Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte dette serumet, og brukte det to ganger daglig som det stod i bruksanvisningen. Huden min ble om mulig enda verre, selv om jeg brukte det i fem uker. Er det meningen det skal blandes med noe eller egentlig brukes sjeldnere?

Jeg har fet hud, med endel dype kviser. 

Anonymkode: f74a4...8fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte dette serumet, og brukte det to ganger daglig som det stod i bruksanvisningen. Huden min ble om mulig enda verre, selv om jeg brukte det i fem uker. Er det meningen det skal blandes med noe eller egentlig brukes sjeldnere?

Jeg har fet hud, med endel dype kviser. 

Dette er et niacinamide serum med salisyl syre. Ikke alle tåler niacinamid, da får man gjerne utbrudd av det, selv om det er et middel mot uten hud. 

Det inneholder også en del oljer, tåler huden din det?

Anonymkode: 06704...21b

Skrevet

Serumet inneholder flere eteriske oljer og andre ingredienser som kan virke sensitiverende/irriterende på huden, spesielt sensitiv hud:

Lentinus Edodes Mycelium Extract - ekstrakt fra shiitakesopp som potensielt kan gjøre huden mer sensitiv

Salvia Sclarea (Clary) Oil - kan gjøre huden mer sensitiv

Thymol - potensielt irriterende for sensitiv hud

Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil - kan gjøre huden mer sensitiv

Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Oil - kan gjøre huden mer sensitiv

Lavandula Hybrida Oil - stor sjanse for å gjøre huden mer sensitiv

Pelargonium Graveolens Flower Oil - kan gjøre huden mer sensitiv

osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 8.5.2020 den 15.12, Roci skrev:

Serumet inneholder flere eteriske oljer og andre ingredienser som kan virke sensitiverende/irriterende på huden, spesielt sensitiv hud:

Lentinus Edodes Mycelium Extract - ekstrakt fra shiitakesopp som potensielt kan gjøre huden mer sensitiv

Salvia Sclarea (Clary) Oil - kan gjøre huden mer sensitiv

Thymol - potensielt irriterende for sensitiv hud

Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Peel Oil - kan gjøre huden mer sensitiv

Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Oil - kan gjøre huden mer sensitiv

Lavandula Hybrida Oil - stor sjanse for å gjøre huden mer sensitiv

Pelargonium Graveolens Flower Oil - kan gjøre huden mer sensitiv

osv.

Åh, det høres ut som du har peiling. Tror du jeg har sensitiv hud, og det er grunnen til jeg har reagert? Har ikke tenkt over at jeg har sensitiv hud før, trodde det var de som hadde tørr hud. 

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åh, det høres ut som du har peiling. Tror du jeg har sensitiv hud, og det er grunnen til jeg har reagert? Har ikke tenkt over at jeg har sensitiv hud før, trodde det var de som hadde tørr hud. 

Mange eteriske oljer kan virke irriterende eller sensitiverende på huden, men jeg sjekket disse på nettet for sikkerhets skyld.

Som jeg skriver, så kan faktisk disse ingrediensene bidra til å gjøre huden mer sensitiv. Det er ellers ikke uvanlig at man har sensitiv hud dersom man f.eks. er plaget med kviser og fet/uren hud, ettersom kviser og akne er betennelser i porene/hårsekkene i huden.

Hvis man reagerer på et hudpleieprodukt, kan det uansett være greit å sjekke ingrediensene.

Endret av Roci

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...