Spunkys Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 (endret) Hurra. Assistert befruktning for single i Norge fra 1 juli. NIPT test til alle, eggdonasjon. Helt fantastisk at dette endelig har blitt lovfestet. 🤩 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AdyQrz/tillater-eggdonasjon-i-norge Endret 7. mai 2020 av Spunkys 32
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 På tide. Vil de absolutt at vi skal føde flere barn i landet så får de også legge til rette for det. Anonymkode: f146e...6d7 19
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Kjempe fint ! Godt at vi går fremover Anonymkode: 80dd9...5e0 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Hvem står i kø for å gi bort egg?Hvem vil ha avkom rundt omkring de ikke vet om? Dere som vil ha egg, tar dere egg fra hvem som helst, eller bare fra de som ligner dere selv i farger og trekk. Er en afrikansk donor aktuelt? Anonymkode: eb9e4...c86 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Ble så utrolig glad da jeg leste det! Hurra for alle som nå endelig kan få den hjelpen de trenger, og for at gravide slipper å reise til Sverige for NIPT-test! Anonymkode: 58e04...79b 12
Grønnfrakk Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 Jeg er blakk og vil selge egg. Frisk og sunn på alle måter. 5
Neutral90 Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 Endelig kommer Norge etter 😍😍 Om de vil ha eggene mine etter vi er ferdig med å få barn, kommer jeg til å donere. Har hatt 3 uttak via ivf så vet hva man må gjennom. Aner ikke hva "reglene" vil være. Må man ha fått barn før? Alder? Osv 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 7 minutter siden, Grønnfrakk skrev: Jeg er blakk og vil selge egg. Frisk og sunn på alle måter. Du får nok ikke en krone for det. Anonymkode: cc342...201 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 9 minutter siden, Grønnfrakk skrev: Jeg er blakk og vil selge egg. Frisk og sunn på alle måter. Som en donasjon får du nok ikke så mye lønn for dette. Godt de bruker psykologer til å velge riktige donorer til dette merker jeg 🙈😳 Anonymkode: 17b3c...47b 9
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 Kjenner at jeg er litt lunken til dette.. 🙊 Anonymkode: 74c46...762 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem står i kø for å gi bort egg?Hvem vil ha avkom rundt omkring de ikke vet om? Dere som vil ha egg, tar dere egg fra hvem som helst, eller bare fra de som ligner dere selv i farger og trekk. Er en afrikansk donor aktuelt? Anonymkode: eb9e4...c86 ??? Anonymkode: 1ca42...b2a 2
Neutral90 Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 Er det noen som har fått med seg om hva det betyr at pgd skal utføres i Norge og at reglene er endret? Kan hvem som helst få det eller er det fortsatt strenge regler for hvem som får det? 2
Spunkys Skrevet 7. mai 2020 Forfatter #14 Skrevet 7. mai 2020 Jeg kommer til å donere egg. Er gravid nå med assistert befruktning. Vi trengte donorsperm fordi vi er skeive. Sa på eggutak at jeg kun gjør det igjen ifall det åpnes for eggdonasjon. Blir 35 til sommeren så må skyndte meg å donere 10
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #16 Skrevet 8. mai 2020 13 timer siden, Neutral90 skrev: Er det noen som har fått med seg om hva det betyr at pgd skal utføres i Norge og at reglene er endret? Kan hvem som helst få det eller er det fortsatt strenge regler for hvem som får det? Jeg har ikke lest om det. Men regner med at det blir slik at bare de som er bærere av genetiske sykdommer får pgd. De som er bærere har tidligere fått henvisning av det offentlige for pgd testing på Karolinska Institutt i Sverige. Jeg regner med at de slipper å dra til Sverige nå. Men jeg skulle ønske man kunne få pgd om man har født et barn med genetiske feil enda man ikke er bærere av noen sykdommer, også kan få tilgang. Anonymkode: e691a...3d1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #17 Skrevet 8. mai 2020 Jeg gleder meg til å donere! Starter prosessen ASAP. Anonymkode: 1dcb8...993 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #18 Skrevet 8. mai 2020 Dere som sier dere skal donere, svar på dette: Har dere barn selv? Hva er forskjellen mellom barna som får vokse opp hjemme hos dere og barna som fødes som følge av deres donasjon? Som er like mye i slekt med dere? Hvordan forklarer dere dette for et eventuelt barn som spør hvorfor dere gav det bort om x antall år? Gi bort sine egne barn slik, sykt!! Anonymkode: ec9ce...4ad 7
SaraBer Skrevet 8. mai 2020 #19 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere som sier dere skal donere, svar på dette: Har dere barn selv? Hva er forskjellen mellom barna som får vokse opp hjemme hos dere og barna som fødes som følge av deres donasjon? Som er like mye i slekt med dere? Hvordan forklarer dere dette for et eventuelt barn som spør hvorfor dere gav det bort om x antall år? Gi bort sine egne barn slik, sykt!! Anonymkode: ec9ce...4ad Jeg regner med at ett krav til en eggdonor, er at hun har barn fra før og er ferdig med å komplettere sin familie. Ikke alle går gjennom nåløyet for å bli en donor, du må være genetisk frisk og psykisk frisk. Dette blir grundig testet. Det er vel snakk om åpen donasjon, så barnet kan velge om det vil oppsøke sin genetiske mor når de fyller 18 år. Det er nå uansett bedre at norske kvinner kan få behandling her hjemme, heller enn en ukjent donor fra Russland, Spania, Latvia eller Estland. Der er det kun anonyme givere, og man har ingen informasjon om sykdom i hennes familie. 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #20 Skrevet 8. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere som sier dere skal donere, svar på dette: Har dere barn selv? Hva er forskjellen mellom barna som får vokse opp hjemme hos dere og barna som fødes som følge av deres donasjon? Som er like mye i slekt med dere? Hvordan forklarer dere dette for et eventuelt barn som spør hvorfor dere gav det bort om x antall år? Gi bort sine egne barn slik, sykt!! Anonymkode: ec9ce...4ad Hvorfor er det så mye verre med donerte egg enn donert sperm? Uansett, det er vel forsket mye på barn av donorsperm, kanskje det finnes noe nyttig lærdom der som kan overføres til barn av donoregg Anonymkode: 7cc47...740 12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå