AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nJM1M/smitteapp-mangler-over-13-millioner-brukere-for-aa-naa-fhis-maal Bare 1.5 millioner har lastet den ned, og halvparten har slettet den eller sluttet å bruke den. Kan bare si: 😁😁😁😂🤣🤣🤣 Kan det hende folk setter mer pris på privatlivet sitt enn de trodde? Anonymkode: 700ab...e85 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Når man ser på antallet som bruker Google, Facebook og Apple-produkter, så tror jeg ikke det er privatlivet som settes først nei. Anonymkode: fbf28...925 31
norw Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Eneste problemet er batteribruken. Folk må seriøst ta seg sammen og være mer positivt innstilt til det som skal gagne fellesskapet. 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Det er jo også sånn at veldig mange aldri er nær fremmede så lenge som 15 minutter. Og du får jo vite det, om familie, venner eller kolleger tester positivt. Appen er kanskje mest aktuell for de som bruker offentlig kommunikasjon, eller har jobber der de kommer i nærkontakt med folk over tid, som frisører. Anonymkode: 67e5a...2cf 17
MyMichelle Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har appen, men har slått av Bluetooth på den når jeg er hjemme. Når jeg er på butikken også, fordi jeg er aldri nær andre enn samboeren i 15 min. Skal jeg ta buss kommer jeg til å slå den på. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 Jeg bruker den ikke fordi jeg ikke oppholder meg i rom med andre enn kjernefamilien. I tillegg så har vi ingen smitte hvor jeg bor. Når smitten kommer og jeg er tilbake i jobb så vil jeg selvfølgelig bruke appen. Anonymkode: ed2f2...cf0 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 For du er jo veldig anonym her på KG....🙄 Anonymkode: 84108...c66 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har ikke lastet den ned, men det er ikke grunnet personvernstanker - jeg har rett og slett aversjon mot telefonen og bruker den i all hovedsak som lydbokavspiller på kjøretur, samt vekkeklokke. Så den har en fast plass i midtkonsollen i bilen om jeg er ute, og her hjemme har appen liten nytteverdi uansett. Anonymkode: fbf28...925 3
Druid Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når man ser på antallet som bruker Google, Facebook og Apple-produkter, så tror jeg ikke det er privatlivet som settes først nei. Anonymkode: fbf28...925 Alle disse tar persondata seriøst. De er ikke uten problemer, men basisen for kontantstrømmen deres, baserer seg på at disse har tillit i markedet på tross av hva kundene vet om bruken av dataene de deler. Så selv om det ikke er aluminiumshatt-grupperingens oppfatning av personvern, så jo, det er en balansert forståelse av personvern i disse selskapene. Denne appen ble lansert med KJENTE personvernproblemer. Vi snakker ikke at man ikke visste, vi snakker "Vi gir så faen i deres verdiløse liv at vi gidder ikke gjøre en innsats engang." Jeg var litt meh til hele appen, for den er såpass feil i utgangspunktet, og jeg har strengt tatt ingen gevinst av den, men sjangsen for at jeg skulle vurdere å installere nå er 0. og da har jeg ikke giddet å sutre på at den i praksis er defekt pga strømforbruket. 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 Er du for real TS? Fordi du selv selv er livredd for å bli "overvåket" av staten, (samme det at du er overvåket så det holder allerede av andre enn staten) så tror du at det er fordi alle andre er paranoide at vi ikke har lastet appen ned? Evener du ikke rasjonere litt mer? Jeg bruker den ikke fordi jeg ikke tar offentlig transport, har hjemmekontor, holder meg med familien og ikke er ute på byen. Sier seg selv at jeg ikke vil ha noe som trekker batteri når jeg overhodet ikke trenger det På sikt - ja Anonymkode: 12b88...29d 7
The Kitten Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 Jeg lastet den ikke ned fordi: Jeg får ikke automatisk rett til å teste meg om jeg får varsel. Jeg har kontroll på hvem jeg i kontakt med i 15 minutter eller mer. Den sluker batteri. 10
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: For du er jo veldig anonym her på KG....🙄 Anonymkode: 84108...c66 Eierne av KG vet selvsagt hva min IP-adresse er. De kan derimot ikke kartlegge alle mine bevegelser i sanntid. Det er komisk hvor lite folk har satt seg inn i forskjellen på data som samles inn av private selskaper for å selge annonser, og data som samles inn av myndighetene. Kan KG sende en gjeng politi på hyttedøra mi om jeg har snikovernattet der? Nei, såklart ikke. Men det kan myndighetene. "Elektronisk fotlenke" burde den appen hete. (Jada, jeg veit at hytteforbudet er over for denne gang). Anonymkode: 700ab...e85 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 At de fleste i Norge er logiske og forstår appen ikke har funksjon før man får testet alle, ja man kan godt laste appen ned når alle er på vei til å bli testet, både for virus og antivirus. Og 2 meter og 15 minutter er rett og slett ikke godt nok. En smitta kan da nyse ved min side på 1 meter og jeg få i meg viruset i løpet av sekunder. Så kriteriene må også endres litt. Ja så er det det faktumet at den er på gps, det vil si den ikke ser vinduer, vegger mm, slik den kan registrere feil. Da er kun bluetooth bedre. Anonymkode: a9663...950 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 Problemet er at appen sluker batteri og den lagrer data sentralt. Det er overhodet ingen grunn til at gps skal registreres. Det er nok å bruke bluetooth slik apple- og android-versjonen blir å gjøre. Anonymkode: 48514...c07 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Eierne av KG vet selvsagt hva min IP-adresse er. De kan derimot ikke kartlegge alle mine bevegelser i sanntid. Det er komisk hvor lite folk har satt seg inn i forskjellen på data som samles inn av private selskaper for å selge annonser, og data som samles inn av myndighetene. Kan KG sende en gjeng politi på hyttedøra mi om jeg har snikovernattet der? Nei, såklart ikke. Men det kan myndighetene. "Elektronisk fotlenke" burde den appen hete. (Jada, jeg veit at hytteforbudet er over for denne gang). Anonymkode: 700ab...e85 For ingen andre kan kartlegge dine bevegelser i sanntid?? 🙄 Anonymkode: 84108...c66 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 Jeg er stort sett for meg selv, så jeg ser ikke poenget med appen. Drar på butikken, skogen og fjellet, thats it. Anonymkode: a2f6c...ff4 2
Meadow Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har lastet den ned, men skrudd av bluetooth fordi strømforbruket gikk opp. For det andre har ikke appen begynt å virke ennå, så det haster ikke med å skru den på. For det tredje vet jeg hvem jeg har vært i nærheten av.
pia mater Skrevet 7. mai 2020 #18 Skrevet 7. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Problemet er at appen sluker batteri og den lagrer data sentralt. Det er overhodet ingen grunn til at gps skal registreres. Det er nok å bruke bluetooth slik apple- og android-versjonen blir å gjøre. Anonymkode: 48514...c07 Hvilke mobiler sluker den batteri til? Har huawei og aldri opplevd noe problem med det.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/1nJM1M/smitteapp-mangler-over-13-millioner-brukere-for-aa-naa-fhis-maal Bare 1.5 millioner har lastet den ned, og halvparten har slettet den eller sluttet å bruke den. Kan bare si: 😁😁😁😂🤣🤣🤣 Kan det hende folk setter mer pris på privatlivet sitt enn de trodde? Anonymkode: 700ab...e85 Spar meg. De fleste som skriker om denne «spionappen» har både Facebook, Instagram og Snapchat som ikke er noe bedre med tanke på spionering Anonymkode: 7edc8...00d 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 Vi som følger norske lover, har ingenting å frykte. Det er de kriminelle som er redd for overvåking. Anonymkode: e8e64...ec6 7
Anbefalte innlegg