Gå til innhold

Avlyst uteskole, ikke beskjed. Barna måtte spise kald bålmat til lunsj

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klassen til barnet vårt skulle ha uteskole i går, hvor det var gitt beskjed om at barna kunne ha med bålmat. Av en eller annen grunn ble dette avlyst, sannsynligvis pga dårlig vær. Vi som foreldre fikk aldri beskjed om dette. Og barna måtte spise kald bålmat (pølser/hamburgere) til lunsj. Kjenner jeg ble skikkelig sur av det, men lurer på om jeg overreagerer ved å sende melding til lærer å be om at vi får beskjed neste gang det blir avlyst? 

Anonymkode: 28e2b...4d9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skriv en melding du, og legg til: «slik at vi har mulighet til å sørge for at barnet får med seg et passende måltid til lunsj.»

Anonymkode: cbe19...33e

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville aldri sendt melding til lærer. Jeg tar det før gitt at skolen er innforstått med at dette ikke gikk etter planen og at det ikke er noe de ønsker skal skje en gang til. Litt dumt, men sånn skjer, ingen skade skjedd 😊

• Liker 42
Skrevet

Trodde at alle foreldre var klar over at været var avgjørende for utearrangementer. De færreste griller eller steker grillmat ute i dårlig vær.

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Belima skrev:

Trodde at alle foreldre var klar over at været var avgjørende for utearrangementer. De færreste griller eller steker grillmat ute i dårlig vær.

Jeg anså ikke været som for dårlig, ikke barnehagen heller. Men vi er vel forskjellige... 

ts

• Liker 5
Skrevet

Altså ting skjer...det kan være vær, sykdom eller andre uforutsette ting, det er vel ikke noe å bli sur for?  
Hadde aldri sendt melding om det, hadde det blitt avlyst før siste liten, så hadde dere sikkert fått beskjed. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke krise om ungen din må spise kald pølse, en gang.

Anonymkode: d8349...503

• Liker 32
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anså ikke været som for dårlig, ikke barnehagen heller. Men vi er vel forskjellige... 

ts

Du skriver jo i HI at det sannsynlig ble avlyst pga dårlig vær.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt sur om ungen måtte spise kald/rå/klam mat som har vært timer i sekken ja. De kunne ordnet oppvarming/bål/grill på skolen.

Anonymkode: 83551...dae

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Du skrev skole i overskriften, men nå er det barnehage ??

Anonymkode: d8349...503

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Nå er det jo bålforbud, er vel ikke grilling før etter 15.sept?

Anonymkode: da754...5ce

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Ser virkelig ikke hva problemet er?? 

Anonymkode: 62d4d...d33

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hadde blitt mektig irritert. Pølser skal varmebehandlet før de spises, og kan de ikke fikse det som planlagt så får de fikse annen mat. 

Anonymkode: c6e63...3b3

• Liker 20
Skrevet

Er dette kødd..?

Ja, Du overreagerer. Alt går ikke alltid etter planen. Det er voksne mennesker som har tatt en avgjørelse om at det var bedre å la grillinga være. Hadde du følt deg bedre om ungen din kom hjem iskald og forkjøla (du sier det skyldes vær) - eller ild hadde tatt fyr et sted det ikke burde? 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blitt mektig irritert. Pølser skal varmebehandlet før de spises, og kan de ikke fikse det som planlagt så får de fikse annen mat. 

Anonymkode: c6e63...3b3

«Pølse skal varmebehandles»..?? Seriøst? Pølse kan spises kaldt. Ferdig snakka. 
hadde ungen fått med seg rå hamburgerdeig og spist dette hadde jeg forstått problemet. Men ærlig talt.. dette må være tull. 

• Liker 42
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Men altså? Det var jo det du skrev i hi... Og hva så om skolen mente at det var dårlig vær men ikke du eller barnehage? Hva er egentlig galt med at ungen din har spist en kald pølse uten at du fikk beskjed på forhånd at pølsen var kald pga en avlyst bål arrangement? Har ungen din tatt skade? Har h*n lidd, hatt vondt, fått skade, blitt forsømt... ? Skjønner ikke greia di på hvorfor du skal klage...  problemet igjen var?

Anonymkode: 364c9...d3b

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med dagens foreldre, egentlig? 

Anonymkode: 78ac7...fd7

Det har jeg tenkt ofte på, særlig etter å ha lest her inne noen år. Tenker med gru på når disse ungene skal inn i voksenlivet. 

Anonymkode: 50017...b3d

• Liker 30
Skrevet
1 minutt siden, Nicathv skrev:

Oi, dette høres veldig bekymringsverdig ut! 

Overlevde barnet? Kondolerer hvis ikke.

Å måtte spise kalde pølser er kanskje det aller verste jeg kan tenke meg å utsette et menneske for, finnes ikke noe mer inhumant. Tror det er brudd på FNs menneskrettighetslov.

Det er § 32 A i barnepølseloven som lyder : « I skal ikke servere små børn pølser under temperatur av hele 110 grader. Svikt i pølsetempratur kan risikere å medføre alvorlig skade hos børnet, der således via foresatte kan søke erstatning for tort og svie». 

• Liker 36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...