AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Del Skrevet 7. mai 2020 Det er ikke ofte jeg skriver her inne, men nå trenger jeg litt ekstra hjernekraft 🧠 Jeg skal starte et slags markedsføringsfirma med fokus på det digitale. Det vil si å hjelpe bedrifter og "start ups" med synlighet på nett, som i sosiale medier, SEO, bygge nettside, programmatisk annonsering, annonsering i SoMe ol. Forretningsplan, design og lignende er klart 🤓Nå gjenstår bare det som jeg synes er skikkelig vanskelig: BEDRIFTSNAVNET! Jeg skal nå begynne med å bygge opp nettsiden min, men aner ikke hva jeg skal kalle den. Men jeg har noen ønsker for navnet: Det må være catchy eller rime (sånn at det er lett å huske). Jeg elsker ordspill! Gjerne si noe om hva jeg driver med Ikke for langt navn Lett å stave Jeg vil ikke bruke navnet mitt Jeg vil ikke avsløre for mye av planen min, men jeg kan si så pass at hensikten med nettsiden er å lage gode, læringsrike artikler om digital markedsføring som skal hente folk fra Google. I kombinasjon med dette, skal jeg ha min "portfolio" og kontaktinfo for booking. Noen som er litt mer "artsy", poetisk og kreativ enn jeg er når det kommer til dette? ❤️❤️ Anonymkode: 95eb3...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Del Skrevet 7. mai 2020 Er det flere kreative hoder pålogget nå, kanskje? 🙈 Anonymkode: 95eb3...9a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 7. mai 2020 #3 Del Skrevet 7. mai 2020 CatchApp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PokemonGone Skrevet 7. mai 2020 #4 Del Skrevet 7. mai 2020 (endret) Artsytek? Kreatek Endret 7. mai 2020 av PokemonGone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #5 Del Skrevet 8. mai 2020 Bli-z (bli sett), Anonymkode: 998b9...54a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #6 Del Skrevet 8. mai 2020 Det finnes proffer som kan hjelpe deg med dette, men jeg husker ikke hva de kalles. Jeg ville vurdert å bruke litt penger på disse, siden det høres ut som du har et veldig spesifikt marked hvor navnet må treffe. Noe intetsigende som like gjerne kunne vært en klesbutikk eller cafe fungerer ikke like bra. Jeg ville satset på noe som viser til faget, til seriøsitet, men likevel kreativitet. Jeg må ha troen på deg. Du skal jo tross alt være med på å få min nyoppstartede bedrift til å skinne. Et triks er å finne et navn som kan dukke opp i google-søk når noen skriver feil i søkeboksen. Da havner du langt opp på søkelisten. Anonymkode: e07f7...6df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 8. mai 2020 #7 Del Skrevet 8. mai 2020 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: Det finnes proffer som kan hjelpe deg med dette, men jeg husker ikke hva de kalles. Jeg ville vurdert å bruke litt penger på disse, siden det høres ut som du har et veldig spesifikt marked hvor navnet må treffe. Noe intetsigende som like gjerne kunne vært en klesbutikk eller cafe fungerer ikke like bra. Jeg ville satset på noe som viser til faget, til seriøsitet, men likevel kreativitet. Jeg må ha troen på deg. Du skal jo tross alt være med på å få min nyoppstartede bedrift til å skinne. Et triks er å finne et navn som kan dukke opp i google-søk når noen skriver feil i søkeboksen. Da havner du langt opp på søkelisten. Anonymkode: e07f7...6df Da ville jeg definitivt kalt firmaet Oogle😂 Endret 8. mai 2020 av Knirke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 8. mai 2020 #8 Del Skrevet 8. mai 2020 Dette er jeg skikkelig dårlig på, men kanskje teite rim og ubehjelpelige forslag kan være til inspirasjon. Så, here goes: 1. Banal Digital 2. Lett på nett (som muligens høres ut som en konkurrent til Vektklubb og Grete Roede ) 3. Hett på nett (høres bare LITT ut som en nettsex-side ) 4. Digitalhjelpen 5. Ærlig digitalt 6. Digital og smal 7. Nettvips (denne er jeg egentlig litt svak for ) Alternativt er det bare å smekke ihop noen vilkårlige bokstaver og late som de betyr noe, ikke helt ulikt det staten gjorde da NSB ble til Vy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå