Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal fortelle kollegaen min at jeg slutter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nettopp sagt ja til ny jobb. Har en kollega som ikke vet at jeg har søkt ny jobb. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å fortelle henne det, hun tror jeg kommer tilbake etter ferien, og hun forteller meg at hun savner meg så veldig ❤️ Det har liksom vært oss mot de andre, på en måte. Og jeg er redd hun vil takle det veldig dårlig. Angrer på at jeg ikke sa noe om at jeg søkte ny jobb.. 

Anonymkode: 583af...5eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortell henne det i hvertfall før hun får vite det av noen andre.

Hadde et slikt forhold til en kollega. Vi hadde vært gjennom noen beintøffe prosjekt sammen, og var blitt rimelig nære, som kollegaer. Han gruet seg til å fortelle meg at han hadde fått ny jobb, og valgte å ikke si noe: Plutselig dumpet det ned en felles mail fra sjefen, med informasjon om at han hadde sagt opp. Heldigvis satt jeg alene på kontoret da jeg leste den, ble litt lang i maska, selv om jeg ventet på det. 

Anonymkode: c5c34...3e4

• Liker 3
Skrevet

du sender henne en melding og forklarer. hvis ikke hun ringer etter en dag eller to, så ringer du.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Send en mld om at du har fått deg ny jobb, at du har gruet deg til å fortelle henne det, da dere har så godt forhold og du er redd hun ville bli lei seg 

Anonymkode: 986e5...f1e

• Liker 4
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp sagt ja til ny jobb. Har en kollega som ikke vet at jeg har søkt ny jobb. Jeg vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å fortelle henne det, hun tror jeg kommer tilbake etter ferien, og hun forteller meg at hun savner meg så veldig ❤️ Det har liksom vært oss mot de andre, på en måte. Og jeg er redd hun vil takle det veldig dårlig. Angrer på at jeg ikke sa noe om at jeg søkte ny jobb.. 

Ikke noe grei situasjon å være i det her, nei.. :(

Jeg tror det blir verre jo lengre du venter. Litt som å dra av et plaster - best at man bare får det unnagjort. Forhåpentligvis blir kollegaen din glad på dine vegne, selv om det kan være litt blandede tilbakemeldinger i starten. Masse lykke til, håper det ordner seg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drar inn til henne på mandag og sier det. Vil ikke at hun skal kjenne på at jeg svikter henne mer enn nødvendig. 

Huff ☹️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg drar inn til henne på mandag og sier det. Vil ikke at hun skal kjenne på at jeg svikter henne mer enn nødvendig. 

Huff ☹️

Det eneste sviket her er at du har holdt igjen den informasjonen litt lenger enn du burde, sånn jeg ser det. Det er normalt å bytte jobb, og det er svært få som blir i en stilling kun for å støtte en medarbeider, så dette er strengt tatt ikke et svik. Vær ærlig og åpen, så tenker jeg hun kommer til å være glad på dine vegne mer enn noe annet.

Anonymkode: c21a4...b21

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste sviket her er at du har holdt igjen den informasjonen litt lenger enn du burde, sånn jeg ser det. Det er normalt å bytte jobb, og det er svært få som blir i en stilling kun for å støtte en medarbeider, så dette er strengt tatt ikke et svik. Vær ærlig og åpen, så tenker jeg hun kommer til å være glad på dine vegne mer enn noe annet.

Anonymkode: c21a4...b21

Uenig. Å holde tilbske info er ikke et svik. Det må være lov å bære en hemmelighet alene en stund . 

Anonymkode: 8ce77...8d9

• Liker 4
Skrevet

Er det ikke bare til å si at du har fått et tilbud som du ikke vil takk nei til? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...