AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Hei! Jeg og mannen så på en dokumentar for en stund siden om en storebror, som var psykopat, som drepte lillesøstra si da han var 13 år gammel for å såre mamman. Vi har en sønn som har ADHD, og sliter tidvis med kraftige utbrudd og det å styre temperamentet sitt. Men det går egentlig mest i volum (skriking og kan noen ganger ødelegge ting på rommet sitt) og ikke så mye utagering mot oss/ mennesker. Han kan bli litt sjalu på lillesøster noen ganger og kalle ho dum osv. Men han bryr seg veldig om henne og trøster når hun blir lei seg og er veldig opptatt av å være sammen med henne : leke, stelle osv. Flink til å "gå ned" til hennes nivå. Han kan noen ganger tro at hun tåler mer en det henne gjør og på den måten være litt hardhendt, og skremmer henne noen ganger. Uansett nå er mannen livredd for at han skal skade henne , og omtrent nekter de å være sammen. Med en gang han bærer henne på litt uforsiktig måte så blir han sur og tar henne fra han.. Noen tips? Anonymkode: c0eb8...e87
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Hvis mannen din er såpass bekymret, ville jeg snakket med fastlegen, fått henvisning til BUP. Kanskje også kontaktet barneverntjenesten for rådgivning, muligens avlastning. Husk at jenta skal føle seg trygg hjemme. Hvis broren utagerer impulsivt, er det viktig at dere sikrer henne både så hun unngår fysisk skade og å bli redd. Anonymkode: c12ee...825 29
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Far bør tas på alvor. Kanskje sønnen deres burde utredes på nytt? Jeg ville ikke latt de være alene, men prøvd å gjøre det på en naturlig måte. Sønnen trenger ikke vite at dere passer på. Anonymkode: afea7...fb1 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Hvor gammel er gutten? Er pappaen stefar? Høres ut som noen utenifra burde snakke med far! Helsesøster eller noe. Anonymkode: ecfca...56f 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er gutten? Er pappaen stefar? Høres ut som noen utenifra burde snakke med far! Helsesøster eller noe. Anonymkode: ecfca...56f Han er 8, ikke stefar. Han har "slått " ho en gang (slått fordi det så vidt var borti og hun merket det ikke ) Men han gjorde det med mening fordi han var sur. Dette ble slått ned på og jeg pratet med han lenge etter på. Dette har aldri skjedd siden. Jeg ser at han er ekstremt glad i ho , skryter av ho til venner , tar masse bilder av ho, vil skifte bleie og ville til og med ha en jentedukke nå og ordne med mens jeg ordner med henne. Så synes det er fryktelig vondt på hans vegne at far er så streng:( han ser ikke alt det jeg ser, fordi han kommer hjem på kvelden, da ADHDen er verst pga trøtthet og holdt seg på skolen en hel dag... Anonymkode: c0eb8...e87 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker said: Han kan bli litt sjalu på lillesøster noen ganger og kalle ho dum osv. Men han bryr seg veldig om henne og trøster når hun blir lei seg og er veldig opptatt av å være sammen med henne : Det handler jo ikke om at han ikke bryr seg om henne. Han har redusert impulskontroll og kontroll over følelsene. Det er jo det som kjennetegner adhd gjerne. Er det grunn til bekymring må lillesøster passes på. Men om han aldri har skadet noen så blir det jo feil. Anonymkode: 05462...8a7 10
tangent Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 Altså... Det er ingen flom av barn med adhd som dreper. Her må far roe voldsomt ned. Og jeg har også to barn der storebror har slått lillesøster. Man snakker om det og oppdrar. Barn kan være sjalu og impulsive. Det er ikke noe grunn til å overreagere. 20
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 Hadde det skjedd en gang fra tidligere så hadde skjønt far, men gutten har jo ikke gjort noe alvorlig tidligere. Her må man bare ta sjansen og se hvordan søsknene forholder seg til hverandre. Anonymkode: 61343...844 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 En angst er ikke bestandig reel, far bør få hjelp med tankene sine selv. Bror skal hvert fall ikke straffes for en angst pappa'n har. Anonymkode: 0b77d...197 16
