Gå til innhold

barnehagehverdagen kommer tilbake på mandag

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fine greier med oppdatering av smittevernveilederen for barnehager og skoler, nå åpnes det opp for at hele avdelinger kan være sammen og mye mindre omfattende vask av leker osv. Eneste som er igjen er hyppig håndvask, mindre mingling i garderoben og at de ulike avdelingene kan ikke være på samme uteområdet til samme tid.

Ellers så er barnehagehverdagen visst tilbake igjen, gitt :)

Anonymkode: 4d3cc...e0e

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får håpe det betyr at åpningstider kan utvides.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Djækklåsst skrev:

Får håpe det betyr at åpningstider kan utvides.

Ser ikke noe grunn til fortsatt reduserte åpningstider når hele avdelingen kan være sammen. Det åpnes nok helt opp som før nå :) 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ser ikke noe grunn til fortsatt reduserte åpningstider når hele avdelingen kan være sammen. Det åpnes nok helt opp som før nå :) 

Ja, det ville vært knall!

AnonymBruker
Skrevet

Hvor leser dere det? 

Jeg er vel den som ikke ønsker tilbake som vanlig. Grunnen til det er at barnet har aldri vært så enkel å levere som nå siden det er en forutsigbarhet som en fast voksen, faste barn og fast møteplass. Barnet har virkelig blomstret disse ukene og virker mye mer fornøyd enn når alle er samlet, 

Anonymkode: ed0ac...3b0

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor leser dere det? 

Jeg er vel den som ikke ønsker tilbake som vanlig. Grunnen til det er at barnet har aldri vært så enkel å levere som nå siden det er en forutsigbarhet som en fast voksen, faste barn og fast møteplass. Barnet har virkelig blomstret disse ukene og virker mye mer fornøyd enn når alle er samlet, 

https://www.udir.no/kvalitet-og-kompetanse/sikkerhet-og-beredskap/informasjon-om-koronaviruset/smittevernveileder/barnehage/

Det står oppdatert info i de ulike kapitlene.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser dere det? 

Samme erfaring har jeg! Ungene koser seg i barnehagen og det er aldri gråting ved levering lengre. Ingen kaos i garderoben med hylende barn løpende rundt. Håper at de fortsetter med små grupper ut barnehageåret

Anonymkode: 0e82b...2f9

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme erfaring har jeg! Ungene koser seg i barnehagen og det er aldri gråting ved levering lengre. Ingen kaos i garderoben med hylende barn løpende rundt. Håper at de fortsetter med små grupper ut barnehageåret

For min del så er det omtrent samme nivå på gråting som tidligere. Hylende barn som løper rundt har heller ikke vært noe problem. Så ser ingen spesielle ulemper med normale åpningstider igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge barnehagene kan bestemme selv vil de jo ha så kort åpningstid som mulig. Regjeringa må gripe inn snart, jeg kan ikke ha 6-timers barnehage i 2 år

Anonymkode: 9095b...1fa

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser dere det? 

Jeg jobber i barnehage og er så enig med deg. Det er så hyggelig at vi er der alle sammen samtidig, og at vi har mulighet til å være mer til stede med barna. Det er så godt at barna kan få gå hjem før de er utslitte. Og det er godt å kunne si når barna spør: ja mamma og pappaen din kommer også straks, nå skal vi hjem alle sammen. 

Anonymkode: 6d72d...1bf

• Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i barnehage og er så enig med deg. Det er så hyggelig at vi er der alle sammen samtidig, og at vi har mulighet til å være mer til stede med barna. Det er så godt at barna kan få gå hjem før de er utslitte. Og det er godt å kunne si når barna spør: ja mamma og pappaen din kommer også straks, nå skal vi hjem alle sammen. 

Enig, så mye bedre. Trygt å vite at en voksen er tilgjengelig, mindre mas og stress - mer tid sammen på ettermiddagen. ❤

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Vi har helt magiske dager på jobb for tiden. Fullstendig oversikt over mine tre barn om hva de har foretatt seg HELE dagen. Oversikt over hvor klær og utstyr er til enhver tid, noe som kan være et sabla rot med 15 barn og 5 ansatte der det er opptil flere rotehoder. Barna er så blide, fornøyde og trygge som de aldri har vært før. Foreldrene virker også veldig fornøyde, bortsett fra åpningstiden selvfølgelig, noe som er fullt forståelig(men det er eneste måten man kan opprettholde en-til-tre kontakt hele dagen da vi har 7.5t arbeidsdag).

Anonymkode: 9570d...0a7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det står jo ikke at hele avdelingen kan være sammen, men at det på småbarnsavdeling kan være opptil 5 barn pr kohort. I tillegg står det at leker må vaskes før ny kohort kan leke med de, men at det ikke er krav om vask av leker utendørs.

Anonymkode: b9261...40f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står jo ikke at hele avdelingen kan være sammen, men at det på småbarnsavdeling kan være opptil 5 barn pr kohort. I tillegg står det at leker må vaskes før ny kohort kan leke med de, men at det ikke er krav om vask av leker utendørs.

Anonymkode: b9261...40f

Står det virkelig kohort fremdeles? Har de ikke skjønt at de må forlate dette idiotiske begrepet?

Anonymkode: d2f14...7a7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kva er nytt eigentlig? Alt ser likt ut XD

Anonymkode: 334c5...3a9

• Liker 2
Gjest Albbas
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Min treåring er mye mer sliten etter barnehagen nå enn til vanlig, fordi de er ute nesten hele dagen. Han er helt kaputt etterpå. Har skjønt at det er normalen for mange unger i disse dager. 

Han syns også det er veldig vanskelig med levering om morgenen, siden jeg ikke kan bli med inn. :(

Uansett - ts, kohortene kan være større, men det er fortsatt ikke hele avdelinger som kan jobbe som før. 

AnonymBruker
Skrevet

Visst er det det, det kan være 5 barn pr kohort på småbarnsavdeling, og 3 kohorter kan samarbeide. Med andre ord 15 barn kan være sammen - det er ca det antallet det er på en småbarnsavdeling med 16 barn og 5 voksne.

AnonymBruker
Skrevet

Med 10 barn på storbarnsavdeling, så vil det si 30 barn når 3 kohorter kan samarbeide så dermed kan hele storbarnsavdelingen være sammen.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Her er det mye mer grining enn før.  Det er helt grusomt. Håper de åpner for frokost i barnehagen snart, så får de en rolig start disse små.

Anonymkode: 8d778...953

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hjem før de er utslitte? Her har ungene aldri vært så utslitte som de er nå, nå som de må være ute hele dagen. Her på Sunnmøre har det vært mye grisevær. 2-3 grader, piskende regn og vind... Ingen mulighet til å varme seg inne og ha hvilestund som de pleier (slå av lyset, ligge på puter og høre på rolig musikk). Sur og trøtt fra første sekund ved henting. 

Anonymkode: 65bd9...1a3

• Liker 4
  • Opprett ny...