AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #21 Skrevet 7. mai 2020 Nei det skal da ikke det? Sånn jeg har lest og forstått det så skal bhg fortsette som de har gjort denne uken og forrige uke. Anonymkode: ea9c2...f29
morgenkåpedyret Skrevet 7. mai 2020 #22 Skrevet 7. mai 2020 Jobber i barnehage og hverdagen blir absolutt ikke normal igjen i følge den reviderte smitteveilderen. Om en ser på eksemplene på hvordan kohortene (yes, I said it!) kan samarbeide så kan fortsatt ikke en småbarnsavdeling med så lite som 12 barn heller samarbeide. 2 kohorter = max 10 barn. Tipper det blir redusert åpningstid fortsatt. Og hvis du er ærlig; hva er viktigst egentlig? At foreldre får 1-2 ekstra timer på jobb, eller at barnehagene kan få virkelige store konsekvenser. Går vi tilbake til normalen må da kanskje 4-5 voksne + over 20 barn i karantene om bare én blir syk. Og det er vel strengt tatt ikke rettferdig, ikke for små barn iallefall. 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #23 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, Albbas skrev: Min treåring er mye mer sliten etter barnehagen nå enn til vanlig, fordi de er ute nesten hele dagen. Han er helt kaputt etterpå. Har skjønt at det er normalen for mange unger i disse dager. Han syns også det er veldig vanskelig med levering om morgenen, siden jeg ikke kan bli med inn. Uansett - ts, kohortene kan være større, men det er fortsatt ikke hele avdelinger som kan jobbe som før. min erfaring er at det er deg som forelder det er vansklig for ikke barnet. 70 barn i bhg her Anonymkode: c7bee...26a 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #24 Skrevet 7. mai 2020 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det mye mer grining enn før. Det er helt grusomt. Håper de åpner for frokost i barnehagen snart, så får de en rolig start disse små. Anonymkode: 8d778...953 frokost i bhg er ingen rolig start på dagen kommer unger og foreldre i ett sett og de lager mye kjas og mas evner ikke skjønne at de forstyrrer måltidet Anonymkode: c7bee...26a 11
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #25 Skrevet 7. mai 2020 I min kommune er det varslet at alle de kommunale barnehagene må redusere åpningstiden til 6,5 t pr. dag de neste to ukene så her blir det i allefall ikke noen normal hverdag før om et par uker. Anonymkode: db5c9...40a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #26 Skrevet 7. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: frokost i bhg er ingen rolig start på dagen kommer unger og foreldre i ett sett og de lager mye kjas og mas evner ikke skjønne at de forstyrrer måltidet Anonymkode: c7bee...26a Der jeg har barna mine er det ikke "lov" å levere i frokosttid sånn uten videre. Trodde det var normalt? Anonymkode: fdb12...434
Gjest Albbas Skrevet 7. mai 2020 #27 Skrevet 7. mai 2020 38 minutter siden, AnonymBruker said: min erfaring er at det er deg som forelder det er vansklig for ikke barnet. 70 barn i bhg her Anonymkode: c7bee...26a At barnet gråter ved levering er vel et tegn på at det er barnet det er vanskelig for. Jeg har jo ikke noe imot at jeg ikke kan bli med inn. 🤷♀️ Ser det gjelder flere barn, at de gråter ved levering nå.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #28 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Visst er det det, det kan være 5 barn pr kohort på småbarnsavdeling, og 3 kohorter kan samarbeide. Med andre ord 15 barn kan være sammen - det er ca det antallet det er på en småbarnsavdeling med 16 barn og 5 voksne. Anonymkode: 4d3cc...e0e Plis, skriv gruppe. Anonymkode: d2f14...7a7 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #29 Skrevet 7. mai 2020 Jeg for min del håper IKKE at åpningstidene utvides med det første! For det første må da hele avdelingen i karantene dersom en får påvist smitte, for det andre er barna for en gangs skyld ikke utslitte og sutrete etter barnehagen. Anonymkode: ea7f6...3a5 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #30 Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plis, skriv gruppe. Anonymkode: d2f14...7a7 15 små kan IKKE være sammen. Kohort str på småbarn, sitat: 3(-5) barn og en ansatt. For eksempel kan det være 3-4 kohorter i en småbarnsavdeling med 12 barn. Hvis man øker antall barn i en kohort bør man ikke samtidig øke antall kohorter som samarbeider, fordi det skaper flere kontakter mellom barn. Anonymkode: 0ed1e...6bb 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #31 Skrevet 8. mai 2020 Jeg er en av de sikkert mange foreldrene som trives med den nye barnehagehverdagen. Forutsigbarhet, samme lekekamerater hver dag, en voksen som har oversikt over alt som har med mitt barn å gjøre. Redusert åpningstid er selvfølgelig upraktisk, men vi har heldigvis 7,5 timer. Henting og levering går også raskere enn før siden vi leverer ute og trenger ikke styre med av- og påkledning og sånt. Det kan gjerne være slik lenge for vår del. Anonymkode: d28ca...d35 10
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #32 Skrevet 8. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Der jeg har barna mine er det ikke "lov" å levere i frokosttid sånn uten videre. Trodde det var normalt? Anonymkode: fdb12...434 Det høres jo idiotisk ut? Her åpner bhg kl 7.30. De som spiser frokost må leveres før kl 8.15, frokost tid er kl 7.30-8.15. Men ca halvparten av barna spiser og halvparten som er der gjør andre ting (tegner/lego ol). Mitt barn spiser frokost hjemme og ikke o bhg for da vil han rett i lek. Det ville vært idiotisk regel om jeg ikke kunne levert han kl 7.30 før jobb. Om han sitter og tegner eller spiser, så har ikke det noe å si. Anonymkode: ea9c2...f29
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #33 Skrevet 8. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Der jeg har barna mine er det ikke "lov" å levere i frokosttid sånn uten videre. Trodde det var normalt? Anonymkode: fdb12...434 Nei til vanlig her jeg jobber kan de komme når de vil. Men de barna som evt har spist hjemme må leke på et annet rom/ved garderoben så de som spiser får spise i fred. De spiser frokost når de kommer, fra 7 til senest 8.30. Anonymkode: bf518...704
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #34 Skrevet 8. mai 2020 Her er det allerede bestemt at de begrensede åpningstidene vedvarer frem til 1. august. Anonymkode: d8dea...1f2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #35 Skrevet 8. mai 2020 Vi har fått beskjed om at det fortsatt stenger 14.30 neste uke, men at de skal vurdere litt lenger åpningstid fra uken etter det. Anonymkode: f8a96...595 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #36 Skrevet 8. mai 2020 21 timer siden, Djækklåsst skrev: Får håpe det betyr at åpningstider kan utvides. Barnehagen vår sier de sannsynligvis vil gjøre det om 1,5 uke. Heldigvis!! Anonymkode: 6d972...07f
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #37 Skrevet 8. mai 2020 Sånn som det ser ut kommer ikke noe normal hverdag tilbake på mandag for oss ihvertfall. Blir akkurat det samme som det var denne uken, små grupper og kortere åpningstid. Levering ute. 😒 Jeg trodde de skal endelig tilbake til normalen, men nei... Anonymkode: 4d585...fd1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #38 Skrevet 8. mai 2020 Jeg synes egentlig det virker som det går veldig fint i bhg nå. De er på tur nesten hele dagen (2 åring) og henting og levering går fint, som det jo pleier. Eneste jeg håper er at de kan ha en time lenger åpent, for det er veldig vanskelig for meg å få gjort jobben min skikkelig når jeg må gå fra jobb 14 selv om jeg jobber hjemmefra. Siden vi sover dårlig om natta pga 2åringen klarer jeg ikke å komme meg opp så jeg jobber fra kl 06 for å få en full arbeidsdag. Anonymkode: f8a96...595 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #39 Skrevet 8. mai 2020 22 hours ago, AnonymBruker said: frokost i bhg er ingen rolig start på dagen kommer unger og foreldre i ett sett og de lager mye kjas og mas evner ikke skjønne at de forstyrrer måltidet Anonymkode: c7bee...26a For mine er det en roligere start. Da får de store sammen og spise litt på sin plass. Og leveres før rushet så de har mange voksne på få barn. Nå leveres de sammen alle andre og ingen voksne har tid til dem. Hver voksen har jo 3/6 unger de skal si hei til samtidig. Så jo frokost er en rolig start. Anonymkode: 8d778...953
Boblerone Skrevet 8. mai 2020 #40 Skrevet 8. mai 2020 Jeg er en av foreldrene som elsker slik det er nå. Og jeg er ganske sikker på at slik det er nå er bedre for både barna og de voksne. barna har alltid en voksen på seg slik som de skal ha, ikke en voksen på mange flere enn de burde slik det ofte er på morgen og ettermiddag. barnet blir godt forberedt på hvilken voksen som skal være med barnet den kommende uken og levering og henting går som en drøm. Gruer meg til vanlig barnehagehverdag igjen. Heldigvis blir det ikke slik her helt enda. 3
Anbefalte innlegg