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker said: Hei! Jeg og mannen så på en dokumentar for en stund siden om en storebror, som var psykopat, som drepte lillesøstra si da han var 13 år gammel for å såre mamman. Anonymkode: c0eb8...e87 Nå var vel moren rusmisbruker, og sønnen hevnet seg på grunn av at han ble nedprioritert til fordel for rus. Er noen av dere rusmisbrukere? https://7news.com.au/lifestyle/parenting/teenage-boy-murders-four-year-old-sister-to-get-back-at-his-mum-but-she-forgives-him-c-623256 Anonymkode: b1a27...678 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 Min søster og jeg har slåss hardt, vi har slåss så kraftig at en av oss ofte måtte på legevakta. Moren vår var flink til å sette oss opp mot hverandre og min søster har ADHD. Når ingen av oss har drept hverandre så skal det ganske mye til i normale familier. Spesielt om bror ikke har vist tegn til å være psykopat på noe måte. Anonymkode: 0b77d...197 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 Enig i at far sannsynligvis overdramatiserer, MEN når han først har fått sånne tanker, så ville jeg snakket med noen spesialister angående ADHDen til barnet. For å lufte tankene og få råd. Tenker at dersom det skulle skjedd noe i de baner, blir det fryktelig vanskelig for far som da vil føle det kunne vært avverget. Her i huset tar vi alltid hensyn til egne bekymringstanker angående barnet, fordi vi ikke vil angre i ettertid. Anonymkode: 90b92...c8e 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 Får gutten ADHD-medisin? Spør mannen din hvilke trekk han mener som er psykopati og ikke ADHD! Anonymkode: 0b1d0...562 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #14 Skrevet 8. mai 2020 Jeg tenker at far sin bekymring sannsynligvis bunner mer i angst enn i en reel fare. Likevel er det like mye fars barn som dine. Hvordan hadde du opplevd det hvis far utsatte et av barna for det du opplevde som livsfare, og ikke tok deg på alvor når du prøvde å stoppe ham? Jeg mener du er nødt til å ta fars bekymring på alvor, samtidig som du ikke kan la den gå ut over barna. Da tenker jeg det lureste du gjør er å oppsøke hjelp. Kanskje dere kan kontakt med de som har utredet gutten for adhd og be om at dere kan få en samtale, bare dere foreldre uten gutten tilstede. Så kan far få legge fram sin bekymring, du kan fortelle hvordan du opplever det, og fagfolkene kn veilede dere videre. Du sier at far ikke ser det du ser. Det høres for meg ut som du sannsynligvis har rett, men det er også en mulighet for at far ser noe som du ikke ser. Anonymkode: d942e...a98 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #15 Skrevet 8. mai 2020 Far må få hjelp for sin angst. Å være redd for at barnet ditt skal DREPE søsken er virkelig ikke normalt. Er han overtenkende om andre ting også? Høres egentlig veldig slitsomt ut.. Og stakkars sønn som har en far som ser en fremtidig morder fremfor seg 🤨 Det må jo påvirke hvordan han oppfører seg mot sønnen. Anonymkode: bfd63...1c2 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #16 Skrevet 8. mai 2020 Det pågår jo faktisk en rettsak nå hvor en bror drepte sin søster her i Norge. Anonymkode: 3874a...b8d 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #17 Skrevet 8. mai 2020 Foreslår at far tilbringer mer tid med sønnen sin og blir kjent med ha jeg. Og så støtter jeg forlagene om at han må snakke med noen. og til deg som snakker om Manshaus- så drepte han sin stesøster fordi hun var asiat og ikke av rett europeisk avstamning i følge han selv. Anonymkode: 4cb6c...ce2 3
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2020 #18 Skrevet 15. mai 2020 Denne saken er nok litt annerledes. Det har kommet fram at han drepte søstra for å slippe at han hadde voldtatt henne. Men uansett så er det på ingen måte dumt å være lktt ekstra forsiktig for både datter og sønns skyld. Adhd er ingen lett diagnose å ha Anonymkode: 46fc9...e18
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #19 Skrevet 16. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne saken er nok litt annerledes. Det har kommet fram at han drepte søstra for å slippe at han hadde voldtatt henne. Men uansett så er det på ingen måte dumt å være lktt ekstra forsiktig for både datter og sønns skyld. Adhd er ingen lett diagnose å ha Anonymkode: 46fc9...e18 *Skjule, ikke slippe 🤦♀️ Anonymkode: 46fc9...e18
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2020 #20 Skrevet 16. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne saken er nok litt annerledes. Det har kommet fram at han drepte søstra for å slippe at han hadde voldtatt henne. Men uansett så er det på ingen måte dumt å være lktt ekstra forsiktig for både datter og sønns skyld. Adhd er ingen lett diagnose å ha Anonymkode: 46fc9...e18 Hvilken sak sikter du til nå? Anonymkode: 93b60...637
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå