AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Jeg ønsker å gifte meg med samboer uten å ha bryllupsfest. Bare oss to på rådhuset. Men er det noen som har gjort det før? Vil gjerne høre erfaringer angående det. Angrer du? Hadde du med deg noen i familien? Er det noe du ville gjort annerledes? Anonymkode: db9c8...c8d 4
Hasselnøtter Skrevet 8. mai 2020 #2 Skrevet 8. mai 2020 Har ikke gjort det, men skal. Det blir oss to, hans forlover og forlovers samboer. De to blir vitner. Ingen andre enn de to pluss min forlover vet at vi skal gifte oss.Min forlover bor veldig langt unna, om kommer ikke. Regner ikke med å angre, men forventer at noen i familien kan føle seg snytt.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #3 Skrevet 8. mai 2020 Ja giftet oss med bare forlovere hos sorenskriver. Anonymkode: bf12d...2b5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #4 Skrevet 8. mai 2020 Ja, vi hadde bare forlovere. Så gikk vi og spiste pizza etterpå 😜 Familien hans er sure ennå. Angrer overhodet ikke, er en grunn til at vi gjorde det sånn (generelt lite lyst til å involvere hans familie i noe som helst). Var en kjempefin dag 😊 Anonymkode: 0c657...0db 3
Imperfectionibus Skrevet 8. mai 2020 #5 Skrevet 8. mai 2020 Ja gjorde det med min nåværende mann. Ingen av oss liker oppmerksomheten et bryllup o.l gir så var naturlig for oss. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Skrevet 8. mai 2020 Ja, jeg og mannen reiste til utlandet. Vi måtte ha signatur fra forlovere på papiret som vi måtte sende til folkeregisteret på forhånd. Disse forloverne var ikke med på vielsen og holdte tett. Under vielsen i sjømannskirka var det to vitner som hørte til der, de kjente vi ikke. Etter på gikk vi (jeg og mannen) og spiste en finere middag. Har ikke angret. Anonymkode: 4dc27...1d9
Siggen Skrevet 8. mai 2020 #7 Skrevet 8. mai 2020 Ja, giftet oss i utlandet. Var bare oss to, angrer ikke.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #8 Skrevet 8. mai 2020 Vi skal det nå i sommer. Greit i disse korona-tider. Det blir oss, barna våre, et vennepar som skal være forlovere/vitner. Så blir det vigsler fra Human Etisk forbund og fotograf. Nå en måned før datoen har mine venner og familie fått vite at vi skal gifte oss. Mine foreldre skal være barnevakt mens vi drar for å spise/overnatte på hotell sammen med forloverne. planen har egentlig vært å begynne å planlegge en mer uformell bryllupsfest en gang til høsten etter at vielsen er overstått, men nå avventer vi litt hvordan hele situasjonen utvikler seg Anonymkode: b944e...ef5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #9 Skrevet 8. mai 2020 Giftet oss i en lunsjpause på jobben (jobber rett ved tinghuset). Angrer ikke på det, ingen av oss ønsket noen fest og familiene er så forskjellige som det er mulig å få det. Det eneste jeg angrer på er at vi ikke tok oss tid til noen bryllupsreise. Vurderer å ta den til neste år, 16 år på etterskudd Men gift ble vi, og fornøyde er vi den dag i dag! Anonymkode: 270ed...fbf 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #10 Skrevet 8. mai 2020 Jeg har gjort det, det var det beste jeg kunne gjort og angrer ikke i det hele tatt! Men mannen og jeg liker ikke oppmerksomhet da... Anonymkode: 7c08b...761 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #11 Skrevet 8. mai 2020 Jeg har lyst til å gjøre det. Bare meg og min tilkommende, vigsler, fotograf og filmer. Har lyst til å legge penger i å få laget en fin film slik at familie og venner kan få oppleve det etterpå. Etter vielsen har jeg lyst til å dra et skjermet sted og spise middag, bare vi to, bryllupsnatt og så reise på bryllupsreise med en gang. Drømmebryllupet mitt! Anonymkode: df250...e6c
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #12 Skrevet 8. mai 2020 Ja. Jeg er "allergisk" mot å være midtpunkt i store begivenheter 😉 Vi giftet oss på en utenlandsferie uten at noen visste om det. Hadde ikke noen fest i etterkant heller. For mannen spilte det ingen rolle, og det var den eneste måten jeg kunne tenke meg å gjøre det på 😁 Anonymkode: 461a9...e9b 2
Megplussto Skrevet 10. mai 2020 #13 Skrevet 10. mai 2020 Jeg og samboer snuser litt på tanken om dette. Ingen av oss liker å være midtpunktet i en stor fest, men vi kunne begge tenke oss å pynte oss litt og kanskje gifte oss bare vi to i utlandet. Hadde litt lyst til å gjøre det i år, men pga korona så venter vi😊
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #14 Skrevet 10. mai 2020 Vi giftet oss på tinghuset med forlovere og barnet vårt. vi hadde en bedre middag etterpå og hadde leid inn fotograf til seremonien. Har bare gode minner om dagen og angrer ikke et sekund! Anonymkode: 76720...5b1
Alice123 Skrevet 10. mai 2020 #15 Skrevet 10. mai 2020 Ja, giftet oss på tinghuset og spiste middag på en middelmådig restaurant med forloverne etterpå. Tok bussen sammen til tinghuset 😛 Vi var unge, fattige og jeg angrer ingenting! Flere av venninnene mine har forresten gjort det på tilsvarende vis (uten å være spesielt ung eller fattig). Men de har oppgradert restaurantdelen.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #16 Skrevet 13. mai 2020 Giftet oss på rådhuset nå i disse coronatider 🤓 Vi skulle egentlig ha stor bryllupsfest også, men festen ble utsatt til neste vår. I stedet spiste vi bare middag med foreldre og våre søsken. Koselig det også! Anonymkode: 49f9b...1b8 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2020 #17 Skrevet 13. mai 2020 Ambassade. En hel uke på et fantastisk hotell, god mat, bare oss. To nære venner som sverget stillhet, og signerte dokumentene tre måneder før. Ambassadeansatte som vitner. Og 4-5 selfies som bryllupsbilde. Har ikke angret et sekund på 10 år. Anonymkode: 9bc8c...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #18 Skrevet 28. mai 2020 Hei! Vi giftet oss på rådhuset med venner og familie tilstede. Gikk ut og spiste middag med familiene våre etter seremonien. Hadde en helt vanlig fest hjemme hos oss dagen etterpå. Festen var helt tilsvarende innflytningsfest ol, ingen taler, fingermat mm. Vi ønsket oss ikke gaver. Foreldrene mine er religiøse og liker ikke alkohol og fest. Kan heller ikke se for meg å ha bryllupsfest uten de. Jeg har aldri vært opptatt av å gifte meg, så jeg satt pris på å ha et avslappet opplegg. Anonymkode: db9e3...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #19 Skrevet 28. mai 2020 Ja, ble kake og kaffe med svigers etter vielsen på tinghuset. Vi ringte de uka før og spurte om de kunne holde av neste fredag, dagen før sa vi at vi skulle gifte oss Og alle andre fikk vite det etterpå. Anonymkode: f0d8a...1c3 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #20 Skrevet 28. mai 2020 Vi giftet oss nå og hadde ingen fest etterpå pga corona. Vi samlet bare forlovere og deres ektefeller og spiste ute på restaurant. Om det blir fest senere vet vi ikke, men mulig på vår ettårs bryllupsdag. Anonymkode: c452a...9e2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå