Gå til innhold

vitamintablettar

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kva pleier du ta av diverse vitamintablettar? eg pleier kun å ta trantablettar kvar dag..men lurar på om eg også skal ta b-vitamin for hud, hår og neglar..Kanskje eg burde ta ein sånn med alt mulig...multivitamin? Veit jo og at det ikkje er bra å ta for mykje...men sidan eg er student blir det litt lite variert kost, så treng vel litt av kvart :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tar omega3-6-9 og multivitamin/mineraltilskudd. Når jeg klarer å huske det...Jeg var veldig flink helt til jeg ble syk, men etter det har jeg måttet ta meg selv i nakken for å huske det.

Hvis du er ute etter et godt multivitamin/mineraltilskudd, anbefaler jeg Spektro fra helsekost. 100 tabletter (en pr. dag) koster litt over 200 kroner, og inneholder alt du trenger.

Gjest Jalileh
Skrevet

Jeg tar omega 3-5-9 m/linfrø olje, e-vitamin, c-vitamin og Silica (for hud, negler og hår).

Vurderer kanskje denne Spektro siden den inneholder alt.

Skrevet

Jeg tar juice+ som inneholder grønnsaks og fruktkonsentrakt og mineraler.

Gjest Ms Chanandler Bong
Skrevet

Tar jern pga anemi+multivitamin når jeg husker det.

Gjest Julianne
Skrevet

Jeg tar FLYTENDE tran(kan ikke være dårligere enn kjæresten!!), Sink-tabletter for hud,hår og negler. Tar også Jerntabletter og Magnesium tabletter-etter anbefaling av legen min.

Gjest Mito24
Skrevet
Kva pleier du ta av diverse vitamintablettar? eg pleier kun å ta trantablettar kvar dag..men lurar på om eg også skal ta b-vitamin for hud' date=' hår og neglar..Kanskje eg burde ta ein sånn med alt mulig...multivitamin? Veit jo og at det ikkje er bra å ta for mykje...men sidan eg er student blir det litt lite variert kost, så treng vel litt av kvart :)[/quote']

En som dekker dagsbehovet av samtlige b-vitaminer, kan være lurt. Kalsium likeså, 500-1000 mg.

Hvis kostholdet ditt virkelig suger, kan følgende inkluderes:

c-vitamin 500 mg

sink 10-25 mg

magnesium 500 mg

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tar en multitab pluss en b-vitaminpille.

Skrevet

Jeg tar bare trankapsler, fordi vi ikke spiser så mye fisk. Ellers spiser vi sunt så vi får i oss det vi trenger gjennom maten.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Jeg tar Vitamineral som jeg fikk anbefalt av legen og krom-tabletter. I tillegg får jeg B12-sprøyte med jevne mellomrom pga B12-mangel

Gjest Gjesta
Skrevet

For tiden tar jeg en tablett morgen og en tablett kveld, en slags kur da jeg føler jeg har mistet så mye hår i det siste. Tar ellers B-vitaminer, og jern-tabletter (når jeg husker det).

Skrevet

Omega-3

Jern

Mulitvitamin

b-vitamin

Kalk

c-vitamim

Gjest Gjesta
Skrevet
Omega-3

Jern

Mulitvitamin

b-vitamin

Kalk

c-vitamim

Orker du frokost da....? :wink:

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tar . udsos choice og eye-q for å dekke behovet for omega 3,6 og 9

Ca 700 mg vitamin c

B-stress og multivitamin.....

Skrevet

Orker du frokost da....? :wink:

Har egentlig null matlyst om morgenen, men er så vant til alle vitaminpillene at det går bra. Får ned et knekkebrød eller to ved siden av :)

Gjest Leola
Skrevet

Jeg tar krom daglig - helt glimrende - jeg har blitt helt kvitt søtsuget mitt.

Gjest fanta
Skrevet
Omega-3

Jern

Mulitvitamin

b-vitamin

Kalk

c-vitamim

:o Får du ikke dekket det meste gjennom de multivitamintablettene du tar da?

Skrevet

:o Får du ikke dekket det meste gjennom de multivitamintablettene du tar da?

Egentlig ikke. B-vitamin kan man ta så mye man vil av. Det tar jeg får hud, hår og negler. Jeg drikker ikke mye melk og spiser lite melkeprodukter, så trenger kalk. Omega 3 finnes ikke i mulitvitamin. Cvitamin kan man også ta så mye man vil av, ettersom den er vannløselig.

Jern tar jeg fordi jeg har jernmangel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...