Gå til innhold

Hva gjør man om man ikke har printer? Sende pakke i retur.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal sende en stor og tung pakke i retur og har fått fraktseddel på pdf i mail. 

Vi har ikke printer og kjenner heller ingen som har det. Har printer på jobb men pga situasjonen har ingen adgang til kontoret nå (hjemmekontor), mannen sin jobb bruker ikke printer og vår datter har tilgang på printer på universitetet men ingen har adgang til campus. Nav, bibliotek o.l er også stengt.

Firmaet som skal ha pakken i retur har heller ikke mulighet til å skrive ut og sende pga situasjonen. 

Så hva gjør man da? Har post i butikk printer? Kan de få se fraktseddel digitalt og skrive på noe? 

Pakken veier over 20kg og skal til utland så frister ikke å ta regningen selv, da er det billigere å kjøpe printer for et ark og så kvitte seg med den :(

Anonymkode: 0c1c9...b9c

Fortsetter under...

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det finnes bedrifter som Kopibutikken i Bergen som skriver ut dokumenter for deg. Jeg vet jo ikke om de er åpnet, men det finnes kanskje noe lignende nær deg? 

Hvis ikke er innkjøp av en billig skriver en god investering. 

14 minutter siden, moreno skrev:

Enkelte biblioteket etc har begynt å va begrenset åpent. Kanskje de kan hjelpe?

Bibliotekene er bare åpne for at folk kan hente bokposer satt utenfor biblioteksområdet, hvertfall her jeg bor. 

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker

Jeg fant printer i nabobyen på finn.no - ble gitt bort. Var helt grei, måtte kjøre et par ekstra rens på patronene så var alt ok.

Sjekk også etter tilbud, det er stadig vekk kjempetilbud på printere og du kan komme unna med rundt 300 kroner.

Sannsynlig enkleste i dag med alle restriksjoner, stengte biblioteker osv.

Anonymkode: 7d6e2...c72

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Kjøp en billig printer? Men ikke kvitt dere med den! Det er alltid greit å ha tilgang til en printer!

Anonymkode: 45554...432

Vi har ikke noe plass å ha printer, da må den stå på spisebord eller kjøkkenbord (har ikke kontor, skrivebord, gjesterom e.l) og vi bruker printer kanskje en gang i året - da må vi kjøpe nye blekkpatroner hver gang fordi de tørker ut om printeren ikke blir brukt jevnlig. Ville ikke vært noe problem til vanlig da jeg har printer på jobb.

Bibliotekene her har noe tilbud men ikke printer/pc og slikt.

13 hours ago, Rowan said:

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men det finnes bedrifter som Kopibutikken i Bergen som skriver ut dokumenter for deg. Jeg vet jo ikke om de er åpnet, men det finnes kanskje noe lignende nær deg? 

Takk det skal jeg sjekke ut.

Vet det er en fotobutikk her som skriver ut bilder, om jeg legger plast over bildet kan det kanskje fungere? 

• Liker 2
AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vi har ikke noe plass å ha printer, da må den stå på spisebord eller kjøkkenbord (har ikke kontor, skrivebord, gjesterom e.l) og vi bruker printer kanskje en gang i året - da må vi kjøpe nye blekkpatroner hver gang fordi de tørker ut om printeren ikke blir brukt jevnlig. Ville ikke vært noe problem til vanlig da jeg har printer på jobb.

Bibliotekene her har noe tilbud men ikke printer/pc og slikt.

Takk det skal jeg sjekke ut.

Vet det er en fotobutikk her som skriver ut bilder, om jeg legger plast over bildet kan det kanskje fungere? 

Hva med kommunehuset da? Har de åpnet igjen? Ring biblioteket og spør om du kan maile returseddelen til dem og så kan de printe den ut for deg? Eller så spør du på fb sånn som ble foreslått lengre opp.

Anonymkode: 45554...432

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Legg ut en status på face og spør om noen kan printe ut et ark for deg. Noen i din omgangskrets må jo ha en printer

Anonymkode: ebae1...3ca

Har allerede gjort det, godt tips men de skriver ut på jobb/universitet o.l. har spurt nærmeste nabo men den hadde ikke blekk :( har bare 30 stk på facebook da jeg bare bruker messenger så når ikke ut til så mange som bor i nærheten.

irriterende at det ikke finnes en løsning slik som å skrive en kode på pakken (helthjem, 9 tegn i hjørnet o.l), men drar til fotobutikken og hører der i dag.

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, Varm said:

Jeg hadde det samme problemet som deg. Sendte en mail og spurte om de kunne sende meg fraktseddelen per post, noe de gjorde 🥰

5 hours ago, AnonymBruker said:

Det går ofte an å be bedriften du bestilte fra om å sende deg returseddel. Zalando gjør i alle fall det.

Skrev det i første post, men det hadde de ikke mulighet til. Fotobutikken var stengt, så får bare vente til mer åpner opp.

Annonse
AnonymBruker

Butikken jeg jobbet i før hadde Postnord-utlevering, og det hendte vi printet ut returlapp for folk, så lenge vi hadde tid til det. Så det går an å forklare situasjonen  og spørre veldig pent om de har mulighet for å hjelpe dere. 

Anonymkode: ef650...fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...