AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Jeg tenker på å ta en master på høyskolen i innlandet, for å bli siviløkonom. Er en master graden fra Høyskolen innlandet blir sett som mye mindre prestige enn NHH ? Vil jeg blir tatt seriøs av arbeidsgiveren når jeg skal søke på jobben? Anonymkode: 2cb31...bf0
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Kommer nok ann på arbeidsgiveren, men jeg legger veldig lite vekt på studiested når jeg ansetter (økonomirelatert bransje). Jeg vekter resultater, spesialisering, erfaring, og personlig egnethet. Jeg har ikke personlig kjennskap til INN, men har i hvertfall ikke noe dårlig innrykk 🙂 Anonymkode: 94206...7b7 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Skrevet 8. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer nok ann på arbeidsgiveren, men jeg legger veldig lite vekt på studiested når jeg ansetter (økonomirelatert bransje). Jeg vekter resultater, spesialisering, erfaring, og personlig egnethet. Jeg har ikke personlig kjennskap til INN, men har i hvertfall ikke noe dårlig innrykk 🙂 Anonymkode: 94206...7b7 Takk for svar Anonymkode: 2cb31...bf0
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #4 Skrevet 11. mai 2020 Ja, det er mye mindre prestisje, men så spørs det om du ønsker å bli ansatt et sted som ansetter etter hva som er prestisje. Anonymkode: c5c49...449 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #5 Skrevet 11. mai 2020 I Norge betyr studiested forsvinnende lite. Kvaliteten er rett og slett jevnt over god. Her betyr type grad mer. Dette gjelder derimot ikke i utlandet. Hvor forskjellene er enorme mellom skoler. I utlandet betyr hvor du har fått graden din fra mer enn hva du har en grad i. Anonymkode: e2b59...dbf 3
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #6 Skrevet 11. mai 2020 Tror det kommer litt an på hvor du ønsker å jobbe. Siv.øk masteren fra INN er ganske ny, og har dermed ikke blitt så kjent som BI og NHH. Men her i Norge tror jeg det stort sett er graden som teller og ikke hvor du gikk. Noen prestisjefirmaer kan nok kanskje vektlegge kjente studiesteder mer. Jeg har selv siv.øk master fra INN, og har ikke fått noen spørsmål/reaksjoner på studiested. Men jeg jobber ikke i Oslo eller andre store byer. Anonymkode: 10124...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #7 Skrevet 11. mai 2020 De fleste akademikere synes ikke det er så attraktivt å bo på avsidesliggende steder. Jeg merket på noen forelesere at skolen har måttet ta de de fikk. Anonymkode: e555b...717
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2020 #8 Skrevet 11. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste akademikere synes ikke det er så attraktivt å bo på avsidesliggende steder. Jeg merket på noen forelesere at skolen har måttet ta de de fikk. Anonymkode: e555b...717 Det er ikke fordi du gikk på et avsidesliggende sted, men fordi en del forelesere heller vil forske enn å forelese. Å forelese gjør mange professorer kun som et nødvendig onde for å kunne forske. Anonymkode: 1445e...8cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå