Gå til innhold

Er det noe artig å finne på i Gjøvik i sommer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Av alle steder ser det ut som det blir en liten ferietur dit. Har ikke bil, og skal bo på hotell. Har Gjøvik noe gøy å by på? Har fått med meg at det ligger ved Mjøsa, er det bademuligheter/båter som går noe sted eller andre ting? Tips til museum, gode spisesteder? 

Anonymkode: 0f2ec...d1a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo Skibladner som går på Mjøsa til bla Hamar, Lillehammer og Minnesund. Det er jo veldig fint å få med seg 😊 det er muligheter for bading i Mjøsa og på "fastland" som er et friluftsbasseng. Fjellhallen som ble bygget til OL ligger i byen. Er også en klatrepark der.

Anonymkode: d7599...721

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil også anbefale Gjøvik gård som ligger i den fine parken på Gjøvik. De har åpent museum på sommeren + kafé.

Gjøvik klatrepark ligger oppe på Øverby, men dit går det sikkert buss. Der har de også frisbee-golf. I samme området ligger Eiktunet  med mange gamle bygninger, og mulighet for kjøp av mat eller grilling. Flott utsikt!

Ellers vil også jeg anbefale en tur med Skibladner, om dere har tid. Det er forøvrig et stort veggmaleri av båten, - sees om man ser sørover fra togstasjonen/bussholdeplassen.

Det er mange steder å spise på Gjøvik, og CC er et stort kjøpesenter som er verdt et besøk, - ligger langs rv4 nær Mjøsa, nord for togstasjonen.

AnonymBruker
Skrevet
På 11.5.2020 den 4.23, Hanne67 skrev:

Jeg vil også anbefale Gjøvik gård som ligger i den fine parken på Gjøvik. De har åpent museum på sommeren + kafé.

Gjøvik klatrepark ligger oppe på Øverby, men dit går det sikkert buss. Der har de også frisbee-golf. I samme området ligger Eiktunet  med mange gamle bygninger, og mulighet for kjøp av mat eller grilling. Flott utsikt!

Ellers vil også jeg anbefale en tur med Skibladner, om dere har tid. Det er forøvrig et stort veggmaleri av båten, - sees om man ser sørover fra togstasjonen/bussholdeplassen.

Det er mange steder å spise på Gjøvik, og CC er et stort kjøpesenter som er verdt et besøk, - ligger langs rv4 nær Mjøsa, nord for togstasjonen.

Så fine tips, tusen takk :) Skibladner ser spennende ut. Og Mjøsa er jo veldig idyllisk. Håper turen blir bra, skal bo på et hotell som har bassenger og greier, håper de er åpne. 

Anonymkode: 0f2ec...d1a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du barn, så er vitensenteret spennende! Og det er flotte turområder i alle retninger fra sentrum. Ellers er jeg enig med de over. 
Gode restauranter er det også! Stort kjøpesenter, om det er interessant. 
Håper du får det fint! 

Anonymkode: 287a6...1d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...