Gjest 1111 Skrevet 25. juni 2005 #1 Skrevet 25. juni 2005 Sitter her en lørdag morgen og er fyllesyk, ergo utrolig kvalm. Kunne gjort hva som helst for å ikke være kvalm, men nå er jeg altså det. Hva kan jeg gjøre for å bli i litt bedre form? :oops: :oops:
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2005 #3 Skrevet 25. juni 2005 Om du er kvalm slik at du ikke orker å spise noen ting så anbefaler jeg deg alikevel å få i deg noe, ett tørt knekkebrød f.eks. Det er også godt å få i seg noe salt og søtt, så brus gjør jo som regel susen. Brød med spekemat eller annen saltpølse er også bra. Ta deg en dusj og få deg litt frisk luft så skal du nok se at formen kommer seg
Gjest fylla Skrevet 25. juni 2005 #4 Skrevet 25. juni 2005 få i deg salter gjennom bulijong/farris. forebygg med artisjokk! jeg tar et par kapseler før jeg skal drikke, og en håndfull når jeg sjangler hjem. tar et par til når jeg våkner. og det viktigste for meg et å sprise et solid måltid før morroa starter.
Gjest gjest1 Skrevet 25. juni 2005 #5 Skrevet 25. juni 2005 Det eneste som skal til for meg er 2 paracet og en lang dusj, i den rekkefølgen. Etterpå hiver jeg meg på sofan og ser på dårlige amerikanske serier, og plutselig har jeg glemt fyllesjuka! Men husk å dele paracetene, vanskelig å svelge ting når du er fyllesjuk og jeg brekker meg ofte da ;(
Gjest 1111 Skrevet 25. juni 2005 #6 Skrevet 25. juni 2005 Akkurat nå er noe søtt det som frister minst :-? Jeg har allerede tatt en dusj. Men kanskje jeg skal prøve å få i meg en skive eller no.. Takk for tips
-Fisken- Skrevet 25. juni 2005 #7 Skrevet 25. juni 2005 Huff da. god bedring, vennen :trøste: Koselig at du er tilbake her på KG!
Gjest Catwoman Skrevet 25. juni 2005 #8 Skrevet 25. juni 2005 Husk i hvertfall og drikk masse, helst vann. Siden kroppen gjerne blir dehydrert etter mye alkohol
Gjest 1111 Skrevet 25. juni 2005 #9 Skrevet 25. juni 2005 Takk for flere svar :-) Fikk i meg en brødskive og ble bedre. Fortsatt ikke topp i formen, men det hjelper på.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juni 2005 #10 Skrevet 25. juni 2005 Forskjellig fra person til person. Selv drikker jeg tonnevis av vann.
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2005 #11 Skrevet 26. juni 2005 Få i seg noe med litt salt, fex saltstenger, litt potetgull eller saltpølse på maten er lurt. Farris er den beste drikken, eller eplenektar med noen små saltkorn i. Hørte tips på P4 fredag etter St. Hansaften feiringa......
Gjest Gjesta Skrevet 26. juni 2005 #13 Skrevet 26. juni 2005 blir heldigvis ikke fyllesjuk.. Ikke jeg heller. Har aldri skjønt vitsen
Hu i Svingen Skrevet 28. juni 2005 #14 Skrevet 28. juni 2005 Sex. Jeg tuller ikke, det hjelper faktisk!
Blomsterenka Skrevet 28. juni 2005 #15 Skrevet 28. juni 2005 Enig med Hui i Svingen, men er man kvalm, hjelper et lite glass cola - før sexen... Er du først blitt kvalm, har du blandet for mye. Og drukket for mye... Har du hodepine i tillegg, har du fått i deg rødvin med mye garvesyre... Det er lenge siden jeg var kvalm eller hadde hodepine dagen derpå. Jeg kan ikke huske sist gang. På en eller annen måte tror jeg det hørte tenårene til og det begynner bli en stund siden nå... Og paracet bør du ikke ta. Det er nesten det verste du kan blande med alkohol, eller ta dagen etter. Leveren må jobbe tidobbelt så la tida hjelpe, drikk og spis litt og kryp under dyna...
aline Skrevet 28. juni 2005 #16 Skrevet 28. juni 2005 man kan fint bli kvalm og kaste opp selv om man ikke blander i det hele tatt, jeg kan spy som en tulling av øl, og det er heller ikke fordi jeg drikker mange av dem. (er vel derfor jeg drikker minimalt etterhvert, blir fyllesjuk bare av å lukte på korken... ) i en periode hjalp det å ta zyrtec før jeg begynte drikkinga, to stykk og var ikke fyllesjuk dagen etter. men virkningen gikk over for meg... :-?
summer25 Skrevet 28. juni 2005 #17 Skrevet 28. juni 2005 Min redning har blitt www.kgbpowder.com Før ble jeg også dårlig bare av å lukte på korken. Migrene og oppkast hele dagen derpå. Prøvde ALT, men ingenting fungerte. KGB pulver har jeg nå prøvd ca 8 ganger og blir aldri dårlig mer
Lestat Skrevet 28. juni 2005 #18 Skrevet 28. juni 2005 At man blir bakfull skyldes i hovedsak en allergisk reaksjon mot alkohol, samt dehydrering. Det som fungerer for meg er et par zyrtec før man skal på en sikkelig fest (demper alergiske reasksjoner). Masse farris/vann samt salt mat før man legger seg. Jeg pleier i tillegg å sette 1.5L farris og ei skål med peanøtter ved siden av senga så jeg har hvis jeg våkner på natta. Salt binder vann så veskebalansen blir bedre igjen til neste dag. Hvis hodepinen allikevel kommer så funker sex bedre enn paracet (som noen nevnte tidligere). Sex frigjør naturlig "smertestilliende" i hjernen. Smertestillende i pilleform derimot sliter på leveren og nyrene, som allerede jobber som best de kan for å bli kvitt giftstoffet. Dessuten er det ikke helt bra å spise for mye smertestillende. En del av disse har et stoff i seg som kroppen ikke kvitter seg med. For mye av dette i kroppen kan føre til magesår og lignende mener jeg å ha lest (i tillegg til å slite på leveren).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå