Gå til innhold

Åpnes arbeidsplasser for oss på hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Vi er mange i kontorlandskap med dårlig luft og lite plass, blir kvalm av tanken å være tilbake allerede nå så håper arb.giver drøyer det litt selv om jeg allerede er lei av å ha hjemmekontor. Synes det er skummelt med å åpne alt "samtidig" fordi folk automatisk vil ta lett på alt. Feks i går kom en melding av en venninne som inviterte ca 15 stk til middag, og avstand blir ikke hold når man blir invitert hjem til noen 😑

Anonymkode: c434c...75f

Jeg er også lei hjemmekontor, men heller det enn å risikere smitte.

Jeg tenker spesielt i Oslo og de andre store byene med kollektivtrafikk og sånt ... Krise.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke fått noen dato for når vi får komme tilbake enda, begynner å tære på motivasjonen. Håper universitetet jeg jobber ved etterhvert klarer å ta en avgjørelse i stedet for å la oss leve i uvisse over lengre tid.

Anonymkode: 7c3c3...f47

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også ved et universitet. Virker som universitetene er strengere enn alle andre institusjoner. Ser at de ansatte på kommunehuset i byen min har hatt vanlig kontor (bare frivillig hjemmekontor) hele veien. Jeg hadde forventet at vi også, som har store enekontor med mye luft imellom, og ikke studentkontakt, etter nyhetene i går kunne få komme tilbake på jobb.  I alle fall vi som ikke bruker kollektivtransport. Men neida, mitt universitet sier at alle MÅ jobbe hjemmefra i første omgang fram til 25. mai. Alle som må innom kontorene må fremdeles søke ledelsen på forhånd, og det er kun strengt unntaksvis lov. Totalforbud mot opphold på Campus.

Veldig merkelig at ting skal åpnes, barna våre er på skolen. Mens akkurat min arbeidsplass lever i full kriseberedskap. Universitetene holder helt stengt. Immatrikulering skal foregå digitalt, er det bestemt, og dette er jo i høst, i august. Undervisning fra høsten planlegges i hovedsak digitalt. En ting er å holde muligheten åpen for stengt campus, men å bestemme det allerede nå..... føles rart for min del.

Anonymkode: 09e92...9c7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber også ved et universitet. Virker som universitetene er strengere enn alle andre institusjoner. Ser at de ansatte på kommunehuset i byen min har hatt vanlig kontor (bare frivillig hjemmekontor) hele veien. Jeg hadde forventet at vi også, som har store enekontor med mye luft imellom, og ikke studentkontakt, etter nyhetene i går kunne få komme tilbake på jobb.  I alle fall vi som ikke bruker kollektivtransport. Men neida, mitt universitet sier at alle MÅ jobbe hjemmefra i første omgang fram til 25. mai. Alle som må innom kontorene må fremdeles søke ledelsen på forhånd, og det er kun strengt unntaksvis lov. Totalforbud mot opphold på Campus.

Veldig merkelig at ting skal åpnes, barna våre er på skolen. Mens akkurat min arbeidsplass lever i full kriseberedskap. Universitetene holder helt stengt. Immatrikulering skal foregå digitalt, er det bestemt, og dette er jo i høst, i august. Undervisning fra høsten planlegges i hovedsak digitalt. En ting er å holde muligheten åpen for stengt campus, men å bestemme det allerede nå..... føles rart for min del.

Jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt. Erna var helt tydelig på at samfunnet skal åpnes gradvis, og at det er barn og unge som er prioritert. Det handler ikke om de spesifikke forholdene på din arbeidsplass, men om at det skal skje gradvis og kontrollert.

Anonymkode: bc841...390

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde regjeringen sa 15. juni? Det var det jeg fikk informert om fra noen venner, men jeg vet ikke om det er riktig.

Anonymkode: 15f4d...61f

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er merkelig i det hele tatt. Erna var helt tydelig på at samfunnet skal åpnes gradvis, og at det er barn og unge som er prioritert. Det handler ikke om de spesifikke forholdene på din arbeidsplass, men om at det skal skje gradvis og kontrollert.

Det ble vel frarådet at folk som var avhengig av kollektivtransport dro tilbake på jobb.

https://www.aftenposten.no/norge/i/Adyqzx/regjeringen-myker-opp-reglene-for-hjemmekontor-men-ber-oslo-bedrifter-holde-igjen

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mon tro om vi jobber ved samme universitet. Ble lagt ut på internettet i dag at alle skulle få vite når de kunne komme tilbake på jobb innen 25 mai, samtidig som jeg leste i universitetets avis at mange måtte ha hjemmekontor til høsten.

