Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ok her er historien kort fortalt... 

Ønsker ny jobb og skal ikke tilbake til den jeg hadde. Er i permisjon frem til oktober. 

Hvordan få kabalen til og gå opp uten og stå for lenge på bar bakke. Noen triks eller snarveier? Ikke meningen og lure systemet men og finne veiene.. oppsigelsestid 3 mnd. Vet jo også at det må gå 3 mnd før man får dagpenger når man selv sier opp.  Vil helst ikke stå på bar bakke økonomisk.  Noe jeg bør tenke på? 

Anonymkode: a72aa...d66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så du vil både slippe oppsigelsetid og få dagpenger med en gang? 

Hva med å skaffe deg ny jobb nå før permisjonen går ut, da slipper du å lure systemet. 

Anonymkode: e6254...a15

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke ventetid på dagpenger økt til 24 uker nå? 🤔

Anonymkode: 1525d...789

AnonymBruker
Skrevet

Søke jobb?

Anonymkode: ae440...22e

AnonymBruker
Skrevet

Ts.  

Jeg tenkte det lå i kortene at jeg så klart skal søke jobb men tilfellet er om jeg ikke får jobb! 

AnonymBruker
Skrevet

Du skulle sagt opp i februar.

Anonymkode: 02189...7f7

Skrevet

Det er vel ikke noen triks utenom å få en ny jobb før du sier opp den gamle. Så det ville jeg gjort. Og du har jo også fordelen med at du kan søke imens du er i permisjon og på den måten være tidlig ute. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts.  

Jeg tenkte det lå i kortene at jeg så klart skal søke jobb men tilfellet er om jeg ikke får jobb! 

Var ingenting i HI som sa annet enn at du lurte på hvordan du fikk penger og sagt opp jobben å slippe karenstiden. 

Anonymkode: e6254...a15

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok her er historien kort fortalt... 

Ønsker ny jobb og skal ikke tilbake til den jeg hadde. Er i permisjon frem til oktober. 

Hvordan få kabalen til og gå opp uten og stå for lenge på bar bakke. Noen triks eller snarveier? Ikke meningen og lure systemet men og finne veiene.. oppsigelsestid 3 mnd. Vet jo også at det må gå 3 mnd før man får dagpenger når man selv sier opp.  Vil helst ikke stå på bar bakke økonomisk.  Noe jeg bør tenke på? 

Søk jobb nå. Får du ingen ting kan du jo alltids følge med på resttorget for studier og se om du kan ta noe der og få studielån. Så søker du studiepermisjon fra jobben du har nå. Det gir deg litt mer tid til å søke jobb og litt penger en stund. Men nå aner jeg ikke hva du har av utgifter og utdanning fra før. Du kan jo bare avbryte studiet når du får annen jobb. Men altså, søk jobb nå!

Anonymkode: c9424...7fc

AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet har du ikke rett til å la oppsigelsestiden løpe i permisjonen, så du kan risikere å måtte jobbe 3 mnd etter permisjonen. Men det er de færreste arbeidsgivere som ønsker noen tilbake for så kort tid (men det er altså en sjanse for det).

Anonymkode: 10c50...cdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...