Gå til innhold

Hvorfor lukter det vondt i alle andre land, enn Norge når man lander?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I England, Spania, Italia, India, Irland, USA, sør-amerika, Frankrike.... jeg har vært i alle landene, og det lukter vondt i alle andre land når man lander og går ut av flyet/flyplassen vs. Norge. Her i Norge lukter det ikke vondt. Hvorfor er det sånn?

Anonymkode: 3b56b...36b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi du er fant til lukten her, og dermed finner du den ikke vond.

Det er ofte luftfuktigheten som folk reagerer på, og den, kombinert med blant annet typer asfalt, skaper spesiell lukt. Når det er sagt tror jeg de fleste steder, særlig på ulike breddegrader, lukter forskjellig.

Anonymkode: 06007...fe0

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Fordi du er fant til lukten her, og dermed finner du den ikke vond.

Det er ofte luftfuktigheten som folk reagerer på, og den, kombinert med blant annet typer asfalt, skaper spesiell lukt. Når det er sagt tror jeg de fleste steder, særlig på ulike breddegrader, lukter forskjellig.

*vant med lukten her.

Jeg har registrert det du snakker om ved reise, men jeg synes ikke det lukter vondt, mer spennende - annerledes, gir en god følelse, særlig i varme land.

Da jeg bodde i statene et par år kan jeg ikke si at jeg merket meg noe rar lukt tilbake i Norge, men vi var her flere ganger under oppholdet, så det ble kanskje ikke lang nok tid til å føle at lukten her var blitt rar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

*vant med lukten her.

Jeg har registrert det du snakker om ved reise, men jeg synes ikke det lukter vondt, mer spennende - annerledes, gir en god følelse, særlig i varme land.

Da jeg bodde i statene et par år kan jeg ikke si at jeg merket meg noe rar lukt tilbake i Norge, men vi var her flere ganger under oppholdet, så det ble kanskje ikke lang nok tid til å føle at lukten her var blitt rar.

Jeg har aldri bodd i utlandet, men reist en del. Og når jeg lander i Norge føles det alltid ut som det er friskere, renere og bedre duft av luften enn i utlandet. 
Til og med når man lander på LAX, lukter det vondt. Og California ser mye renere ut enn NYC for eksempel. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har reist en del, pluss bodd mange år i utlandet, og jeg har aldri landet et sted og reagert på vond lukt noen steder.

Anonymkode: 0ed5e...6df

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har aldri bodd i utlandet, men reist en del. Og når jeg lander i Norge føles det alltid ut som det er friskere, renere og bedre duft av luften enn i utlandet. 
Til og med når man lander på LAX, lukter det vondt. Og California ser mye renere ut enn NYC for eksempel. 

Men det er sikkert noe i det også, mye er jo hva man er vant med som nevnt, men det er klart vi har sikkert renere luft her enn mange andre steder. Gardermoen ligger ikke akkurat midt i en by, selv om jeg ikke har tenkt over dette her før når jeg har kommet tilbake til Norge.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Nordmenn er virkelig best i alt!! Til og med den reneste og beste duften på flyplasser 😍 Vi er heldige! 

Anonymkode: 810eb...d1a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Har sikkert noe med at man nettopp har vært i luften 

Anonymkode: a9123...1d6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er jammen godt at vi ikke kan fly utenlands på en stund!

Anonymkode: 5b9a2...7c5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter annerledes i andre land. Men du venner deg fort til det. For meg tar det toppen en halvtime. Det stinker sikkert i Norge også når utlendinger kommer hit. 

Anonymkode: 09bc0...669

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Lukter vondt? Det kan jeg ikke si at jeg har lagt merke til. 

Anonymkode: c2aec...771

Skrevet

Kanskje greit at Corona kommer å ødelegger luktesansen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På Kreta dufter det himmelsk når vi lander, på Gardermoen ikke så veldig. 

Anonymkode: 5a5a7...fc5

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Nordmenn er virkelig best i alt!! Til og med den reneste og beste duften på flyplasser 😍 Vi er heldige! 

Anonymkode: 810eb...d1a

Yes, det er hevet utover noe tvil at O2 er av bedre kvalitet på Gardemoen enn på andre breddegrader.

Anonymkode: d240d...713

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det lukter mest asfalt når jeg går ut av et fly i utlandet 😂 Det lukter aller mest asfalt om den i tillegg har blitt bakt i stekende sol dag ut og dag inn. Varme land - mest lukt. Alt lukter mer når det varmes opp. Søppel også.

Anonymkode: 9e268...9f2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Off stinker i Thailand 

Anonymkode: 85d30...bbc

AnonymBruker
Skrevet

Lukter gammel pølse når man lander på Gardermoen. 

Anonymkode: 66e56...3c5

AnonymBruker
Skrevet

Det lukter vanligvis sterkere når det er varmere og høyere luftfuktighet. Lukta er mye mer merkbart når man lander i Spania om sommeren enn om vinteren.

Anonymkode: 132d0...df9

AnonymBruker
Skrevet

Iran lukter ihvertfall fis og Litauen lukter svette. Utover det så har jeg aldri reagert på lukt med  mindre det har vært veldig varmt. Da lukter det alltid funky. 

Anonymkode: 0c52d...93c

AnonymBruker
Skrevet

Mange av landene der det er en litt spesiell odør har ikke samme oppbygging av kloakksystemene som i Norge. Og i tillegg har de annen type lufting på kloakksystemene, det pleier å være spesielt ille ifbm regn uten jeg vet hvorfor 💩

Anonymkode: 7d881...f38

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...