AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 På et vikariat. Må man gå over i den faste stillingen? Jeg ønsker kun vikariat, vil det bli forventet at jeg går over i en fast stilling? Blir jeg mindre ettertraktet dersom jeg informerer om dette? Det står heller ikke hvor lenge vikariatet er. Snakk om en BPA-stilling. Anonymkode: 24f6c...0aa
pia mater Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Jeg ser vanligvis på det som en "gulrot" for å få folk til å søke, et lite håp om fast stilling etter endt vikariat. Så tror nok ikke det er forventet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Nei, du må ikke gå over i den faste stillingen om du får tilbud om det😊 Anonymkode: d9bab...718 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Okei herlig! Får vel svar på intervju over hvor langt vikariatet er. Takk for svar 😄 TS Anonymkode: 24f6c...0aa
Cessa74 Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Kanskje lurt å IKKE si noe om at du kun ønsker vikariat. For en bedrift er det jo bra om den som er i viakriat fortsetter hvis behovet er der inn i fast stilling. (Istedenfor å måtte lyse ut stillingen, gå igjennom ansettelsesrunder, opplæring etc). En kompis av meg ble i hvertfall vraket på det grunnlaget. Han ville kun ha vikariatet pga studiestart etter sommeren. En annen var interesert i å evnt gå over i fast stilling etter endt vikariat. Selvsagt gikk de for den kandidaten da.. Men som de andre sier -du kan selvsagt bare takke nei hvis de tilbyr fast jobb etter endt vikariat. Men som sagt -ikke si det på intervju -bare svar at det il du gjerne vurdere om det blir aktuelt. 1
Druid Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: På et vikariat. Må man gå over i den faste stillingen? Jeg ønsker kun vikariat, vil det bli forventet at jeg går over i en fast stilling? Blir jeg mindre ettertraktet dersom jeg informerer om dette? Det står heller ikke hvor lenge vikariatet er. Snakk om en BPA-stilling. Anonymkode: 24f6c...0aa Nei. Det er en motivasjon for å søke for de som krever fast stilling, men det ligger ingen forpliktelse i formuleringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå