Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg må prestere på jobb. Har mål å jobbe etter.

De som sitter i kassa på Kiwi kan bare sitte der, og de som jobber i klesbutikk må bare stå der.

Jeg føler jeg gjør en eksamen hver dag man må få A på for å ikke gå i ''potensiell sparken''-bunken.

De som jobber på Deli De Luca må bare servere meg kaffe... hvorfor er det så mange jobber som har prestasjonskrav?

Anonymkode: e15ec...877

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spørs jo litt hva du jobber med..feks jeg jobber på oppsøkende salg, og har selvfølgelig mål og kan ikke være lat liksom, men er det en jobb hvor du trenger diverse kvalifikasjoner som det praktiseres i høy grad hver dag så sier det seg selv at du må prestere... 🙄

Anonymkode: 9c1ef...811

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan sikkert søke jobb på Deli de Luca hvis du vil. 

Anonymkode: d558f...439

• Liker 6
Skrevet (endret)

I alle bedrifter med respekt for seg selv er det mål. Personen i kassa på Kiwi må yte service og sørge for at alle får en positiv opplevelse i kassa. De på Deli De Luca må også prestere - varer skal ut, folk skal betale og alle skal ha god service. Jobber du som selger er det krav til salg. Jobber du som kundebehandler i bank er det krav til saker per dag. Jobber du i en bedrift uten prestasjonskrav så er dette mest sannsynlig er ræva bedrift det ikke er verdt å jobbe i.

Endret av Ze.Xhx
  • Liker 7
Skrevet

har en jobb å gjøre ja, men påvirker den i stor grad selv. har krav om avviksrapportering x antall for mnd. det henger ikke på greip, innholdet kan jo være vissvass og bagateller. kvantitet over kvalitet. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Hvis jeg ikke presterer får folk dårligere helse og potensielt dør. 

Anonymkode: a6592...a60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jobber som renholder på skole. Må holde mitt område rent og utføre vedlikehold 

Anonymkode: b20d1...252

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tror at vi som jobber i klesbutikker bare står der tar du grundig feil 😁

Jeg er for tiden utrolig redd for å miste jobben min bl.a, er du??

Vi må ha så stor omsetning i timen for å dekke lønn, sosiale kostnader, husleie, varekostnader osv. for at vi skal klare oss. Vi står alene på jobb hele dagen for å kutte lønnskostnader, itillegg har vi redusert åpningstid. 

Og nei, dette er ikke en stor kjede, men en familiebedrift. Vi må jobbe for hvert salg, alle kundene forventer service, oppmerksomhet, anbefalinger, redusert pris på varene osv. Du vet ikke hva du snakker om.

Du høres ut som en som også mener at å være assistent i bhg bare er koselig. Når jeg tenker meg om, så er dette en tulletetråd som jeg gikk 5 på 🙈 

Anonymkode: d2f6f...498

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Ze.Xhx said:

service

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis du tror at vi som jobber i klesbutikker bare står der tar du grundig feil 😁

Jeg er for tiden utrolig redd for å miste jobben min bl.a, er du??

Vi må ha så stor omsetning i timen for å dekke lønn, sosiale kostnader, husleie, varekostnader osv. for at vi skal klare oss. Vi står alene på jobb hele dagen for å kutte lønnskostnader, itillegg har vi redusert åpningstid. 

Og nei, dette er ikke en stor kjede, men en familiebedrift. Vi må jobbe for hvert salg, alle kundene forventer service, oppmerksomhet, anbefalinger, redusert pris på varene osv. Du vet ikke hva du snakker om.

Du høres ut som en som også mener at å være assistent i bhg bare er koselig. Når jeg tenker meg om, så er dette en tulletetråd som jeg gikk 5 på 🙈 

Anonymkode: d2f6f...498

Hadde faktisk praksis i barnehage. Mest avslappende jobben jeg har hatt. Var jo bare ute og nøt frisk luft hele dagen.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg må prestere på jobb. (som alle andre må) Det meste av det jeg gjør er synlig og kan bli målt. 

Når jeg er lei og kjenner jeg er på vei ned i en mer grumsete verden så synes jeg alle andre har det bedre på jobb enn meg. Det er liksom ikke måte på hvor mye lettere alle andre har det. Så tar jeg meg sammen og ser hvor bra jeg faktisk har det. 

Alle må prestere på jobb, men det er litt forskjellig hvor synlig jobben er for andre og sjefen. Man har jo valgt jobben også. Så om jobben ikke passer deg så får du se etter en annen jobb.

Anonymkode: 8079b...256

Skrevet (endret)
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler jeg må prestere på jobb. Har mål å jobbe etter.

De som sitter i kassa på Kiwi kan bare sitte der, og de som jobber i klesbutikk må bare stå der.

.....trodde du.

Jeg jobber i klesbutikk. Vi blir målt i antall solgte plagg pr kunde, gjennomsnittlig salg pr kunde, vi har et minstebeløp vi bør selge for... b.la. dette er helt vanlig i ihvertfall klesbutikker. Gjennomsnittlig pris pr plagg, gjennomsnittlig pris pr salg er og noe vi måles i.

Vi har mål og jobbe for og ingen vil være den nederste på listene så vi står på. Å bare "stå der" er kanskje det siste vi gjør

Endret av MarianneE
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...