AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Er det egentlig greit å sette spørsmål ved barnehagen nå? Barna på ihvertfall den avdelingen ungen min går på, blir fordelt i kohorter, og de er heldige å ha flere rom å oppholde seg på. Det jeg reagerer på er at hver gruppe med barn er kun inne på det samme rommet hver dag. Rommet er 2x3 meter fordelt på fire eller fem barn og en eller to voksne. Dette er det minste rommet. Der er de store deler av dagen og er ute kun en times tid. De finner likevel på en del gøy, men på slutten av dagen hjelper barna til å desinfisere.. De er tre år. Synes egentlig det virker utrolig kjedelig, men jeg skjønner at ting er litt begrensa, men de sitter jo stille store deler av dagen. Det er visst ikke slik at de bytter på rommene en gsng i blant heller, så dattera mi har vært på samme rommet hver dag i to uker.. Kan jeg si ifra? Eller er dette en ting som vi bare må se bortifra? Hva hadde du gjort? Anonymkode: 0e5ad...02a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Høres stusselig ut. Er det lite uteområde i barnehagen? I vår barnehage og flere andre jeg har sett er de ute mest mulig, vil tro det er bedre for både barn og voksne. Spiser til og med måltider ute. Hadde nok spurt hvorfor de ikke er ute mer om de hadde lagt seg på samme linja som din barnehage. Anonymkode: 5c8d3...4d8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Det er nok vanlig at de ikke har tilgang til store rom til alle gruppene, men det burde ikke være noe problem å bytte på, i alle fall fra uke til uke. Jeg ville nok tatt opp litt forsiktig og spørrende om ikke de kan gjøre det. Anonymkode: e30bb...252
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres stusselig ut. Er det lite uteområde i barnehagen? I vår barnehage og flere andre jeg har sett er de ute mest mulig, vil tro det er bedre for både barn og voksne. Spiser til og med måltider ute. Hadde nok spurt hvorfor de ikke er ute mer om de hadde lagt seg på samme linja som din barnehage. Anonymkode: 5c8d3...4d8 De har et stort og fint uteområde! Får spørre dem litt i morgen, det er jo så fint vær, skjønner ikke hvorfor de velger å ha dem inne på det lille rommet store deler av dagen. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok vanlig at de ikke har tilgang til store rom til alle gruppene, men det burde ikke være noe problem å bytte på, i alle fall fra uke til uke. Jeg ville nok tatt opp litt forsiktig og spørrende om ikke de kan gjøre det. Anonymkode: e30bb...252 Tenker jeg og, om de kunne rotert litt en gsng i blant.. Vurderer å ta det opp litt forsiktig i morgen ved henting, om det blir eventuelt noe endringer neste uke.. Anonymkode: 0e5ad...02a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Tenker du bør være veldig takknemlig som får ha barnet i barnehagen her har dem ikke nok personal, så kohorten vi tilhører er stengt ned, slik at våre ikke får komme i barnehagen Anonymkode: af634...71f 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du bør være veldig takknemlig som får ha barnet i barnehagen her har dem ikke nok personal, så kohorten vi tilhører er stengt ned, slik at våre ikke får komme i barnehagen Anonymkode: af634...71f Jeg er jo det selvsagt, men når barnet kommer hjem og har spart opp masse energi til kvelden og sovner sent fordi hun ikke har fått mulighet til å leke rundt som hun pleier, så blir jeg litt irritert.. De har det fine store uteområdet, hvorfor skal de bruke 90%av tiden inne på et lite rom liksom 🙄 de kan ikke la barna sitte stille fordi det er barnehager rundt om i Norge stengt.. Anonymkode: 0e5ad...02a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 Er rommet virkelig på 5 kvm?! Til fire-fem barn og to voksne?! Anonymkode: 46de6...0d2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det egentlig greit å sette spørsmål ved barnehagen nå? Barna på ihvertfall den avdelingen ungen min går på, blir fordelt i kohorter, og de er heldige å ha flere rom å oppholde seg på. Det jeg reagerer på er at hver gruppe med barn er kun inne på det samme rommet hver dag. Rommet er 2x3 meter fordelt på fire eller fem barn og en eller to voksne. Dette er det minste rommet. Der er de store deler av dagen og er ute kun en times tid. De finner likevel på en del gøy, men på slutten av dagen hjelper barna til å desinfisere.. De er tre år. Synes egentlig det virker utrolig kjedelig, men jeg skjønner at ting er litt begrensa, men de sitter jo stille store deler av dagen. Det er visst ikke slik at de bytter på rommene en gsng i blant heller, så dattera mi har vært på samme rommet hver dag i to uker.. Kan jeg si ifra? Eller er dette en ting som vi bare må se bortifra? Hva hadde du gjort? Anonymkode: 0e5ad...02a Det er desverre slik det er med smittevern reglene. Ikke moro å være barnehagebarn nå nei. Har hørt om flere som har det slik. Anonymkode: 00d66...f4f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 Huh, så utrolig rart. Barnehagen vår har også minimalt med inneområde, så derfor er ingen inne. Alle er ute, dagen lang. Ungen min er 1,5 år, og de er bare inne ved bleieskift og på slutten av dagen i en times tid hvis det regner og noen fryser. Anonymkode: 8d3e0...fe3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 Her er det berre dei minste som er inne. Dei frå 3 år og eldre er ute heile dagen. For det meste på tur i nærmiljøet. Ulempen er at det ikkje finst toalett, så vi har gitt opp dotrening og har gått tilbake til bleie. Anonymkode: 3d69e...4cd 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huh, så utrolig rart. Barnehagen vår har også minimalt med inneområde, så derfor er ingen inne. Alle er ute, dagen lang. Ungen min er 1,5 år, og de er bare inne ved bleieskift og på slutten av dagen i en times tid hvis det regner og noen fryser. Anonymkode: 8d3e0...fe3 Skal høre med dem i morgen om de skal endre litt etterhvert.. 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er rommet virkelig på 5 kvm?! Til fire-fem barn og to voksne?! Anonymkode: 46de6...0d2 Veit ikke. 2 meter ca ene veien og 3, max fire meter andre veien. Anonymkode: 0e5ad...02a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her er det berre dei minste som er inne. Dei frå 3 år og eldre er ute heile dagen. For det meste på tur i nærmiljøet. Ulempen er at det ikkje finst toalett, så vi har gitt opp dotrening og har gått tilbake til bleie. Anonymkode: 3d69e...4cd Uff det høres kjipt ut:/ de må jo kunne gå på do da 😱 blir for tullete. Anonymkode: 0e5ad...02a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff det høres kjipt ut:/ de må jo kunne gå på do da 😱 blir for tullete. Anonymkode: 0e5ad...02a Eg var litt rask: Dei får lov å gå inn for å gå på do altså. Men ungane er berre på uteområdet til barnehagen på starten og slutten av dagen. Det meste av dagen er dei ute på tur. Det blir for mange timar utan do til at det fungerer utan bleie. Anonymkode: 3d69e...4cd
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eg var litt rask: Dei får lov å gå inn for å gå på do altså. Men ungane er berre på uteområdet til barnehagen på starten og slutten av dagen. Det meste av dagen er dei ute på tur. Det blir for mange timar utan do til at det fungerer utan bleie. Anonymkode: 3d69e...4cd Hvorfor går det ikke an å tisse ute på tur? Jeg har en som slutta med bleia mens barnehagen var stengt. Vet han tisser ute på tur med barnehagen, akkurat som han gjør på tur med oss foreldre... Anonymkode: d976b...12a
Whistler Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ............... Det er visst ikke slik at de bytter på rommene en gsng i blant heller, så dattera mi har vært på samme rommet hver dag i to uker.. ........... Anonymkode: 0e5ad...02a Så fint at de samme faste gruppene bruker samme rom hver gang. Da kan man begrense karantenetiltakene til den ene kohorten om en blir smittet. Veksler de på rommene kan man risikere at alle som har vært i rommet i løpet av de siste dagene må i karantene.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 Mitt barn har også et bittelite rom, 2 kohorter sammen. Men de er ute frem til kl 13, og stenger kl 14.30 så er ikke så lenge. De har laget seg en fast plass i skogen bak bhg. Glad vi bor retters en liten skog selv om vi bort midt i Oslo. Anonymkode: 5c983...3e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå