AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #1 Skrevet 8. mai 2020 Hei, Hvilken læreplan bruker dere i hjemmeundervisning med deres barn på 3år ? Som sagt så er tørr jeg ikke å sende lilleman på barnehagen enda, men det er ikke noe diskusjon om det :D:D mitt valg og jeg er ansvarlig for det. lurer kun på hva slags læreplan og aktiviteter dere som har barna hjemme eller skrevet de ut fra big bruker ? takker på forhånd Anonymkode: 6ab52...8fc
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #2 Skrevet 8. mai 2020 Hjemmeundervisning for en 3-åring?? Anonymkode: 09919...a33 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Skrevet 8. mai 2020 Da må du nesten se på årsplanen til bhg barnet ditt går i, samt periodeplan om de har det nå. Rammeplan for bhg på udir gir deg en pekepinne innenfor fagområdene. Anonymkode: ec90c...8bb 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #4 Skrevet 8. mai 2020 Jeg jobber i barnehage og rammeplanen for barnehager er min bibel du må nesten få velge selv om du tør å sende ungen i barnehage eller ikke, men det verdifulle de lærer i forhold til sosial kompetanse i barnehagen mener jeg at ingen hjem kan erstatte. Anonymkode: 445f2...575 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i barnehage og rammeplanen for barnehager er min bibel du må nesten få velge selv om du tør å sende ungen i barnehage eller ikke, men det verdifulle de lærer i forhold til sosial kompetanse i barnehagen mener jeg at ingen hjem kan erstatte. Anonymkode: 445f2...575 Jeg er enig i at barn lærer mye sosial kompetanse i barnehagen. Men en 3 - åring vil ikke få noen bakdeler av å heller være hjemme med foreldre en stund. Hvis omsorg og relasjon er god, og dagene sånn passe innholdsrike og rutinemessige, så er det likeverdig som barnehage. Kanskje bedre for mange også. Til TS. Du trenger ikke følge noen plan hjemme. Sørg for å la barnet utfolde seg mye ute i ulike terreng, med ulike aktiviteter og bli med på rollelek og kreative påfunn så holder det i massevis. Barn lærer gjennom lek, og bevegelse i ulikt terreng styrker deres motoriske trening. Anonymkode: 80da8...7dc
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 Min 3-åring har også vært hjemme lenge. Startet i bhg igjen denne uka. Vi har kost oss sammen, fint å ha muligheten, hverdagene er strevsomme for mange. Bare vær sammen med barnet, snakk sammen og vær mye ute. Undre deg med barnet, det er veldig givende og hyggelig for liten og stor. Du trenger ikke en plan, men du kan jo se på barnehagens plan for å få tips til hva de gjør der. 😊 Anonymkode: 40060...8ea
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 Lillemann??? Gutt heter det!! Anonymkode: 96fe4...b92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå