Gå til innhold

Kvinne 50 år: Hvilke datingapp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er kvinne, vært singel noen år. Har forsøkt både Sukker og Tinder, men nå er det en god stund siden jeg hadde datingapp sist. 

Noen som har gode råd? Hvilken app anbefales for en voksen kvinne som søker en kjæreste?

Anonymkode: a8731...e2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lett for "eldre damer" å finne mann.  De fleste menn på 50+ er ikke single og om de er single det så ønsker de ikke forhold.. Eller vil bare ha yngre damer og finner seg Asia damer.

Anonymkode: 2afa5...56d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ett par "napp" på sukker for noen år siden, -på en passe sprø profil der :-)

-Gadd seff ikke å lage ett "falskt Glansbilde"

av meg sjøl, -blir for dumt, IMHO. Dem får ta det dem får...

-To kule damer tok kontakt, virket seriøse. -Traff ei IRL kort tid etterpå, -så fulgte ikke opp.

Var der bare ei ukes tid. -Men er det håp for meg, -er det håp for  A l l e ..!

-Kjør på..!

a.

Endret av Sliten&kjørt52
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lett for "eldre damer" å finne mann.  De fleste menn på 50+ er ikke single og om de er single det så ønsker de ikke forhold.. Eller vil bare ha yngre damer og finner seg Asia damer.

Dette er tullball, jeg er 50 og har ingen problemer med å tiltrekke meg menn, enten de er på samme alder eller yngre/eldre. Har aldri brukt noen app, treffer folk på naturlig måte.. ute på tur, i butikken, på utested(er sjeldent ute), men mange flotte single menn der ute. Asia damer er for desperate menn og de som vil ha yngre kvinner sliter med usikkerhet over egen alder og er uansett ikke noe å lengte etter. Mange selvsikre flotte menn som ønsker en dame på samme alder, med livserfaring og felles interesser der ute. Gå en tur bare, i byen , i parken, i butikken og tør og si hei, går så bra så :)

Anonymkode: 921e0...7fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg har badoo funket best så langt. Er fortsatt single men syns jeg møter flere på badoo som er ute etter noe annet en ons og ff type ... enn på sukker, tinder og møteplassen. Møteplassen har desidert mest sure og negative mannfolk i mine øyne. Men det er meg da. 
Lykke til❤️

Anonymkode: c89d5...bcc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg har badoo funket best så langt. Er fortsatt single men syns jeg møter flere på badoo som er ute etter noe annet en ons og ff type ... enn på sukker, tinder og møteplassen. Møteplassen har desidert mest sure og negative mannfolk i mine øyne. Men det er meg da. 
Lykke til❤️

Anonymkode: c89d5...bcc

Jeg er ikke TS, men dame på samme alder. Har aldri prøvd badoo. Trodde den var mest for de unge? Synd å høre at Møteplassen er så dårlig, for synes den har virket mest passende for vår aldersgruppe.

Anonymkode: ae379...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er tullball, jeg er 50 og har ingen problemer med å tiltrekke meg menn, enten de er på samme alder eller yngre/eldre. Har aldri brukt noen app, treffer folk på naturlig måte.. ute på tur, i butikken, på utested(er sjeldent ute), men mange flotte single menn der ute. Asia damer er for desperate menn og de som vil ha yngre kvinner sliter med usikkerhet over egen alder og er uansett ikke noe å lengte etter. Mange selvsikre flotte menn som ønsker en dame på samme alder, med livserfaring og felles interesser der ute. Gå en tur bare, i byen , i parken, i butikken og tør og si hei, går så bra så :)

Så godt å høre. Blir så uendelig lei av å høre dette med at vi godt voksne damer er så verdiløse på datingmarkedet og at det er så håpløst å finne noen og bla bla bla. Blir jo helt motløs og deprimert av å høre på sånt. Da er det så hyggelig å høre at damer på samme alder har noen helt andre erfaringer :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre. Blir så uendelig lei av å høre dette med at vi godt voksne damer er så verdiløse på datingmarkedet og at det er så håpløst å finne noen og bla bla bla. Blir jo helt motløs og deprimert av å høre på sånt. Da er det så hyggelig å høre at damer på samme alder har noen helt andre erfaringer :)

Ja, vi har så mange muligheter, og det er så mange menn som ser etter en god moden vakker kvinne, så bare prøv deg frem. Husk at mange som svarer her er unge og uerfarne og gjerne liker å tro at fordi en voksen mann ser på dem betyr det at de vil ha dem og ikke en sensuell erfaren moden kvinne.  Min erfaring er at vi er mer attraktive nå enn som unge vakre, da vi bare var en av mange.  Jeg får mer enn nok av oppmerksomhet og jeg gjør ikke noe ut av meg selv for å få det, er bare meg selv, blid, trygg på alle måter og selvsikker. Stor klem til deg ❤️

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann her. Selvsagt finnes vi som ser etter jevnaldrende vanlige norske kvinner.  Jeg er mest i kikkermodus, og foreløpig bare prøvd Tinder og Sukker.  Tinder gir jo muligheter pga at antallet mennesker er større, men at du risikerer å bruke mye tid på å måtte bli kjent, før man i det hele tatt vet noe om den andre.  På Sukker liker jeg at profilen kan være ganske grundig, og måten de matcher på. Tenker da at de som ligger under midten av bunken, kan få være i fred for meg. 

Når noen sier at det ene funket så mye bedre enn det andre, og at menn er sånn og sånn på Møteplassen, så tror jeg det er ganske tilfeldig. Mange prøver flere steder, og det er neppe en type personlighet som trekkes til det ene stedet framfor et annet.  

Anonymkode: 22605...dd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, vært singel noen år. Har forsøkt både Sukker og Tinder, men nå er det en god stund siden jeg hadde datingapp sist. 

Noen som har gode råd? Hvilken app anbefales for en voksen kvinne som søker en kjæreste?

Det bør da være null stress mener nå jeg. Det finnes mange menn i den alderen som ikke har dame. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Det bør da være null stress mener nå jeg. Det finnes mange menn i den alderen som ikke har dame. 

Jupp, mange, noen bra andre ikke. Ikke noe problem å få oppmerksomhet som tiltrekkende 50 åring :)  Tror det folk stresser med er kjæreste.. men kjemi er kjemi, den oppstår når den gjør og kan ikke fremtvinges , og vi 50 åringer er jo ferdig med å få barn og alt rundt dette. Apper og datingsider holder jeg meg unna, og vil ikke ha en desperat type på sjekkeapp selv heller, vi har tross alt vokst opp i andre tider, og burde være i stand til å konversere "ute". Og det kan de fleste og, det er deilig å nyte oppmerksomheten i voksen alder også må jeg bare innrømme :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd å høre at Møteplassen er så dårlig, for synes den har virket mest passende for vår aldersgruppe.

Man må bare ikke høre på dårlige erfaringer fra noen brukere. Da jeg brukte møteplassen traff jeg mange hyggelige damer i 50 årene der, men lett å danne et forhold med noen er det uansett ikke hvor man møter de. Møteplassen er en av de beste datingsidene, men som alltid betinger det at man lager en skikkelig god profil med god tekst, bilder og match test. Gidder man ikke bruke en liten time på akkurat det burde man ikke date :) Så betale for et medlemskap. Det koster en litt over 1000 kr i året, de fleste betaler for et kvartal i gangen. Det å ikke ha betalende profil er det samme som å si "jeg er ikke seriøs".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For seriøse menn rundt deres alder så er dere jo akkurat det vi ser etter :)  De fleste jeg kjenner leter etter damer på samme sted i livet. Noen menn går etter yngre damer. Men langt ifra alle. Så nei dere er langt ifra verdiløse. Har vel omtrent akkurat lik sjanse å treffe andre på en datingside som de andre aldersgruppene. Fordi det er så mange som skilles og søker ny partner også i 50 årene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange seriøse og gode svar! Jeg har forstått at dating er et sjansespill akkurat som alt annet i livet, og at man kan møte noen på en datingapp, akkurat som man ikke trenger å gjøre det. Og at det lønner seg faktisk å betale for å få fullt utbytte av appen og mulighetene.

Men jeg er så usikker på om dette er min greie. Tenker at jeg nok skal se hva sommeren bringer før jeg lager meg en profil noe sted. Men kanskje jeg faktisk gir Tinder en sjanse, fordi det er mange brukere der og at alle stort sett er på Tinder. Men jeg får se etter hvert! 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan dere forklare hvorfor det er overvekt av godt voksne kvinner på dating sider ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror en viktig grunn til overvekt av godt voksne damer på datingsider er at vi i denne alderen er ferdig med å oppfostre barn, og barna er blitt voksne og flyttet ut. Veldig mange blir skilt og i mange tilfelle blir det nok for kvinner med barn og jobb etter en skilsmisse. Mennene går fortere videre til en ny dame selv om de har barn fra før. Dermed kommer vi skilte kvinner senere inn i prosessen med å prøve å finne en ny partner. Da er det jo veldig trist hvis det viser seg å være for sent. Så håper at det er muligheter for oss også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, AnonymBruker said:

Men kan dere forklare hvorfor det er overvekt av godt voksne kvinner på dating sider ?

Det er fordi det er langt flere single menn enn kvinner blant de yngre. Da blir det motsatt for de på 40+

Eller sagt på en annen måte - yngre damer velger heller en attraktiv eldre mann enn en mindre attraktiv jevnaldrende. Kjipt for alle de yngre mennene som ikke når opp, og kjipt for de eldre damene som da får tallene i mot seg. 

Anonymkode: c26c0...eb7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fordi det er langt flere single menn enn kvinner blant de yngre. Da blir det motsatt for de på 40+

Eller sagt på en annen måte - yngre damer velger heller en attraktiv eldre mann enn en mindre attraktiv jevnaldrende. Kjipt for alle de yngre mennene som ikke når opp, og kjipt for de eldre damene som da får tallene i mot seg. 

Anonymkode: c26c0...eb7

Ja, der kom du med svaret.  Man skal ha et særdeles godt utseende og sosial status som godt voksen/eldre dame (50+) for å få en bra og pen mann på samme alder. Selv om noen eldre kvinner finner seg mann så forblir de fleste eldre kvinner single. Og ja det er sant, yngre kvinner velger heller en eldre attraktiv mann med god utdannelse og økonomi fremfor en yngre uattraktiv jevnaldrende mann ( om hun ikke får tak i en attraktiv mann på samme alder.) Det handler om å få tak i de beste mennene uansett alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig det? Statistikk som viser dette? 

Anonymkode: 22605...dd2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, der kom du med svaret.  Man skal ha et særdeles godt utseende og sosial status som godt voksen/eldre dame (50+) for å få en bra og pen mann på samme alder. Selv om noen eldre kvinner finner seg mann så forblir de fleste eldre kvinner single. Og ja det er sant, yngre kvinner velger heller en eldre attraktiv mann med god utdannelse og økonomi fremfor en yngre uattraktiv jevnaldrende mann ( om hun ikke får tak i en attraktiv mann på samme alder.) Det handler om å få tak i de beste mennene uansett alder. 

Attraktiv her og attraktiv der, nå må dere slutte. Det er mange som bare vil ha en helt normal mann man kan ha det bra med. Som man selv liker. Trenger ikke å være den mest attraktive mannen i gata, bare helt VANLIG. 

Anonymkode: 3a588...ed2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...