Gå til innhold

Når kan jeg dra tilbake på jobb hvis jeg har vært smådårlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har følt meg litt skrall et par dager (snørrete, vond hals, ikke feber), men føler meg bedre nå. Så lurer på når jeg kan dra på jobb igjen da? Man jeg være i karantene i 2 uker til nå, eller holder det å vente 2-3 dager før jeg jobber igjen?

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke er smittet siden jeg er bedre, men dumt å ta noen sjanser. Vet noen hvilke regler som gjelder nå om dagen?

Takk :) 

Anonymkode: ff8c3...156

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel en dag/døgn etter symptomfri man kan dra på jobb. 

Anonymkode: 080f9...e98

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville hørt med arbeidsgiveren din. Regner med at de har en prosedyre å følge her. 

Anonymkode: b62b4...4a1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Én dag uten symptomer er den generelle regelen, men nå anbefaler vår kommune å teste deg om du kjenner symptomer. Jeg testet meg i går fordi jeg hadde litt vondt i halsen selv om jeg har hjemmekontor. Fikk svar i dag at det var negativt, men skulle fremdeles ventet til en dag etter symptomfri om jeg skulle ha vært på jobb.

Anonymkode: 10d17...9ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier, er det nok med én dag uten symptomer. Men jeg synes det er litt plagsomt likevel for jeg er ofte tett i nesen. Vet ikke årsaken. Her får vi ikke teste oss om vi kjenner symptomer, men det hadde vært bra om det var kapasitet til det i mange kommuner.

Anonymkode: 382f2...fe4

• Opprett ny...