 2885d...de1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det har aldri vært fare for mangel på kort sikt utover at butikkene går tomme pga. hamstring, og det er fortsatt usikkert hva som vil skje i løpet av det kommende året. Russland har som kjent stanset eksport av hvete.

Anonymkode: eb535...373

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte 2 uker med tørrmat. Holdbarheten var over ett år. Regner med å klare å spise 2 uker med mat i løpet av ett år. 

Anonymkode: c44b0...8ff

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tja. Det har gått hardt utover lageret, så blir til å fylle på om ikke lenge. Regner med det kommer flere bølger og vi er på langt nær ferdig med korona (selv om det går bra nå). Må handle mer hermetiske grønnsaker, pasta, gjær og sukker. 

Anonymkode: 527e2...db9

Skrevet

Planlegger innkjøpene, så de tingene som ikke har lang holdbarhet har selvsagt blitt brukt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Det har gått hardt utover lageret, så blir til å fylle på om ikke lenge. Regner med det kommer flere bølger og vi er på langt nær ferdig med korona (selv om det går bra nå). Må handle mer hermetiske grønnsaker, pasta, gjær og sukker. 

Anonymkode: 527e2...db9

Det er jo ikke nødvendig å hamstre. Dere som hamstrer, er det for at dere er redd for at butikker skal stenge eller fordi dere vil slippe og dra i butikken for å unngå smitte?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har brukt opp det meste, men nå hamstret vi ikke helt random ting som joikakaker og ala capri, bare for å kjøpe det. Kjøpte mye brød, kjøttdeig, kyllingfilet, laks, frosne grønnsaker o.l. Har igjen noe mel og gjær.

Anonymkode: 9553c...bfc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke nødvendig å hamstre. Dere som hamstrer, er det for at dere er redd for at butikker skal stenge eller fordi dere vil slippe og dra i butikken for å unngå smitte?

Jeg er i risikosonen, så «hamstret» (vil heller si litt større storhandel i mitt tilfelle) fordi jeg er i risikosonen

Anonymkode: 9553c...bfc

• Liker 1
  • Opprett ny...