Gå til innhold

Mange blokk leiligheter har veldig små bad hvor du må dusje rett på flisene.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis badet er 12  år ,er det trygt å dusje rett på flisene da? Er usikker på om det er plass til dusjkabinett.

Anonymkode: 5b94c...a83

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har hørt om konseptet "å vaske", sant?

Anonymkode: 3f450...6f5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Å være leietager er et rent mareritt uansett. Leier, og her er det også rett på gulv med dusjvegger på 70 cm og som bøyer seg etter bare 25 cm som betyr under 0,5 m2 å dusje på. Grusomt.

Anonymkode: 706ff...dde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mente om det er trygt å dusje rett på flisene i forhold til fukt.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sist jeg sjekket ble det fukt også inne i et dusjkabinett. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers ville de vel ikke laget det sånn, eller?

Anonymkode: 702fb...e3f

• Liker 1
Skrevet

12 år er ikke gammelt på et bad. Og er da helt normalt å ikke ha kabinett

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk ikke alle fliser som tåler det, det er fliser som er beregnet å dusje på, og det er fliser som IKKE skal dusjes på. 

Gjett hvilken jeg hadde i leiligheten jeg leide hvor forrige leietaker hadde kastet ut et badekar fordi de ville ha dusj i stede, og dusjet rett på flisene..

Du må kontakte noen som kjenner blokka, styre eller noe, som kan noe om hvordan badet ble bygget, eller de som pusset opp osv. 

Anonymkode: ee4a2...c36

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

🤪 vet du hva våtrom er?

Anonymkode: e99f0...f00

AnonymBruker
Skrevet

Det å dusje rett på flisene reduserer jo badets levetid, men vil tro 12 år er innenfor. Hvis det ikke er plass til kabinett, så er jo valget enkelt, dusje på flisene så lenge det går...? 

Anonymkode: a3a30...246

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er vel heller om grunnarbeidet er gjort korrekt.

Anonymkode: 42aa5...4ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke flisene som stopper vannet, det er membranen.

Anonymkode: e72a9...2c2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet er vel heller om grunnarbeidet er gjort korrekt.

grunnarbeidet kan være så korrekt det bare vil, det å dusje rett på flisene reduserer uansett badets levetid. Jeg vil tippe 12 år er innafor uansett, men det er jo et spørsmål om tid. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Leiligheterhar jo gjerne etasjeskillere i betong, som tåler mer fuktighet enn tre.

Anonymkode: 2de33...ad5

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte splitter ny leilighet før 15 år siden. Ingen av dem hadde kabinett.  Har ikke hatt noen problem med fukt. Badet er stort, så handler ikke om at det er lite plass. Men Gud så mye penere! 

Anonymkode: 4274e...a07

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Leiligheterhar jo gjerne etasjeskillere i betong, som tåler mer fuktighet enn tre.

Anonymkode: 2de33...ad5

Et 12 år gammelt bad er ikke veldig gammelt. Betong som etasjeskille er lite relevant, det er membranen som blir lagt etter våtromsnormen som skal forhindre lekkasjer. Det er heller ikke flisenes hovedoppgave.

Anonymkode: e72a9...2c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

grunnarbeidet kan være så korrekt det bare vil, det å dusje rett på flisene reduserer uansett badets levetid. Jeg vil tippe 12 år er innafor uansett, men det er jo et spørsmål om tid. 

Bad med fliser lagt på membran har en levetid på 20-40 år, så grunnarbeidet har alt å si.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bad med fliser lagt på membran har en levetid på 20-40 år, så grunnarbeidet har alt å si.

40 år var å ta litt i, men hvis du ikke dusjer rett på flisen så hjelper det. Det å dusje rett på flisen reduserer levetiden på badet, selv om grunnarbeidet var aldri så bra. Det holder ikke i 40 år hvis du har utsatt membranen for den type slitasje hver dag i 40 år. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.5.2020 den 11.34, AnonymBruker skrev:

40 år var å ta litt i, men hvis du ikke dusjer rett på flisen så hjelper det. Det å dusje rett på flisen reduserer levetiden på badet, selv om grunnarbeidet var aldri så bra. Det holder ikke i 40 år hvis du har utsatt membranen for den type slitasje hver dag i 40 år. 

Jeg har akkurat kjøpt en leilighet som var bygd i 1948. Første og eneste baderoms-renovering inkl. røropplegg og sluk ble foretatt i 2017  (Tror de brukte ordentlige materialer og generelt gjorde en bedre jobb før i tiden 😄)

Anonymkode: 0191e...51b

AnonymBruker
Skrevet

Du måler opp og ser hva det er plass til. Det minste jeg finner ved søk er 70x70 dusjkabinett. Det gir jo ikke den beste komforten under dusjing sammenlignet med større dusjkabinetter som tillater mer armslag og plass til å boltre seg litt, men fungerer jo helt greit til å vaske seg.

Anonymkode: 6fa00...8e3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...