AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har gjort alle dere som så og si har overtatt tråden med oss som misliker/hater 17. Mai av en eller annen grunn (angst, ensomhet, støy, stress etc) en stor tjeneste... Dette kan være deres tråd så slipper dere å si hvor egosentriske, barnslige mennesker vi er, vi som har et anstrengt forhold til den dagen... så her er tråden for pølser og is, barnetog, korpsmusikk potetløp med mer.. Det blir så dumt om vi som alerede ikke synes denne dagen er digg og kanskje har lyst å prate om det blir da også trøkket lengre ned pga følelsene våre om det vi synes er en kip dag av de som elsker, som skal fortelle oss hvor barnslige vi er. Men her, prat om nasjonalisme, hva dere elsker med dagen osv, prat om bunader og Eidsvoll, samhold osv (Jeg vet ikke hva folk som elsker 17.Mai vanligvis prater om men her er tråden.. Anonymkode: f2b1c...7e1 2
Sml2 Skrevet 8. mai 2020 #2 Skrevet 8. mai 2020 (endret) Jeg kan begynne; Jeg hater 17 mai! Kan ikke fordra den. Liker ikke barnetoget, korpsmusikken, alt stresset, synes rømmegrøt er ekkelt, nasjonalismen er ufordragelig og det er generelt mye stress6mwd hele dagen. Sånn kan ikke dere som nå alle elsker 17. Mai nå ta over her... irritere seg over meg og fortelle hvor mye dere elsker 17. Mai i denne tråden😄 Endret 8. mai 2020 av Sml2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Skrevet 8. mai 2020 Jeg liker 17. mai. Og jul, og påske, og fastelaven, og nyttårsaften, og st. hans, og advent. Men ikke halloween da. Det er kanskje litt rart. 1. mai gir meg heller ikke noe. Anonymkode: b722f...ca6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #4 Skrevet 8. mai 2020 7 hours ago, AnonymBruker said: Det blir så dumt om vi som alerede ikke synes denne dagen er digg og kanskje har lyst å prate om det blir da også trøkket lengre ned pga følelsene våre om det vi synes er en kip dag av de som elsker, som skal fortelle oss hvor barnslige vi er. Da anbefaler jeg jo virkelig å styre unna en tråd med tittel "For oss som hater 17. mai"! Hvor vanskelig går det an å bli? 😄 Tror årets 17. mai blir en usedvanlig god feiring med fokus på nær familie og venner. Anonymkode: d50f6...7cb
GjestSiden2006 Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 (endret) Jeg er en av de som har sett på denne dagen fra en spesiell plass hele livet. Skal utdype mer... Fra første året i barneskolen, til jeg startet på ungdomsskolen gikk jeg i drillen. Var med på alle kransenedleggelser, var med på alle seremonier, taler og måltider med militæret. Gikk alltid først i barnetoget. Jeg fikk aldri gått i sivile klær eller bli med på lekene på barneskolen etterpå, fordi vi hadde uniformer på og hadde oppdrag. Jeg kommer fra Elverum, og har vært mye på den internasjonale folkehøyskolen der, hvor Kong Olav sa sitt Nei. Jeg har sittet på stolen, den har ett lite merke på undersiden. Jeg har hørt masse om krigen og fredstiden etterpå fra min familie, mest Mormor og Morfar. Og når jeg ser filmer som Kongens Nei, blir jeg altså så stolt. Det var et lokalt skytterlag fra Hedmark som stoppet tyskerne fra å ta kongen vår under flykten. 17. mai har lite å gjøre med hvem som har hvilken bunad, eller om å booke bord for å drikke champis på Solli plass. Tror jeg kommer til å feire både i dag, 75 år siden frigjøringsdagen, og 17. mai...Og skal gi barna våre en fin innføring i dette også. Viktig å huske at frihet ikke kommer av seg selv, rekende på ei fjøl. Endret 8. mai 2020 av GjestSiden2006 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå