AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Del Skrevet 7. mai 2020 Jeg har rødlig hud, som jeg ønsker å jevne ut fargen på, og som kan hjelpe å skjule porer og hudormer. Jeg har også mye dun i ansiktet, og dessverre mye hår på kinn og under hake, pga pcos.. Fimnes det foundation eller lignende, som likevel legger seg fint, og ikke fremhever hår? Anonymkode: e1b78...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranunkelen Skrevet 7. mai 2020 #2 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) Feil post Endret 7. mai 2020 av Ranunkelen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Del Skrevet 7. mai 2020 Ts her, jeg har forresten fet t-sone Anonymkode: e1b78...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Del Skrevet 7. mai 2020 Fjern hårene. Har selv mye dun, og sminke ligger MYE finere når dun fjernes. Det kommer aldri til å se pent ut om du har mye dun (slik jeg har). Da må det først fjernes. Og dun vokser uansett svært sent ut igjen. Anonymkode: 6b0fc...154 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Del Skrevet 7. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fjern hårene. Har selv mye dun, og sminke ligger MYE finere når dun fjernes. Det kommer aldri til å se pent ut om du har mye dun (slik jeg har). Da må det først fjernes. Og dun vokser uansett svært sent ut igjen. Anonymkode: 6b0fc...154 Hvordan fjerner du det? Jeg har tidligere brukt hårfjerningskrem, men jeg tåler det dessverre ikke lengre.. Barbering er uaktuelt Anonymkode: e1b78...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 7. mai 2020 #6 Del Skrevet 7. mai 2020 Meld deg inn i favebookgruppene Beauty Addicts og Fifty Shades of Makeup. Jeg ser akkurat dette spørsmålet igjen, og igjen. Der er det mye folk med peiling Ellers ville jeg definitivt fjernet dunhårene. Jeg gjør det selv med engangsbarberhøvel, men vet at veldig mange bruker sånn øyenbrynsgreie for å fjerne dunet. Det hender også at jeg bruker Veet sin elektriske sak: https://www.lyko.no/veet/veet-beauty-stylerkit-ink.-batteri?gclid=EAIaIQobChMIk9np-cGi6QIViKsYCh2fRAjhEAQYBCABEgIJRvD_BwE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Del Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Tibbie skrev: Meld deg inn i favebookgruppene Beauty Addicts og Fifty Shades of Makeup. Jeg ser akkurat dette spørsmålet igjen, og igjen. Der er det mye folk med peiling Ellers ville jeg definitivt fjernet dunhårene. Jeg gjør det selv med engangsbarberhøvel, men vet at veldig mange bruker sånn øyenbrynsgreie for å fjerne dunet. Det hender også at jeg bruker Veet sin elektriske sak: https://www.lyko.no/veet/veet-beauty-stylerkit-ink.-batteri?gclid=EAIaIQobChMIk9np-cGi6QIViKsYCh2fRAjhEAQYBCABEgIJRvD_BwE Men hvordan blir det når hårene vokser ut etter barbering, blir de helt like? Eller lott stikkete? Synes det? Anonymkode: 44ef0...bce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Del Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fjerner du det? Jeg har tidligere brukt hårfjerningskrem, men jeg tåler det dessverre ikke lengre.. Barbering er uaktuelt Anonymkode: e1b78...231 Jeg barberer. Det er ikke store forskjellen på dunhår når det vokser ut igjen. Å barbere kraftigere hårvekst gjør at håret kjennes tykkere ut. Vokser du, eller napper det bort vokser det helt likt, som det var før du barberte. Hårfjerningskrem skal jo være bedre med tanke på nupper og inngrodde hår. Men om du ikke plages med det, hadde jeg barbert eller vokset. Voksing gjør vondt da. Helt grusomt på "barten". Jeg barberer dunhår, og napper/vokser "barten". Og med barbering er det bare til å bruke de samme produktene som menn bruker. De er ofte både bedre og billigere. Anonymkode: 6b0fc...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khadira Skrevet 7. mai 2020 #9 Del Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her, jeg har forresten fet t-sone Anonymkode: e1b78...231 Jeg bruker billig Maybelline foundation (fit me trur jeg muligens det heter, svart tube med blå skrift på iallfall) og det som jeg har erfart er at hva du gjør før og etter foundation har mye å si. Bruker primer for å minske synligheten av porer og et greit lag med pudder over foundation. Porene synes minimalt og foundationen varer godt over en hel arbeidsdag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tibbie Skrevet 7. mai 2020 #10 Del Skrevet 7. mai 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan blir det når hårene vokser ut etter barbering, blir de helt like? Eller lott stikkete? Synes det? Anonymkode: 44ef0...bce Det blir helt likt. Du må ikke høre på myter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Del Skrevet 7. mai 2020 Hvordan er hudpleierutinen din? 😊 Den beste foundation vil ikke hjelpe om du ikke tar vare på huden din. Selv sliter jeg med rødhet, store porer og fet hud. 😩 Umulig å finne en foundation som sitter fint på lenger enn en time. Huden er endelig på bedringens vei nå når jeg har begynt å behandle den bra. 😊 Anonymkode: 062c7...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Del Skrevet 7. mai 2020 Er også en mulighet å bruke sånn øyenbrynskniv i ansiktet Anonymkode: 062c7...909 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Del Skrevet 7. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg barberer. Det er ikke store forskjellen på dunhår når det vokser ut igjen. Å barbere kraftigere hårvekst gjør at håret kjennes tykkere ut. Vokser du, eller napper det bort vokser det helt likt, som det var før du barberte. Hårfjerningskrem skal jo være bedre med tanke på nupper og inngrodde hår. Men om du ikke plages med det, hadde jeg barbert eller vokset. Voksing gjør vondt da. Helt grusomt på "barten". Jeg barberer dunhår, og napper/vokser "barten". Og med barbering er det bare til å bruke de samme produktene som menn bruker. De er ofte både bedre og billigere. Anonymkode: 6b0fc...154 Jeg må bare si at napping gjør at hårene vokser i en annen vinkel. Det er lettere å kontrollere det med pinsett i hvertfall, enn om du bruker tråd, som jeg også har prøvd. Angrer litt, for det ser teit ut at de vokser ut i rett vinkel. And aldri barbert ansiktet, vurderer å gjøre det. Anonymkode: fc601...5af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Del Skrevet 7. mai 2020 Har prøvd alkalinewash 2 ganger for hårfjerning. 1 gangen ble det perfekt og varte nesten 2 uker før jeg måtte justere noe. Men 2 gang ble jeg så sår at jeg vil forsøke voks neste gang. Har brukt elektrolyse i mange år men har fått arr og ikke ønsket effekt. De mørke dunhårene blir gjerne bare lyse, og dunet er der fremdeles. Anonymkode: e6994...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Del Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er hudpleierutinen din? 😊 Den beste foundation vil ikke hjelpe om du ikke tar vare på huden din. Selv sliter jeg med rødhet, store porer og fet hud. 😩 Umulig å finne en foundation som sitter fint på lenger enn en time. Huden er endelig på bedringens vei nå når jeg har begynt å behandle den bra. 😊 Anonymkode: 062c7...909 Ts her Jeg renser huden morgen og kveld, etterfulgt av fuktighetskrem. Har prøvd litt forskjellige kremer, men har ikke funnet den helt rette enda. Har også prøvd serum fra The ordinary, men føler den bare gjør så kremene blir liggende utenpå huden. Peeler huden også ganske ofte. Anonymkode: e1b78...231 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Del Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her Jeg renser huden morgen og kveld, etterfulgt av fuktighetskrem. Har prøvd litt forskjellige kremer, men har ikke funnet den helt rette enda. Har også prøvd serum fra The ordinary, men føler den bare gjør så kremene blir liggende utenpå huden. Peeler huden også ganske ofte. Anonymkode: e1b78...231 Når det kommer til fet hud/store porer, så har jeg fått best effekt bare med å skrubbe ansiktet med et håndkle og vann. Og heller fokusere på kosthold. Å kutte ut alt av sukker og melkeprodukter har gjort underverker på huden min. Anonymkode: 6b0fc...154 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #17 Del Skrevet 8. mai 2020 Fjerner dun med threading i salong. Mot porer bruker jeg kjemisk peeling og leirmaske en gang i uka. Kosthold og nok vann har også mye å si. Bruker også en primer som fyller porene, Tarte poreless primer eller Benefit. Huden min tenderer til å bli fet om jeg ikke gir den nok fukt. Så et godt serum og en god fuktighetskrem før primer er avgjørende. Om morgenen bruker jeg kun en enkel kremrens, da det å strippe huden for alt fett gir meg fetere hud gjennom dagen. Anonymkode: f91ee...82f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå