AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 Har en sønn på 2 år. Mistet jobben mens jeg var i mammaperm, pga nedskjæringer, og er nå på min 6.mnd som arbeidssøker. Før jeg mistet jobben tenkte vi å starte prøvingen på søsken i august. Har tenkt litt på å vente med neste barn til jeg får meg jobb og jobbet der et års tid, men på grunn av dagens coronnasituasjon, er jeg redd dette kan ta en stund. Er ikke drømmesituasjonen å få barn uten jobb.. Og heller ikke ha et stort hull i CV´en pga arbeidssøking + mammaperm. Er redd dette hullet vil gjøre det enda vanskeligere å få jobb seinere. På den andre siden er det jo greit å få unnagjort mammaperm og svangerskap før jeg får meg ny arbeidsgiver, i hvert fall hvis jeg likevel blir gående lenge hjemme denne tiden pga manglende ledige stillinger og ekstra mange søkere/konkurrenter. Det er selvsagt ingen som kan forutse fremtiden, men hva ville dere gjort dersom dere var i vår situasjon? Ville dere satt igang prøvingen eller ventet til en jobb var i boks? Er 29år, så har fortsatt, forhåpentligvis, mange fruktbare år foran meg :) Anonymkode: 6d98b...080
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Vi er i en ganske lik situasjon. Jeg er 31, ble ferdigutdannet i desember, og har søkt jobb siden. Barnet vårt er 1,5 år i sommer, og vi hadde planer om å starte prøvingen fra juni. Vi er veldig frem og tilbake, men har landet på at vi ønsker at jeg har en jobb før vi dropper kondomen. Så da krysser jeg alt jeg har for at arbeidsmarkedet blir lysere i løpet av sommeren. Hvis jeg ikke får en jobb innen desember, så tror jeg vi bare setter i gang med prøvingen - for da er hullet i CV-en allerede et faktum. De fleste arbeidsgivere vil nok ha forståelse for et hull i CV-en fra denne tiden her. Anonymkode: d1369...903
Thea82 Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Hvis dere klarer dere økonomisk ville jeg bare kjørt på:) Hull i cv’en pga to tette og corona er jo lett å forklare. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå