Gå til innhold

Har smitteappen tilbakevirkende kraft?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår det ikke. Hva gjør mennesker som har covid 19 ute blant folk? Poenget med denne appen er å gi beskjed til bruker at de har vært i nærheten av en med corona. Eneste jeg kan se som logisk er at folk ikke vet de er smittet når de beveger seg ute, men tester positivt senere. Men slik jeg forstår denne appen så bli jo ikke folk som har vært i kontakt med vedkommende før han ble registrert positiv varslet. 

Så hva er greia?

Anonymkode: e4481...877

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja den lagrer info i 30 dager. Og vil så klart sende ut sms basert på den infoen. Er litt andre ting som gjør den appen ubruklig, ikke akkurat det at den lagrer i 30 dager.

Anonymkode: b25bb...3f9

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg forstår det ikke. Hva gjør mennesker som har covid 19 ute blant folk? Poenget med denne appen er å gi beskjed til bruker at de har vært i nærheten av en med corona. Eneste jeg kan se som logisk er at folk ikke vet de er smittet når de beveger seg ute, men tester positivt senere. Men slik jeg forstår denne appen så bli jo ikke folk som har vært i kontakt med vedkommende før han ble registrert positiv varslet. 

Så hva er greia?

Anonymkode: e4481...877

Jo det er akkurat det de blir. Det er hele poenget med appen.

Anonymkode: 0ccbd...2d9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ja, de som har vært i kontakt med personen fra 48 timer før symptomer, tror jeg.

Anonymkode: 914e3...52c

• Opprett ny...