AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Jeg leier kommunal leilighet og i den forbindelse ringte jeg i dag for å spørre ang en regning jeg har fått. Damen jeg snakket med var ganske frekk og urimelig , såpass at jeg til slutt sa at jeg ville ha navnet hennes og avdelingen hun jobbet i , for jeg vil rett og slett sende inn en klage på henne. Så frekk og ufordragelig syns jeg hun var... Men når jeg tenker på det , så har jeg reagert flere ganger på tonen de ansatte på boligavdelingen tar når jeg ringer for å gi beskjed om noe ang boligen jeg leier . Har hørt fra andre som har opplevet det samme og vil høre med dere her . Har du selv eller en du kjenner blitt dårlig behandlet i samtaler med kommunen ? Føler jeg blir snakket ned til , at jeg er et lavstående menneske som ikke trenger å bli møtt med respekt , snakkes til som et irriterende barn man vil ha bort fra synet . At mennesker som leier kommunal bolig er søppel.. Jeg blir kraftig provosert og veldig lei meg . Jeg er ikke et vanskelig menneske å ha med å gjøre , jeg er heller ikke frekk eller nedlatende med andre mennesker . Hva er deres erfaringer ? Anonymkode: 8f881...b1d 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har alltid blitt møtt på en hyggelig måte. Boligbygg i Oslo. Anonymkode: cf6e6...a23 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Jeg tror det er en effekt som oppstår når de har fått så mange telefoner med så mye "rart". De får nok et utall av merkelige, håpløse, frekke og fæle tilbakemeldinger, og har dermed blitt smittet av det. Erfaringsmessig er de fleste kommunale ansatte jeg snakker med (meg selv inkludert) rimelig greie og imøtekommende, men nå jobber ikke jeg med kommunale boliger. Anonymkode: 9f637...6be 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er en effekt som oppstår når de har fått så mange telefoner med så mye "rart". De får nok et utall av merkelige, håpløse, frekke og fæle tilbakemeldinger, og har dermed blitt smittet av det. Erfaringsmessig er de fleste kommunale ansatte jeg snakker med (meg selv inkludert) rimelig greie og imøtekommende, men nå jobber ikke jeg med kommunale boliger. Anonymkode: 9f637...6be Ja, jeg tenkte den tanken etterpå , at kanskje hun hadde en dårlig dag eller hatt noen andre vanskelig personer på tlf før jeg ringte. Men jeg tenker fremdeles at jeg vil klage på henne, for jeg var ikke frekk og hadde en vennlig tone . Det har jeg alltid når jeg ringer uansett om det er offentlige eller private samtaler. Jeg reagere bare så kraftig på dette i dag , for det føltes nesten som en verbal knyttneve i ansiktet . Anonymkode: 8f881...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Jeg har aldri hatt problemer med noen i kommunale etater. Men helt ærlig så tenker jeg at de som må ha kommunal bolig er en gruppe mennesker i kategorien "rask og ræl", og må man snakke med sånne folk hver dag så legger man seg sikkert til en litt oppgitt tone. Hvorfor ringer du i det hele tatt? Mye bedre å sende mail, da har du alt skriftlig og. Anonymkode: 78af3...db8 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hatt problemer med noen i kommunale etater. Men helt ærlig så tenker jeg at de som må ha kommunal bolig er en gruppe mennesker i kategorien "rask og ræl", og må man snakke med sånne folk hver dag så legger man seg sikkert til en litt oppgitt tone. Hvorfor ringer du i det hele tatt? Mye bedre å sende mail, da har du alt skriftlig og. Anonymkode: 78af3...db8 Hvorfor tenker du det ? Anonymkode: 8f881...b1d 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har aldri hatt problemer med noen i kommunale etater. Men helt ærlig så tenker jeg at de som må ha kommunal bolig er en gruppe mennesker i kategorien "rask og ræl", og må man snakke med sånne folk hver dag så legger man seg sikkert til en litt oppgitt tone. Hvorfor ringer du i det hele tatt? Mye bedre å sende mail, da har du alt skriftlig og. Anonymkode: 78af3...db8 For å si det sånn: Jeg vil heller snakke med noen som bor i kommunal bolig enn med noen som er så fordomsfulle som deg. Anonymkode: 91fe0...913 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: For å si det sånn: Jeg vil heller snakke med noen som bor i kommunal bolig enn med noen som er så fordomsfulle som deg. Anonymkode: 91fe0...913 Men slike fordommer er nok ikke sjelden vare, og jeg hadde ikke blitt forbauset om de ble funnet også hos enkelte som jobber i NAV. Det kan være nok en årsak til at slikt skjer. Ved klage tror jeg fort det bare blir ord mot ord, og at du nok ikke kommer noen vei, men det vil jo medføre at hun i det minste blir gjort oppmerksom på at du opplevde henne sånn. Tviler på at hun bryr seg, men koster jo ikke mange kaloriene å sende en klage. Anonymkode: 9f637...6be 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 Uff, jeg hadde en skikkelig uhyggelig episode når jeg måtte ha sosialstønad etter fullført master som minner om din. Det var nav da, men blir jo litt samme greia. Leiligheten jeg leide hadde blitt ødelagt av vannskade og jeg fikk dekket mellomlegget for leilighetshotell av innboforsikringen. Nav nektet da selvfølgelig å dekke den opprinnelige leien min, og jeg og barnet mitt ble i utgangspunktet satt på gata. Prøvde å forklare situasjonen til saksbehandleren på nav, men han bare kjeftet og bannet. «Det driter jeg for helvete i for faen» fikk jeg beskjed om. Jeg opptrådte helt innafor, men jeg var veldig stresset og nesten på gråten, selvfølgelig. Jeg er ganske forsiktig i sånne sammenhenger. Fikk en følelse av at han likte å rakke den på meg. Anonymkode: eb2dc...6e8 6
Hanne12 Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, jeg hadde en skikkelig uhyggelig episode når jeg måtte ha sosialstønad etter fullført master som minner om din. Det var nav da, men blir jo litt samme greia. Leiligheten jeg leide hadde blitt ødelagt av vannskade og jeg fikk dekket mellomlegget for leilighetshotell av innboforsikringen. Nav nektet da selvfølgelig å dekke den opprinnelige leien min, og jeg og barnet mitt ble i utgangspunktet satt på gata. Prøvde å forklare situasjonen til saksbehandleren på nav, men han bare kjeftet og bannet. «Det driter jeg for helvete i for faen» fikk jeg beskjed om. Jeg opptrådte helt innafor, men jeg var veldig stresset og nesten på gråten, selvfølgelig. Jeg er ganske forsiktig i sånne sammenhenger. Fikk en følelse av at han likte å rakke den på meg. Anonymkode: eb2dc...6e8 Håper du klagde på han. Det er uakseptabel oppførsel/språkbruk uansett yrke! 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, Hanne12 skrev: Håper du klagde på han. Det er uakseptabel oppførsel/språkbruk uansett yrke! Nei, jeg gjorde ikke det, dessverre. Jeg var litt mentalt sliten der og da. Vet jeg burde gjort det mtp de som eventuelt kommer etter meg. Anonymkode: eb2dc...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 Nå bor ikke jeg i kommunal bolig, men er ufør og har hatt min del av tlf til nav/husbanken/diverse kommunale kontor. En ting som jeg synes er felles med mange av de kommunale saksbehandlerne/sekretærene er at flere er litt sure og kort når de snakker, og lite service-minded. De aller fleste er damer og ut i fra stemmen så høres de ut som de er opp mot pensjonsalderen. Jeg skjønner at det må være slitsomt å sitte å svare på de samme spørsmålene hver dag og kanskje møte på flere kverulanter, men når man har et sånt yrke må man være litt profesjonell. Skulle tro at det var et kriterie for jobben å være gretten i telefonen.. 😊 Anonymkode: 96527...e63 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2020 #13 Skrevet 8. mai 2020 Fra nå spør etter navn først og noter det på en blokk. Anonymkode: ca1f0...804 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #14 Skrevet 18. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk som går på NAV og sitter i sånne kommunale boliger, kan jo være alt mulig av merkelige folk. Sitter man i kommunen og er nødt til å svare på alle mulige slags rare spørsmål hele dagen lang, så blir man sannsynligvis ganske oppgitt og irritert etter hvert. Anonymkode: 7f349...7cc Da bør man ikke jobbe der, har selv jobbet slik nå i over 15 år. Ville aldri falt meg inn å være utidig uansett hvem som ringer. De er mennesker alke sammen og selvom de kverulere eller er ustabile skal de behandles med respekt. Anonymkode: bf135...237 2
