Gå til innhold

I-landsproblem, jeg vet, men er så sint på posten nå

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De har altså rota bort pakken som min mor har sendt i midten av mars. Min gamle mor blir kasteball i systemet både i hjemlandet og her, da det er registrert at pakken har forlatt avsenderlandet, men den er ikke registrert i Norge. Hun er så lei seg, i pakken var det bursdagsgave til barnebarna, mine gamle bilder og masse annet som hun valgte med omhu. Ikke sikkert hun får erstatning heller. Begge posttjenestene skylder på corona og stengte grenser. Og ingen vil ta ansvar. Arghh...

Anonymkode: 44691...319

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, forstår at du er opprørt. Det er jo ikke vilken så helst pakke da.

Har ikke opplevd at pakkene mine har forsvunnet under korona, men merker at noen tar mye lengre tid.

Er du sikker på at det ikke er det som har skjedd her? Skjønner ikke hvordan en pakke bare kan ''forsvinne'', da må jo noen evt ha tatt den?

Anonymkode: a67a6...edb

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk pakkesporingen for å få mer informasjon? Jeg vet det hender pakker blir borte på veien, så hvis jeg skal ha tilsendt noe av verdi så tegner jeg forsikring på pakken, samt betaler for sporing.

Anonymkode: ee922...380

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huff, forstår at du er opprørt. Det er jo ikke vilken så helst pakke da.

Har ikke opplevd at pakkene mine har forsvunnet under korona, men merker at noen tar mye lengre tid.

Er du sikker på at det ikke er det som har skjedd her? Skjønner ikke hvordan en pakke bare kan ''forsvinne'', da må jo noen evt ha tatt den?

Anonymkode: a67a6...edb

Det har til nå tatt nesten to måneder. Så pakken er nok borte. Folk som ventet pakker fra samme by, har fått. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk pakkesporingen for å få mer informasjon? Jeg vet det hender pakker blir borte på veien, så hvis jeg skal ha tilsendt noe av verdi så tegner jeg forsikring på pakken, samt betaler for sporing.

Anonymkode: ee922...380

På pakkesporing står det at pakken er sendt fra avsenderland 20 mars. That's it. 

AnonymBruker
Skrevet

TS, det samme skjedde med en pakke til meg fra USA. Sendt siste uka i mars, og den siste oppdateringen var «forlatt avsenderlandet» rett etter påske. Hørte med posten, tolletaten osv. men ingen kunne hjelpe meg. Posten var verst, jeg fikk forskjelling svar hver gang. Pakken sitter i karantene, det ligger til fortolling og blabla. Men plutselig rett før mai kom den endelig til Oslo, lå 2-3 dager til fortolling og den ble endelig levert til meg på torsdag. Tok jo over en måned, men glad den kom tilslutt.

Anonymkode: 38065...ea2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, det samme skjedde med en pakke til meg fra USA. Sendt siste uka i mars, og den siste oppdateringen var «forlatt avsenderlandet» rett etter påske. Hørte med posten, tolletaten osv. men ingen kunne hjelpe meg. Posten var verst, jeg fikk forskjelling svar hver gang. Pakken sitter i karantene, det ligger til fortolling og blabla. Men plutselig rett før mai kom den endelig til Oslo, lå 2-3 dager til fortolling og den ble endelig levert til meg på torsdag. Tok jo over en måned, men glad den kom tilslutt.

Anonymkode: 38065...ea2

Det samme skjedde med min pakke fra Island.  Plutselig var den under tollbehandling og så fikk vi den litt over en måned etter den ble sendt. Denne pakka her derimot, fra et annet land, er ikke registrert noe sted etter at den forlot avsenderland.

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Har opplevd at noen pakker fra utlandet har tatt grusomt lang tid, selv før korona.
Det de har hatt til felles er at de har manglet tolldeklarasjon og vært merket "fragile".
Pakker er også sjelden synlige i sporingssystemet før de er ferdig tollbehandlet, så det er ikke nødvendigvis slik at den har forsvunnet.

Anonymkode: ce905...4b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestilte en vare i midten av mars, og det stod lenge "sendt fra avsenderland 13. mars" på sporingen. I går kom pakka mi endelig! Så den kommer nok, det tar bare lang tid. Dette var fra USA.

Anonymkode: a77e3...7f3

• Opprett ny...