AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Skal vi bare sitte inne og glo resten av livet da, innesperret i Norge? I følge disse artikkelen så er det ikke sikkert vi vil få en Corona-vaksine: https://www.businessinsider.com/coronavirus-vaccine-may-be-impossible-to-produce-scientists-covid-2020-4?r=US&IR=T https://www.dailymail.co.uk/news/article-8277731/Experts-warn-coronavirus-vaccine-not-available-2036.html Anonymkode: ec649...92a
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Det er vel ikke mer komplisert enn at vi lar viruset gå sin gang. Det er ikke sikkert vi har et valg Anonymkode: 16a75...2b3 12
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Hvem sitter inne og glor? Jeg har vært på restaurant noen ganger, går tur hver dag, jogger, møter venner (utendørs) for kaffe og skravling, er innom kontoret 1-2 ganger i uka, er på byggvarehus, plantasjen, med mer. Nå blir det også innenlandsreiser, 17.mai frokost og mye mer, når ting er åpnet opp. Og tror reiser i skandinavia er rett rundt hjørnet. Tar bare en runde med viruset etterhvert. Svineinfluensa kom jo tilbake i en mye mildere variant da det hadde mutert høsten etterpå, så mulig problemet forsvinner helt av seg selv også. Anonymkode: 07c0e...959 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #4 Skrevet 7. mai 2020 Skal vi sitte her da i hele evigheten? Anonymkode: b09ec...406 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #5 Skrevet 7. mai 2020 Da får verden bare innse at vi må leve med dette på samme måte som vi lever med andre sykdommer. Men du trenger jo ikke sitte inne og glo, sjelden vært så mye ute som nå. Anonymkode: 83d9b...155 3
Nerine_ Skrevet 7. mai 2020 #6 Skrevet 7. mai 2020 Mulig du bør oppgradere fantasien din iallefall. Sitte inne og glo blir kjedelig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #7 Skrevet 7. mai 2020 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Mulig du bør oppgradere fantasien din iallefall. Sitte inne og glo blir kjedelig. Jeg kjenner flere som er livredde for å gå ut, fordi de har Corona-noia. Så jeg får ikke sett vennene mine, ikke trent, ikke gjort noe gøy. Så hvis folk som er redde for Corona skal sitte inne resten av livet blir det jo kjedelig. Anonymkode: ec649...92a
Nerine_ Skrevet 7. mai 2020 #8 Skrevet 7. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere som er livredde for å gå ut, fordi de har Corona-noia. Så jeg får ikke sett vennene mine, ikke trent, ikke gjort noe gøy. Så hvis folk som er redde for Corona skal sitte inne resten av livet blir det jo kjedelig. Anonymkode: ec649...92a Jeg kjenner ingen som er redd for å gå ut døra. Kan du ikke trene alene, gå på tur i naturen osv? Forklare vennene dine at de ikke automatisk blir syke av å tråkke over dørstokken hjemme...? 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #9 Skrevet 7. mai 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere som er livredde for å gå ut, fordi de har Corona-noia. Så jeg får ikke sett vennene mine, ikke trent, ikke gjort noe gøy. Så hvis folk som er redde for Corona skal sitte inne resten av livet blir det jo kjedelig. Anonymkode: ec649...92a Av en stor omgangskrets er det ei venninne som har "tatt litt av" følelsesmessig. Men selv hun går turer, og har sendt barna tilbake på skolen. Anonymkode: 07c0e...959
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #10 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvem sitter inne og glor? Anonymkode: 07c0e...959 Nettopp, vi kan gjøre veldig mye og samtidig ta noen smittehensyn. Dette er ingen problemstilling. Anonymkode: 85126...d48
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #11 Skrevet 7. mai 2020 Da venter vi til viruset går over av seg selv. Anonymkode: ec9b0...a78 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #12 Skrevet 7. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal vi bare sitte inne og glo resten av livet da, innesperret i Norge? I følge disse artikkelen så er det ikke sikkert vi vil få en Corona-vaksine: https://www.businessinsider.com/coronavirus-vaccine-may-be-impossible-to-produce-scientists-covid-2020-4?r=US&IR=T https://www.dailymail.co.uk/news/article-8277731/Experts-warn-coronavirus-vaccine-not-available-2036.html Anonymkode: ec649...92a Om du sitter og glor, så får du vel takke deg selv. Det har ikke vært portforbud, en kan treffe venner, nå åpnes det opp igjen for kino, restauranter er åpne osv. Her lager du ett problem av ingenting, en må vise hensyn det er alt. Anonymkode: 567fa...2bd 2
Kågebruker Skrevet 7. mai 2020 #13 Skrevet 7. mai 2020 Vi må bare gjøre det vi kan. Vi kan ikke stenge oss inne i flere måneder/år. Nå som det er fint vær også.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #14 Skrevet 7. mai 2020 Stenge seg inne på grunn av redsel for å daue, eller leve så normalt som mulig og vente på flokkimmunitet. Jeg velger det siste alternativet. Viruset kommer ikke til å forsvinne fra verden på mirakuløst vis. Anonymkode: 4282f...05b 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #15 Skrevet 7. mai 2020 Det er ikke første eller siste gang det kommer til å komme et nytt virus. MERS, SARS, ebola, zika, verden går videre. Kanskje vi får smake litt på hverdagen omgitt av truende virus vi også. Siden feks malaria og dengue tar en haug med liv hvert år, og en kur ikke akkurat har vært hurtigfremskaffet der heller. Anonymkode: cb45a...213
tussi84 Skrevet 7. mai 2020 #16 Skrevet 7. mai 2020 Da er det ikke noe annet å gjøre enn å leve med det. Det vil si at enn må leve normalt, og at risikoen er der for å bli smittet slik enn kan bli smittet av alt mulig annet også. 1
tussi84 Skrevet 7. mai 2020 #17 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner flere som er livredde for å gå ut, fordi de har Corona-noia. Så jeg får ikke sett vennene mine, ikke trent, ikke gjort noe gøy. Så hvis folk som er redde for Corona skal sitte inne resten av livet blir det jo kjedelig. Anonymkode: ec649...92a Mine venner er også sånn. Ingen av de omgås noen andre enn de dem bor med omtrent. Noen begrenser det kun til evt foreldre. Venner har dem ikke sett siden corona kom. Tror ikke jeg hsr sett vennene mine siden slutten av februar..
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #19 Skrevet 7. mai 2020 Vaksinen kommer. Hele verden har mobilisert alt av ressurser på denne saken, og det er selvfølgelig også enorme økonomiske gevinster i å framskaffe en effektiv vaksine. Jeg har tro på Oxford-vaksinen hvor de har begynt forsøk på mennesker allerede. Anonymkode: b371a...de0 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #20 Skrevet 7. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvem sitter inne og glor? Jeg har vært på restaurant noen ganger, går tur hver dag, jogger, møter venner (utendørs) for kaffe og skravling, er innom kontoret 1-2 ganger i uka, er på byggvarehus, plantasjen, med mer. Nå blir det også innenlandsreiser, 17.mai frokost og mye mer, når ting er åpnet opp. Og tror reiser i skandinavia er rett rundt hjørnet. Tar bare en runde med viruset etterhvert. Svineinfluensa kom jo tilbake i en mye mildere variant da det hadde mutert høsten etterpå, så mulig problemet forsvinner helt av seg selv også. Anonymkode: 07c0e...959 Ja. Tar bare en runde med viruset etterhvert. Flott det. Anonymkode: 12c03...853 4
Anbefalte innlegg