AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #21 Skrevet 7. mai 2020 4 timer siden, tussi84 skrev: Mine venner er også sånn. Ingen av de omgås noen andre enn de dem bor med omtrent. Noen begrenser det kun til evt foreldre. Venner har dem ikke sett siden corona kom. Tror ikke jeg hsr sett vennene mine siden slutten av februar.. Hun ene jeg kjenner har til og med sånn Corona-angst at hun går til psykolog Hun fungerer ikke, har bare masse dødsangst og tør ikke gå ut. Også har jeg flere venner som ikke tør ta kollektivtransport til byen eller andre steder sånn at vi kan gå tur eller møtes ute. Da blir det vanskelig. Så om det ikke kommer vaksine etter hvert så sitter de jo stuck i leilighetene sine da. Og jeg kjeder meg! Heldigvis har utendørs gruppetimer begynt via Sats, så jeg har noe å finne på. Men tenk om jeg må vente opptil 10 år på å møte vennene mine (avhengig av hvor lang tid en evt vaksine tar). Det kommer til å bli fryktelig ensomt for meg som bor alene. Anonymkode: ec649...92a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #22 Skrevet 7. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ene jeg kjenner har til og med sånn Corona-angst at hun går til psykolog Hun fungerer ikke, har bare masse dødsangst og tør ikke gå ut. Også har jeg flere venner som ikke tør ta kollektivtransport til byen eller andre steder sånn at vi kan gå tur eller møtes ute. Da blir det vanskelig. Så om det ikke kommer vaksine etter hvert så sitter de jo stuck i leilighetene sine da. Og jeg kjeder meg! Anonymkode: ec649...92a De aller fleste jeg kjenner ønsker ikke å kjøre kollektivt nå. I jobben min så skal alle som må ta buss eller tog for å komme til jobb ha hjemmekontor. Det er ikke snakk om å tørre eller ikke tørre, eller å ha angst, det er å ta forholdsregler i en pandemi. Så finner vi heller andre kreative løsninger for å møtes som ikke innebærer at jeg må sitte stuet i en blikkboks tett innpå masse andre mennesker. Anonymkode: b371a...de0 8
tussi84 Skrevet 7. mai 2020 #23 Skrevet 7. mai 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun ene jeg kjenner har til og med sånn Corona-angst at hun går til psykolog Hun fungerer ikke, har bare masse dødsangst og tør ikke gå ut. Også har jeg flere venner som ikke tør ta kollektivtransport til byen eller andre steder sånn at vi kan gå tur eller møtes ute. Da blir det vanskelig. Så om det ikke kommer vaksine etter hvert så sitter de jo stuck i leilighetene sine da. Og jeg kjeder meg! Heldigvis har utendørs gruppetimer begynt via Sats, så jeg har noe å finne på. Men tenk om jeg må vente opptil 10 år på å møte vennene mine (avhengig av hvor lang tid en evt vaksine tar). Det kommer til å bli fryktelig ensomt for meg som bor alene. Anonymkode: ec649...92a Jeg tar ikke kollektivt selv om dagen, men det er fordi jeg er frarådet det fra legen sin side. Jeg har diabetes (riktignok kontrollert) + gravid, men legen vil ikke at jeg skal ta noen sjanser nå så jeg kjører overalt/blir kjørt, men hadde vi ikke hatt bil måtte jeg nok fått folk i familien til å kjøre, til nød ta taxi til svangerskapskontroller/sykehus. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #24 Skrevet 7. mai 2020 Svartedauden finnes enda, og det går fint. På sikt er det mye som kan bli håndterbart. Anonymkode: 8d935...635
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #25 Skrevet 7. mai 2020 Nå vil jo viruset blusse opp, også blir det flokkimmunitet Anonymkode: 725ce...bfd 3
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #26 Skrevet 7. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal vi bare sitte inne og glo resten av livet da, innesperret i Norge? Anonymkode: ec649...92a Hvorfor skal man sitte inne og glo for resten av livet for et virus som har en dødelighet på noen få promille?
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #27 Skrevet 7. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere som er livredde for å gå ut, fordi de har Corona-noia. Så jeg får ikke sett vennene mine, ikke trent, ikke gjort noe gøy. Så hvis folk som er redde for Corona skal sitte inne resten av livet blir det jo kjedelig. Anonymkode: ec649...92a Det er de samme menneskene som har angst for alt mulig. Det er ikke verden som er problemet, det er disse menneskene. Hva skulle dere gjort om vi står overfor aktiv strid på norsk jord? Skal du bare legge deg ned å dø?
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #28 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun ene jeg kjenner har til og med sånn Corona-angst at hun går til psykolog Hun fungerer ikke, har bare masse dødsangst og tør ikke gå ut. Også har jeg flere venner som ikke tør ta kollektivtransport til byen eller andre steder sånn at vi kan gå tur eller møtes ute. Da blir det vanskelig. Så om det ikke kommer vaksine etter hvert så sitter de jo stuck i leilighetene sine da. Og jeg kjeder meg! Du burde lese deg opp på Darwins teorier.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #29 Skrevet 7. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal vi bare sitte inne og glo resten av livet da, innesperret i Norge? I følge disse artikkelen så er det ikke sikkert vi vil få en Corona-vaksine: https://www.businessinsider.com/coronavirus-vaccine-may-be-impossible-to-produce-scientists-covid-2020-4?r=US&IR=T https://www.dailymail.co.uk/news/article-8277731/Experts-warn-coronavirus-vaccine-not-available-2036.html Anonymkode: ec649...92a Covid-19 er ikke en skummel sykdom. Folk lever (og dør) med mye nifsere sykdommer uten at noen gidder lage vaksine. Oppstyret rundt covid-19 dreier seg om at også rike folk dør av den. Før vi ingen vaksine så venner vi oss i løpet av et år eller to til at rike folk dør i litt større grad enn før av sykdommer. Og så lever vi videre med det som et faktum. Trolig er det uansett bare sunt for samfunnet at vi blir litt mer dødelige. Anonymkode: d2fd2...4f1
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #30 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trolig er det uansett bare sunt for samfunnet at vi blir litt mer dødelige. Jeg så på Coronavirus Explained på Netflix i sted. Der sitter jeg nesten igjen med følelsen av at døden er noe som ikke skal skje i 2020. Og likevel dør 9 millioner av sult hvert år uten at noen egentlig bryr seg. Dette er i grunn god gammeldags «fear mongering» for å få kustus på befolkningen.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #31 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Covid-19 er ikke en skummel sykdom. Folk lever (og dør) med mye nifsere sykdommer uten at noen gidder lage vaksine. Oppstyret rundt covid-19 dreier seg om at også rike folk dør av den. Før vi ingen vaksine så venner vi oss i løpet av et år eller to til at rike folk dør i litt større grad enn før av sykdommer. Og så lever vi videre med det som et faktum. Trolig er det uansett bare sunt for samfunnet at vi blir litt mer dødelige. Anonymkode: d2fd2...4f1 I mellomtiden så vil jeg unngå dette faenskapet så langt det lar seg gjøre. Nei, jeg har ingen risikofaktorer og dør ikke av det, men jeg kjenner folk som har blitt smittet, og det er ikke pent. Virker som om du og andre som mener det samme som deg har et så fraværende, urealistisk bilde av dette viruset. Du har ikke følt det på kroppen, du kjenner ingen som har blitt smittet og spinner på teorier rundt det som bærer preg av denne distansen. Anonymkode: b371a...de0 6
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #32 Skrevet 7. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I mellomtiden så vil jeg unngå dette faenskapet så langt det lar seg gjøre. Nei, jeg har ingen risikofaktorer og dør ikke av det, men jeg kjenner folk som har blitt smittet, og det er ikke pent. Virker som om du og andre som mener det samme som deg har et så fraværende, urealistisk bilde av dette viruset. Du har ikke følt det på kroppen, du kjenner ingen som har blitt smittet og spinner på teorier rundt det som bærer preg av denne distansen. Anonymkode: b371a...de0 Jeg regner med du aldri har sittet i en bil i ditt liv da heller.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #33 Skrevet 7. mai 2020 8 minutter siden, edwardnigma skrev: Jeg regner med du aldri har sittet i en bil i ditt liv da heller. Det gir ingen mening. Anonymkode: b371a...de0 6
edwardnigma Skrevet 7. mai 2020 #34 Skrevet 7. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gir ingen mening. Anonymkode: b371a...de0 Du sier at du har sett folk som har blitt smittet, og at det ikke var pent. Når jeg da sier at jeg regner med du aldri har sittet i en bil i ditt liv, så kan du jo forsøke å dedusere deg frem til hva jeg mener. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #35 Skrevet 7. mai 2020 Tør ikke unge friske mennesker ta kollektivtransport ? Anonymkode: 7ba8c...bc7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #36 Skrevet 7. mai 2020 24 minutter siden, edwardnigma skrev: Du sier at du har sett folk som har blitt smittet, og at det ikke var pent. Når jeg da sier at jeg regner med du aldri har sittet i en bil i ditt liv, så kan du jo forsøke å dedusere deg frem til hva jeg mener. Så argumentet ditt er at folk dør i trafikken? Vel, vi hadde 110 trafikkdødsfall i 2019. Stadig mindre for hvert år pga sikkerhetstiltak. På samme måte som vi har innført tiltak i en pandemi som har tatt livet av dobbelt så mange på to måneder til tross for tiltak. Anonymkode: b371a...de0 5
Sliten&kjørt52 Skrevet 8. mai 2020 #37 Skrevet 8. mai 2020 (endret) 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Nettopp, vi kan gjøre veldig mye og samtidig ta noen smittehensyn. Dette er ingen problemstilling. Anonymkode: 85126...d48 "Vi" -Pariakasten jeg hører til, -har åpnet vår egen uteservering i strøket her... -( Må ta med øl. -eller hva "gift" man liker sjøl da ). Om pulver er "greia" til noen, -bør man ikke flagge det..! Det drikkes, -det røykes... Og mer..! Det rare, -og kule er att alle "oss useriøse folk" naturlig tar ansvar, -og passer på... Holder avstand, -Ca. alle følger regla, -og de som ikke... Får så hatten passer :-) Blitt sånn att fra Ca. 1400 og til sola går ned henger vi der. -"Alle" er akseptert, -så lenge man oppfører seg :-) Folk som normalt er som Hund&Katt aksepterer hverandre, -NULL slåssing..! Det grilles, -håndsprit på bordet, -en og en henter pølse, som er tredd inn på en pinne under nøye "steril" prosedyre... -Aldri vert så rolig, -mellom så mye sprø folk :-) -På en måte har Covid19 bragt folk sammen... a. Endret 8. mai 2020 av Sliten&kjørt52
edwardnigma Skrevet 8. mai 2020 #38 Skrevet 8. mai 2020 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så argumentet ditt er at folk dør i trafikken? Vel, vi hadde 110 trafikkdødsfall i 2019. Stadig mindre for hvert år pga sikkerhetstiltak. På samme måte som vi har innført tiltak i en pandemi som har tatt livet av dobbelt så mange på to måneder til tross for tiltak. Anonymkode: b371a...de0 Ja, for det er ingen andre enn de som dør i trafikkulykkene som blir alvorlig skadet 😉
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mai 2020 #39 Skrevet 8. mai 2020 14 timer siden, tussi84 skrev: Mine venner er også sånn. Ingen av de omgås noen andre enn de dem bor med omtrent. Noen begrenser det kun til evt foreldre. Venner har dem ikke sett siden corona kom. Tror ikke jeg hsr sett vennene mine siden slutten av februar.. Og du er helt sikker på at det er koronaangst, og ikke at de følger smittevernrådene om å unngå unødvendige fritidsreiser? Jeg har ikke sett mine venner siden midten av mars. Det er fordi jeg eller de er nødt å reise med kollektivtransport for å møtes. Det er jeg som bor "feil" i forhold til dem. Hadde jeg bodd i gå avstand kunne jeg gjort ting sammen med dem ute.
Gjest Blondie65 Skrevet 8. mai 2020 #40 Skrevet 8. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: De aller fleste jeg kjenner ønsker ikke å kjøre kollektivt nå. I jobben min så skal alle som må ta buss eller tog for å komme til jobb ha hjemmekontor. Det er ikke snakk om å tørre eller ikke tørre, eller å ha angst, det er å ta forholdsregler i en pandemi. Så finner vi heller andre kreative løsninger for å møtes som ikke innebærer at jeg må sitte stuet i en blikkboks tett innpå masse andre mennesker. Anonymkode: b371a...de0 Eller følge smittevernråd. Hos oss blander ikke jobben seg i hvordan vi kommer til og fra jobb, men hos oss er det en del som er nødt til å være fysisk tilstede på jobb. For å beskytte disse er det greit at en del av oss andre jobber hjemmefra. Det betyr at alle de som kan ha hjemmekontor blir sterkt oppfordret til det. Ingen tvang, bare oppfordring. Deler av min jobb kan ikke gjøres hjemmefra, så noen turer til jobb blir det av og til.
Anbefalte innlegg