AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1 Skrevet 8. mai 2020 Jeg går tilbake til min vanlige hverdag fra mandag av. Etter å ha fulgt med på FHIs utspill de seneste dagene fremstår det som åpenbart at vi har med influensa å gjøre. Norge har visst overreagert ifølge dem. Det er godt å vite. Nå som hverdagen går igang igjen blir det business as usual for meg. Skal på fest for første gang på kjempelenge. Det blir fint skål for slutten på hysteriet. Aldri har verden sett maken til hysteri over en liten forkjølelse. Regjeringen mistet hode, mens FHI hele tiden har sett hvor ufarlig dette er. Anonymkode: e7d84...447 9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 nå starter det bent høie sa første dagen, om restriksjonene som ble satt inn 12 mars fungerer vil folk si at det var en overreaksjon, om tiltakene ikke hadde fungert ville myndighetene bli kritisert for å gjøre for lite. De var i en situasjon de ikke kunne vinne. Vi gjorde mye riktig i norge og slapp unna kaos og stor overdødlighet som vi så i italia, spania, deler av usa og nå i søramerika. Anonymkode: c1500...79c 44
Nnilm Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 Ja alt er nok bare tull. Jeg reiser til USA på ferie med ungene i morra, vi gleder oss. Men først skal vi ha fyllefest med 70 av våre nærmeste venner i ettermiddag. Har litt snørr i nesa men pytt pytt. 13
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #8 Skrevet 8. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg går tilbake til min vanlige hverdag fra mandag av. Etter å ha fulgt med på FHIs utspill de seneste dagene fremstår det som åpenbart at vi har med influensa å gjøre. Norge har visst overreagert ifølge dem. Det er godt å vite. Nå som hverdagen går igang igjen blir det business as usual for meg. Skal på fest for første gang på kjempelenge. Det blir fint skål for slutten på hysteriet. Aldri har verden sett maken til hysteri over en liten forkjølelse. Regjeringen mistet hode, mens FHI hele tiden har sett hvor ufarlig dette er. Anonymkode: e7d84...447 Snakk om å ikke få med seg noen ting.. Anonymkode: 3d2aa...e5f 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #10 Skrevet 8. mai 2020 Ts er inne på noe https://www.nettavisen.no/nyheter/sa-liten-effekt-tror-folkehelseinstituttet-de-forskjellige-korona-tiltakene-har-hatt/3423964926.html Anonymkode: 2463f...14b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #11 Skrevet 8. mai 2020 Faren er nok ikke over , men blir nok et mer normalt liv fremover på meg i hvertfall. Ut å spise i kveld, på utendørs fest om 2 uker (20-1) Ferien er bestilt og snart blir det fotball på tv😊 Er fullstendig klar over at nye restriksjoner kan komme, så ingen av dere supernegative trenger å minne på meg det! Anonymkode: 9fd06...d1f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #12 Skrevet 8. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går tilbake til min vanlige hverdag fra mandag av. Etter å ha fulgt med på FHIs utspill de seneste dagene fremstår det som åpenbart at vi har med influensa å gjøre. Norge har visst overreagert ifølge dem. Det er godt å vite. Nå som hverdagen går igang igjen blir det business as usual for meg. Skal på fest for første gang på kjempelenge. Det blir fint skål for slutten på hysteriet. Aldri har verden sett maken til hysteri over en liten forkjølelse. Regjeringen mistet hode, mens FHI hele tiden har sett hvor ufarlig dette er. Anonymkode: e7d84...447 Her er et forslag til deg: Nesta gang du leser eller ser/hører en nyhetssending så konsentrerer du deg og hører etter. Ikke legg til egne tolkninger. Vær så god. Anonymkode: 843c0...9af 4
_popcorn_ Skrevet 8. mai 2020 #13 Skrevet 8. mai 2020 Ryddet for brukerangrep, latterliggjøring og avsporing, og svar til det. _popcorn_, mod
Anonymburker Skrevet 8. mai 2020 #14 Skrevet 8. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg går tilbake til min vanlige hverdag fra mandag av. Etter å ha fulgt med på FHIs utspill de seneste dagene fremstår det som åpenbart at vi har med influensa å gjøre. Norge har visst overreagert ifølge dem. Det er godt å vite. Nå som hverdagen går igang igjen blir det business as usual for meg. Skal på fest for første gang på kjempelenge. Det blir fint skål for slutten på hysteriet. Aldri har verden sett maken til hysteri over en liten forkjølelse. Regjeringen mistet hode, mens FHI hele tiden har sett hvor ufarlig dette er. Anonymkode: e7d84...447 Du motsier deg selv litt ved først å skrive "stygg influensa" og så "liten forkjølelse". Litt forskjellig alvorlighetsgrad. Jeg ville ha beskrevet det som en veldig stygg influensa. Ja, vi har overreagert. Medieoppmerksomheten dette viruset har skapt, er vilt. Helt ute av proporsjoner, egentlig. Det ble massehysteri siden dette var et nytt virus som man visste lite om. Og folk biter på dommedagsprofetier som vi får servert av medier. Vi har aldri fått servert nyhetssendinger fra land når vanlig sesonginfluensa har tatt mange liv. Jeg vet det ikke er helt det samme, men husk på at sesonginfluensa kan ta opptil 500.000 menneskeliv på verdensbasis pr. år. Foreløpig er coronavirus under halvparten av det tallet. Coronavirus er litt alvorligere enn sesonginfluensa, men ikke voldsomt mye. Vi snakker 5 ganger så dødelig, fra 0,1 % ved sesonginfluensa til 0,5 % ved coronavirus. Disse tiltakene vi har opplevd nå skulle tilsi et veldig dødelig virus som var en fare for oss alle. Det har reddet mange liv, men ødelagt mange andres, i form av tapt arbeid, dårligere økonomi og dårligere psykisk helse. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #15 Skrevet 9. mai 2020 7 timer siden, Expandable86 skrev: Du motsier deg selv litt ved først å skrive "stygg influensa" og så "liten forkjølelse". Litt forskjellig alvorlighetsgrad. Jeg ville ha beskrevet det som en veldig stygg influensa. Ja, vi har overreagert. Medieoppmerksomheten dette viruset har skapt, er vilt. Helt ute av proporsjoner, egentlig. Det ble massehysteri siden dette var et nytt virus som man visste lite om. Og folk biter på dommedagsprofetier som vi får servert av medier. Vi har aldri fått servert nyhetssendinger fra land når vanlig sesonginfluensa har tatt mange liv. Jeg vet det ikke er helt det samme, men husk på at sesonginfluensa kan ta opptil 500.000 menneskeliv på verdensbasis pr. år. Foreløpig er coronavirus under halvparten av det tallet. Coronavirus er litt alvorligere enn sesonginfluensa, men ikke voldsomt mye. Vi snakker 5 ganger så dødelig, fra 0,1 % ved sesonginfluensa til 0,5 % ved coronavirus. Disse tiltakene vi har opplevd nå skulle tilsi et veldig dødelig virus som var en fare for oss alle. Det har reddet mange liv, men ødelagt mange andres, i form av tapt arbeid, dårligere økonomi og dårligere psykisk helse. Her er det på sin plass med en liten regneøvelse. Dersom viruset er fem ganger så dødelig som vanlig sesonginfluensa og fem ganger så mange mennesker blir syke, hvor mange vil da dø av korona? Anonymkode: 752e2...718 4
Gjest Forumhei Skrevet 9. mai 2020 #16 Skrevet 9. mai 2020 Er det ikke bedre å bruke energi på å komme seg ut i jobb? En å lage tulle innlegg når man er ufør...
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #17 Skrevet 9. mai 2020 Jeg tok antakelig feil angående korona. Trodde den smittet mye mer enn den har gjort. Mest trolig har de første blitt smittet allerede i november i fjor, altså har smitten spredt seg fritt i flere måneder før noen form for testing eller tiltak har blitt innført. Da er det kanskje ikke rart at vi hadde såpass mange som var smittet. Vil også tro at de fleste har hatt korona, og at prosenten som blir alvorlige syke er lavere enn vi har trodd her i landet. Med de dårlige opplysningene vi fikk i starten av mars, så forstår jeg også at man ikke kunne vite alt dette ennå. Det så ut som korona ble spredd veldig raskt og at veldig mange ble syk av det. Tror nok mange har hatt korona før dette uten å vite det, noen har til og med dødd av det uten at de har blitt testet eller vært mistanke om det. Anonymkode: 6807c...cc2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2020 #18 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok antakelig feil angående korona. Trodde den smittet mye mer enn den har gjort. Mest trolig har de første blitt smittet allerede i november i fjor, altså har smitten spredt seg fritt i flere måneder før noen form for testing eller tiltak har blitt innført. Da er det kanskje ikke rart at vi hadde såpass mange som var smittet. Vil også tro at de fleste har hatt korona, og at prosenten som blir alvorlige syke er lavere enn vi har trodd her i landet. Med de dårlige opplysningene vi fikk i starten av mars, så forstår jeg også at man ikke kunne vite alt dette ennå. Det så ut som korona ble spredd veldig raskt og at veldig mange ble syk av det. Tror nok mange har hatt korona før dette uten å vite det, noen har til og med dødd av det uten at de har blitt testet eller vært mistanke om det. Anonymkode: 6807c...cc2 Det der stemmer da ikke? Tvert imot foreløpige undersøkelser på at kun ca 2 % av befolkningen i Oslo har hatt det. Og hvordan forklarer du at tallene for syke og døde er så mye lavere i Norge enn i andre vesteuropeiske land dersom "de fleste har hatt det alt"? Om du tror nordmenn er spesielt sunne på en eller annen måte, hva med Italia og Frankrike, der det er enorm forskjell på antall syke i forskjellige deler av landene? Ingenting å gjøre med smittespredning? Anonymkode: 752e2...718 4
Gjest Tobias Juul Grythe Skrevet 9. mai 2020 #19 Skrevet 9. mai 2020 Hvis dette er en liten forkjølelse som enkelte kaller det. Hvorfor er det da over 275 000 døde i verden? Kanskje mange fler som ikke er registrert? Så mange dør ikke av en vanlig liten forkjølelse med sår hals og rennende nese.
Gjest 123 eller noe Skrevet 9. mai 2020 #20 Skrevet 9. mai 2020 Bare så dere vet det, alle dere som tviholder på tiltakene. I en hvilken som helst matbutikk har livet gått som normalt. Folk har ikke vært så gode til å holde avstand, kommer inn på butikken mens de hoster i hånda og tar på alle håndtak, hoster på kassaekspeditørene.. ingen beskyttelse eller avstand. Hadde det vært så jævla farlig, hadde noen garantert blitt sjuke i butikken. Luftbårwnt i timesvis liksom. Kinesisk propaganda. Tar mine førevar regler, men lar meg ikke skremme av de der profetiene deres. Jeg bader i corona hver dag i timesvis isåfall, sså dette har jeg sett med egne øyne.
Anbefalte innlegg