Gå til innhold

Åpnes arbeidsplasser for oss på hjemmekontor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har fått med seg noe om det har kommet noe om når vi på hjemmekontor skal tilbake på arbeidsplassen?

Anonymkode: e7e78...479

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed fra arbeidsgiver om at alle som har mulighet skal ha hjemmekontor til over sommeren. 

Anonymkode: 312ae...a0f

• Liker 7
Skrevet

Jeg håper arbeidsgiverne er smartere enn FHI. Det er alt jeg vil si. Alle som kan, bør ha hjemmekontor iallefall ut sommeren om ikke mer. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fått beskjed om at vi skal ha hjemmekontor til etter fellesferien. Alle er avhengige av kollektivtransport for å komme seg på jobb.

Anonymkode: 674b7...445

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har fått med seg noe om det har kommet noe om når vi på hjemmekontor skal tilbake på arbeidsplassen?

Det får du selvfølgelig vite fra din arbeidsplass.  Jeg har flere venner som har hatt hjemmekontor denne perioden, noen er allerede tilbake på kontoret, noen skal jobbe litt på arbeidsplassen og litt hjemme, noen får velge litt selv osv. Det kommer vel litt an på bransjen også :) 

Anonymkode: 4c8c9...a80

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det får du selvfølgelig vite fra din arbeidsplass.  Jeg har flere venner som har hatt hjemmekontor denne perioden, noen er allerede tilbake på kontoret, noen skal jobbe litt på arbeidsplassen og litt hjemme, noen får velge litt selv osv. Det kommer vel litt an på bransjen også :) 

Anonymkode: 4c8c9...a80

Selvsagt. Jeg lurte bare på om FHI hadde nevnt noe om det inni mellom all skole- og 17.mai-prat som jeg hadde misset.

Takk for svar alle sammen 😊

AnonymBruker
Skrevet

På min arbeidsplass ble vi bedt om å komme tilbake for to uker siden. Riktignok kan de som har behov for det (risikogruppe, barn som må leveres og hentes til ugunstige tider osv) være hjemme fortsatt.

Anonymkode: f9a34...b9a

AnonymBruker
Skrevet

Vi kan komme tilbake om vi vil, men kun 20% på en dag. Ingen i mitt team har meldt seg på...

Anonymkode: 4a4f5...0c6

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt. Jeg lurte bare på om FHI hadde nevnt noe om det inni mellom all skole- og 17.mai-prat som jeg hadde misset.

Takk for svar alle sammen 😊

de sa at folk skal ha hjemmekontor hvis virksomheten ikke kan sikre nødvendig avstand mellom de ansatte i lokalene, eller hvis man er avhengig av kollektivtrafikk, og særlig i de store byene der det er press på kollektivtrafikken

Anonymkode: bc841...390

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

de sa at folk skal ha hjemmekontor hvis virksomheten ikke kan sikre nødvendig avstand mellom de ansatte i lokalene, eller hvis man er avhengig av kollektivtrafikk, og særlig i de store byene der det er press på kollektivtrafikken

Hos oss er det cellekontorer og store møterom. Vi har fem toaletter fordelt på 17 ansatte. Ingen av oss kjører kollektivt, enten bil, sykkel eller beina her. Likevel må vi ha hjemmekontor.  Og det tærer på. Liten laptop-skjerm, dårlig telefonforbindelse ofte, man må ha møte hver gang man skal diskutere noe, man har ikke bøkene sine hjemme, sitte i sofaen er ikke noe behagelig. Går ut over motivasjonen og effektiviteten. 

Anonymkode: 14d61...a82

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss er det åpnet gradvis for å jobbe på kontoret fra neste uke, men da med begrensninger. Det er satt max antall personer, og man må skrive seg opp på liste for å kunne dra dit. De som tar buss eller annen kollektivtransport oppfordres til å holde seg hjemme, og hjemmekontor er fortsatt anbefalingen fra ledelsen.

Anonymkode: 24566...652

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss er det cellekontorer og store møterom. Vi har fem toaletter fordelt på 17 ansatte. Ingen av oss kjører kollektivt, enten bil, sykkel eller beina her. Likevel må vi ha hjemmekontor.  Og det tærer på. Liten laptop-skjerm, dårlig telefonforbindelse ofte, man må ha møte hver gang man skal diskutere noe, man har ikke bøkene sine hjemme, sitte i sofaen er ikke noe behagelig. Går ut over motivasjonen og effektiviteten. 

kan du ikke bare gå og hente bøker og stol og ekstern skjerm???? det gjorde jeg i mars...

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan du ikke bare gå og hente bøker og stol og ekstern skjerm???? det gjorde jeg i mars...

Jeg kan ikke koble skjermen til PC her. Har heller ingen plass å sette stolen...

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at ikke alle bor i store mansions med masse plass eller? Jeg har ikke plass til noe ekstra utstyr hos meg hvertfall. Da måtte jeg sittet på gulvet. 

Anonymkode: c5ec3...43c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Samfunnet skal åpnes gradvis. Nå med full skoleåpning så er det enda viktigere at de som får jobbet hjemmefra fortsetter med det. 

Anonymkode: 9fefd...379

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hjemmekontor er valgfritt hos oss til over sommeren. Jeg har vært litt på kontoret av praktiske grunner, og det er helt tomt i lokalet. Alle som må reise kollektiv for å komme til jobb er oppfordret til å ha hjemmekontor.

Anonymkode: 2a32e...223

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er klar over at ikke alle bor i store mansions med masse plass eller? Jeg har ikke plass til noe ekstra utstyr hos meg hvertfall. Da måtte jeg sittet på gulvet. 

Anonymkode: c5ec3...43c

Det er jeg klar over. Men det er ikke direkte uvanlig å ha plass til en ekstern skjerm og noen bøker. Jeg bor i en liten leilighet selv, men det ble jo plass til kontorstolen ved kjøkkenbordet likevel.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, Drizzt skrev:

Jeg håper arbeidsgiverne er smartere enn FHI. Det er alt jeg vil si. Alle som kan, bør ha hjemmekontor iallefall ut sommeren om ikke mer. 

Helt enig! Vi er mange i kontorlandskap med dårlig luft og lite plass, blir kvalm av tanken å være tilbake allerede nå så håper arb.giver drøyer det litt selv om jeg allerede er lei av å ha hjemmekontor. Synes det er skummelt med å åpne alt "samtidig" fordi folk automatisk vil ta lett på alt. Feks i går kom en melding av en venninne som inviterte ca 15 stk til middag, og avstand blir ikke hold når man blir invitert hjem til noen 😑

Anonymkode: c434c...75f

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig! Vi er mange i kontorlandskap med dårlig luft og lite plass, blir kvalm av tanken å være tilbake allerede nå så håper arb.giver drøyer det litt selv om jeg allerede er lei av å ha hjemmekontor. Synes det er skummelt med å åpne alt "samtidig" fordi folk automatisk vil ta lett på alt. Feks i går kom en melding av en venninne som inviterte ca 15 stk til middag, og avstand blir ikke hold når man blir invitert hjem til noen 😑

Anonymkode: c434c...75f

Det vet du ingenting om. Myndighetene har utvidet grensa fra fem til tjue personer sammen. Din venninne har ikke gjort noe ulovlig.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg kunne hatt hjemmekontor og hadde valget sjøl så hadde jeg aldri kommet tilbake til et kontor. Tenk så godt å kunne jobbe hjemme uten å måtte forholde seg til andre, slippe reisen til jobb i all slags vær osv. 

Anonymkode: bcf30...8db

• Liker 7
  • Opprett ny...