Superliketinder Skrevet 18. mai 2020 #15 Skrevet 18. mai 2020 Er det ikke bare å sende inn klage? Når man blir møtt med frekkhet i en informasjonssammenheng, så vil en klage på kommunikasjon kunne skade en ansatt som ikke har skaffet seg venner i systemet. En klage på kommunikasjon spiller neppe noen rolle når det er snakk om klagesaker og kranglesaker. Men på sånne brød-og-melk saker, så kan du sniffe ut hvilke medarbeidere som har et problem vs vanlige medarbeidere. Hele trenden i samfunnet er jo på din side. Bare klag i vei, og ikke spar på kruttet. Si at du aldri har blitt snakket til nedlatende på denne måten, at du er sjokkert, og at du i etterkant følte deg latterliggjort og begynte å gråte og måtte trøstes av de ved siden av. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #16 Skrevet 18. mai 2020 Opplever det samme som deg, ts.. Når jeg ringer så sier jeg "Hei, det er *mitt navn* som ringer😃" Andre enden: "Jaha......😒" Anonymkode: babc7...c64 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #17 Skrevet 18. mai 2020 17 minutter siden, Superliketinder skrev: Er det ikke bare å sende inn klage? Når man blir møtt med frekkhet i en informasjonssammenheng, så vil en klage på kommunikasjon kunne skade en ansatt som ikke har skaffet seg venner i systemet. En klage på kommunikasjon spiller neppe noen rolle når det er snakk om klagesaker og kranglesaker. Men på sånne brød-og-melk saker, så kan du sniffe ut hvilke medarbeidere som har et problem vs vanlige medarbeidere. Hele trenden i samfunnet er jo på din side. Bare klag i vei, og ikke spar på kruttet. Si at du aldri har blitt snakket til nedlatende på denne måten, at du er sjokkert, og at du i etterkant følte deg latterliggjort og begynte å gråte og måtte trøstes av de ved siden av. Det er ikke snakk om å overdrive i klagen på denne damen, men jeg vil at hun får beskjed om å skjerpe seg og at slik snakker man faktisk ikke til kunder, klienter, brukere eller hva enn de kaller "oss " som leier kommunale boliger. Men jeg ble sjokkert og veldig lei meg etter den samtalen , hun fikk meg til å føle at jeg var et undermenneske som ikke hadde noe verdi og det vel heller den trenden som er i samfunnet. At "folk på nav" er søppel og bare til byrde for samfunnet , bidrar ikke til noe og koster for mye . Merkelig det der... narkomane skal løftes opp , få hjelp og forståelse og medfølelse, men folk på nav kan bare henge seg... (ps. mener ikke at narkomane ikke skal få hjelp) Anonymkode: 8f881...b1d 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #18 Skrevet 18. mai 2020 På 7.5.2020 den 14.48, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tenkte den tanken etterpå , at kanskje hun hadde en dårlig dag eller hatt noen andre vanskelig personer på tlf før jeg ringte. Men jeg tenker fremdeles at jeg vil klage på henne, for jeg var ikke frekk og hadde en vennlig tone . Det har jeg alltid når jeg ringer uansett om det er offentlige eller private samtaler. Jeg reagere bare så kraftig på dette i dag , for det føltes nesten som en verbal knyttneve i ansiktet . Anonymkode: 8f881...b1d Men hva ringer du om, da, ts? Dersom du (som tusenvis andre) ringer for å spørre om noe som er tilgjengelig på tilsendt materiale, ved å bruke google, på nettsidene eller som er ansett som almenkunnskap, så spiller det liten rolle at du er "hyggelig". Slike samtaler er å regne som tulleringing, og må avvises slik at vedkommende som ringer ikke får lyst til å kaste bort folk sin arbeidstid en gang til. De som tar telefonen har en ordentlig jobb å gjøre. Å svare på spørsmål du kan finne ut av ved å bruke av din tid er ikke "ordentlig jobb". Anonymkode: 8e28a...3cd
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2020 #19 Skrevet 18. mai 2020 Det du insinuerer her er feil. Årsaken til at jeg ringte kommunen var ikke noe jeg kunne ha googlet meg til , ei heller lese meg til da medfølgende brev ikke eksisterer. Men av tonen i innlegget ditt ser jo at du mye mulig er av samme type som den kommuneansatte. Anonymkode: 8f881...b1d 2
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2021 #20 Skrevet 22. oktober 2021 AnonymBruker skrev (På 7.5.2020 den 17.19): Uff, jeg hadde en skikkelig uhyggelig episode når jeg måtte ha sosialstønad etter fullført master som minner om din. Det var nav da, men blir jo litt samme greia. Leiligheten jeg leide hadde blitt ødelagt av vannskade og jeg fikk dekket mellomlegget for leilighetshotell av innboforsikringen. Nav nektet da selvfølgelig å dekke den opprinnelige leien min, og jeg og barnet mitt ble i utgangspunktet satt på gata. Prøvde å forklare situasjonen til saksbehandleren på nav, men han bare kjeftet og bannet. «Det driter jeg for helvete i for faen» fikk jeg beskjed om. Jeg opptrådte helt innafor, men jeg var veldig stresset og nesten på gråten, selvfølgelig. Jeg er ganske forsiktig i sånne sammenhenger. Fikk en følelse av at han likte å rakke den på meg. Anonymkode: eb2dc...6e8 herregud, dette kan jeg ikke tro! Ikke fordi du lyver, men at en saksbehandler behandler deg på den måten! håper det har ordnet seg for deg! Anonymkode: 96dbd...fbf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå