Gå til innhold

Begynner på Estalis for overgangsplager i dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Eller det vil si medisinen er innkjøpt og ligger i kjøleskapet. 

Jeg hater å begynne på ny medisin, jeg bekymrer og uroer meg mye over det å begynne på ny medisin, jeg leser pakningsvedlegget og blir jo enda mer urolig hehe! 

Noen som vil dele sin erfaring? Antar dette er en medisin millioner av kvinner går på i verden, og det går sikkert helt fint.. eller?! 

Anonymkode: 56485...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 hours ago, AnonymBruker said:

Østrogen? 

Anonymkode: 4d68a...a18

Ja østrogen/gestagen preparat (plaster) for overgangsplager; hetetokter og søvnløshet. Håper den virker bra, hvis jeg bare tør å ta den :) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det ingen andre her som går på østrogen å vil dele sine erfaringer?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker Estradot, østrogenplaster. Jeg hadde det helt forferdelig før jeg startet med det. Deprimert, urolig og sov utrolig dårlig. Har fått et nytt liv! Har prøvd å slutte og da kom alt tilbake.

Anonymkode: e07dd...9cd

Nettopp, så bra at det hjelper så betraktelig! Det er jo det jeg også håper, en ting er hetetoktene, men det verste er søvnløsheten synes jeg. 

Men er det slik at ved å gå på østrogen så utsetter man bare overgangsalderens plager og de vil ofte være tilstede når man slutter med østrogen igjen?

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, så bra at det hjelper så betraktelig! Det er jo det jeg også håper, en ting er hetetoktene, men det verste er søvnløsheten synes jeg. 

Men er det slik at ved å gå på østrogen så utsetter man bare overgangsalderens plager og de vil ofte være tilstede når man slutter med østrogen igjen?

TS

Kan hetetokter om natten være at man kun er skikkelig varm i korte perioder/minutter uten å svette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Kan hetetokter om natten være at man kun er skikkelig varm i korte perioder/minutter uten å svette? 

Ja det tror jeg, jeg opplever iallfall at ved noen hetetokter så pipler svetten frem i ansikt og overkropp, mens andre hetetokter føler jeg meg bare kokt liksom uten særlig svette.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Ikke så vidt jeg vet. Det står mye ulikt og noen ganger skremmende på nett. Mette Haase Moen er professor i gynekologi, jeg forholder meg til det hun sier.

https://www.kk.no/helse/jo-tidligere-man-starter-med-behandling-jo-bedre-sier-professor/69889029

Takk for link :) Ja godt å finne et trygg stemme blant alt man finner på nett.

Hadde man bare visst alt man skulle/burde spør om mens man er hos gynekologen! 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Lykke til!

Takk :) 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som går på østrogenplaster, kan dere dusje med det på? Siden det skal skiftes 2 ganger i uka. Fant ingenting om det i veilederen som er med så..?!

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 10.5.2020 den 17.42):

TS

Har selv brukt Estallis plaster i over 25 år,stoppet i 14 dager,og har nå fått varmefølelse som hetetokter (ingen svetting) .Noen andre som har brukt plaster så lenge og sluttet ? Evt. kjenner til symptomer som dukker opp. Vurderer å starte på nytt

Anonymkode: f1f17...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...