AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #21 Skrevet 8. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg ønsker absolutt ikke å slippe opp på flere områder, heller stikk motsatt! Har holdt yngste barnet hjemme fra bhg helt til nå, og vært veldig streng med sosial omgang med andre. Det er heller det at det føles så dobbeltmoralsk, at de kan være så tett de bare ønsker i friminuttene på skolen, mens hjemme er de plutselig mer smittsomme og må holde 1 meters avstand... Viruset smitter ved tett lek utendørs, både på skolen og hjemme. Så aller helst burde jeg fortsatt å nekte barna mine omgang med andre, men det sier seg selv at det blir dårlig mottatt når alle andre får lov. Virker som de fleste også får leke sammen som vanlig innendørs, da blir jo jeg den kjipe mammaen som fortsatt holder på dette med utelek... Ts Anonymkode: 7b0c6...ebb Elevene får beskjed om å overholde enmetersregelen også i friminuttene. Om det blir gjennomført i praksis på alle landets skoler, er en annen sak. Men det står i veilederen. Anonymkode: 35136...472
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #22 Skrevet 8. mai 2020 Jeg ser flere barn og ungdom i nabolaget her, som flokker seg sammen. De leker som ingenting skulle skjedd. Anonymkode: b8596...303
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #23 Skrevet 8. mai 2020 Altså, det er en utopi at barn og unge skal klare å overholde avstandsreglene, det være seg på skolen, i bhg eller på fritida! Alle som har eller har vært barn vet det! Pulter med 1m avstand er jo greit, men det er egentlig en vits siden de er mye nærmere både på vei inn og ut, og hvertfall i friminuttene og på fritida! Barn leker! Stakkars voksne som skal prøve å overholde dette, og mange barn blir gående rundt med klump i magen og dårlig samvittighet fordi de stadig glemmer seg bort! Håndvask og rengjøring, samt å være ekstra streng ift symptomer på sykdom er vel det eneste som faktisk er realistisk å overholde! Heldigvis er det effektivt også! Anonymkode: b55ef...c32 2
Anbefalte innlegg