Virker ikke som de har noen god plan.

AnonymBruker
Skrevet

Offentlig kontor i Viken/Oslo. Her skal alle tilbake på kontoret om en uke. Jeg tok helt feil i mine antagelser høyere opp. Vi følger fhi sine anbefalinger. 

Anonymkode: 9fefd...379

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Offentlig kontor i Viken/Oslo. Her skal alle tilbake på kontoret om en uke. Jeg tok helt feil i mine antagelser høyere opp. Vi følger fhi sine anbefalinger. 

Må alle som reiser kollektivt også tilbake på jobb? Det er jo mot anbefalingene. Og antagelig ikke mulig for alle siden det samtidig er så sterke begrensninger på hvor mange som kan reise. 

Anonymkode: f7296...f9d

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må alle som reiser kollektivt også tilbake på jobb? Det er jo mot anbefalingene. Og antagelig ikke mulig for alle siden det samtidig er så sterke begrensninger på hvor mange som kan reise. 

nei, det oppfordres til fortsatt hjemmekontor for de som er avhengig av kollektiv transport, og spesielt i de største byene.

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker said:

nei, det oppfordres til fortsatt hjemmekontor for de som er avhengig av kollektiv transport, og spesielt i de største byene.

Jeg vet at det er rådet, men jeg mente å spørre hun som sa at det ikke var sånn på hennes jobb.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet at det er rådet, men jeg mente å spørre hun som sa at det ikke var sånn på hennes jobb.

Alle skal tilbake på jobb også de som kjører kollektivt. Unntatt risikogrupper (få). Men vi oppfordrer til å bruke utvidet fleksitid og ikke ta kollektiv midt i rushet. Sykkel er også anbefalt. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle skal tilbake på jobb også de som kjører kollektivt. Unntatt risikogrupper (få). Men vi oppfordrer til å bruke utvidet fleksitid og ikke ta kollektiv midt i rushet. Sykkel er også anbefalt. 

hvor har du det fra? det var ikke det de sa på den pressekonferanse jeg så på i går

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker said:

24 minutter siden, AnonymBruker said:

hvor har du det fra? det var ikke det de sa på den pressekonferanse jeg så på i går

Jeg har også litt sånn inntrykk av at en del bedrifter ikke lenger bryr seg om retningslinjene. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dette for noe tull, det kommer jo an på firmaet.

Anonymkode: 4a4f5...0c6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mon tro om vi jobber ved samme universitet. Ble lagt ut på internettet i dag at alle skulle få vite når de kunne komme tilbake på jobb innen 25 mai, samtidig som jeg leste i universitetets avis at mange måtte ha hjemmekontor til høsten.

Virker ikke som de har noen god plan.

Ser vi er flere som jobber samme sted..

de fleste av mine kollegaer er forberedt på hjemmekontor til over sommeren. Vår leder sender i alle fall slike signal

Anonymkode: 04ebc...c9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle de som har muligheter til å ha hjemmekontor kan gjerne fortsette å ha det resten av livet. Det har jaggu vært godt under covid-19 utbruddet med lite trafikk på veiene så man har mulighet til å gjøre sin jobb effektivt uten å stå å stampe i kø hele dagen. Kan man gjøre jobben sin fra hjemmet, er det ikke behov for vedkommede på et kontor andre steder.. Sparer bedriften for mye penger. I tillegg sparer man samfunnet for veislitasje og ikke minst avgasser og utslipp. I disse tider kan det kanskje være en fin ting.

Anonymkode: 176ed...906

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke anbefalt

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/3J0Q6M/disse-tiltakene-anbefales-i-hele-2020

Anonymkode: 238b0...327

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss er det cellekontorer og store møterom. Vi har fem toaletter fordelt på 17 ansatte. Ingen av oss kjører kollektivt, enten bil, sykkel eller beina her. Likevel må vi ha hjemmekontor.  Og det tærer på. Liten laptop-skjerm, dårlig telefonforbindelse ofte, man må ha møte hver gang man skal diskutere noe, man har ikke bøkene sine hjemme, sitte i sofaen er ikke noe behagelig. Går ut over motivasjonen og effektiviteten. 

Anonymkode: 14d61...a82

Da må du ta ansvar selv. Ta med skjerm fra jobb og bøkene du trenger. 

Anonymkode: d228e...90e

• Opprett ny...