AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har følt meg litt skrall et par dager (snørrete, vond hals, ikke feber), men føler meg bedre nå. Så lurer på når jeg kan dra på jobb igjen da? Man jeg være i karantene i 2 uker til nå, eller holder det å vente 2-3 dager før jeg jobber igjen? Jeg er ganske sikker på at jeg ikke er smittet siden jeg er bedre, men dumt å ta noen sjanser. Vet noen hvilke regler som gjelder nå om dagen? Takk Anonymkode: ff8c3...156
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Det er vel en dag/døgn etter symptomfri man kan dra på jobb. Anonymkode: 080f9...e98 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Ville hørt med arbeidsgiveren din. Regner med at de har en prosedyre å følge her. Anonymkode: b62b4...4a1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Én dag uten symptomer er den generelle regelen, men nå anbefaler vår kommune å teste deg om du kjenner symptomer. Jeg testet meg i går fordi jeg hadde litt vondt i halsen selv om jeg har hjemmekontor. Fikk svar i dag at det var negativt, men skulle fremdeles ventet til en dag etter symptomfri om jeg skulle ha vært på jobb. Anonymkode: 10d17...9ac 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Som de andre sier, er det nok med én dag uten symptomer. Men jeg synes det er litt plagsomt likevel for jeg er ofte tett i nesen. Vet ikke årsaken. Her får vi ikke teste oss om vi kjenner symptomer, men det hadde vært bra om det var kapasitet til det i mange kommuner. Anonymkode: 382f2...fe4
Anbefalte innlegg