Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget
Skrevet

Oppdaget for noen uker siden at samboeren min har tatt opp igjen kontakten med en som vi traff på en ferietur for noen år siden. Hele opplegget ble så komplisert for meg så jeg ba han om å gjøre et valg. Enten så kuttet han kontakten med henne ellers så orket jeg ikke mer. Selv har han alltid sagt at han kun så på henne som en søster, men jeg vet at det var mer mellom dem. Uansett, han kuttet kontakten med henne for et par år siden, men nå har jeg oppdaget at det ligger en masse med bilder av henne på pcen som er kommet der i den senere tid. Jeg vet han fjerner henne fra Chatte listen sin når han går og legger seg, slik at jeg ikke skal se at han har kontakt med henne.

Føler at han rett og slett holder meg for narr, men vet ikke helt hvordan jeg skal ta det opp med han. Jeg er ikke så flink til å gå inn i konflikter. Og han er så dramatisk og til tider veldig manipulerende.

Hvordan hadde dere sett på noe slikt? På det ene bildet poserer hun i undertøy. Overdriver jeg når jeg tenker med meg selv at dette er like gale som om han hadde vært utro?

Treenger noen innspill på dette. Trenger å få satt ting litt i perspektiv.

Har det helt forferdelig for tiden :veldigsur:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en prat med din sambo og si hva du tror. Jeg tror at å "gå rundt den varme grøten" gjør vondt værre!

Dette er jo en klassisk feil vi kvinner gjør - istedenfor å konfrontere så bruker vi masse tid og energi på å gruble og tenke og tro-det-værste!

Snakk sammen - det er mitt råd.

Lykke til :wink:

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg hadde printet ut bildene, spredt de ut over bordet, og spurt hva han egentlig driver med. Jeg hadde virkelig prøvd å være så rolig som jeg klarte, for det er mye mer effektivt enn å hyle og skrike.

Hadde så spurt han, hva hun betyr for han, og hvorfor han på død og liv må ha kontakt med henne.

Hadde også spurt han, om han virkelig trodde han kunne skjule det for deg.

Så ventet på svarene fra han, for å fortsette samtalen. Husk, la det bli en samtale, for som sagt hyling og skriking har som regel motsatt effekt.

Skrevet

Og ikke bry deg om at han er dramatisk. Det er hans forsvar fordi han er usikker. Og han vet antagelig at du ikke liker konflikter dermed mener han at hvis han overdramatiserer og kanskje skriker, så trekker du deg. Ikke la han manipulere deg.

Gjest Gjesta
Skrevet

Om hun har gitt han et undertøysbilde, så syns jeg forholdet dem i mellom har gått over en strek - og jeg skjønner godt at du ikke liker det.

Det eneste du kan gjøre, sånn jeg ser det, er jo å konfrontere han med det du har sett/vet - ellers aksepterer du det jo bare...

K

Skrevet
Jeg hadde printet ut bildene, spredt de ut over bordet, og spurt hva han egentlig driver med. Jeg hadde virkelig prøvd å være så rolig som jeg klarte, for det er mye mer effektivt enn å hyle og skrike.  

Hadde så spurt han, hva hun betyr for han, og hvorfor han på død og liv må ha kontakt med henne.  

Så ventet på svarene fra han, for å fortsette samtalen. Husk, la det bli en samtale, for som sagt hyling og skriking har som regel motsatt effekt.

Signerer denne.

Skrevet

Oioi det er mer enn jeg kunne ha funnet på, og det må vel være den beste måten jeg har hørt å konfrontere noen med slikt. Om du printer ut bildene kan han jo heller ikke prøve å slette bildene for å si at du så feil eller noe.

Han har litt av et problem om du gjør dette vil jeg tro. Det eneste han kan si til sitt forsvar er ting som "det er ikke som du tror, hun gjorde det uoppfordret, det er en uskyldig liten flørt" osv. Det finnes rett og slett ingen god forklaring på det, og du kan gå fra ham der og da uten videre forklaring om du vil.

Om han blir sur for dette, så er det bare hans siste forsøk på å prøve å få i pose og sekk, og du vil vite enda bedre at han ikke fortjener deg.

Prøver han å bli sur for at du var på pcn hans, kan du bare si "Ja og det hadde jeg god grunn til å gjøre".

Gjest gjesten
Skrevet

Kom han i forkjøpet og gjør som jeg:

"Jeg trenger ikke noe bevis på at du skjuler noe for meg. Magefølelsen holder. Men jeg fant bildene og konkluderer med at jeg tydeligvis ikke er nok for deg og jeg vil ikke ha en som ikke vil ha meg.Sånn,-nå er du fri til å knulle rundt,-og det er jeg og."

Det er ikke så spennende å drive på bak partnerens rygg når partneren ikke er der lenger....

Skriker han så forhold deg rolig.(Min mann lurte på hvorfor jeg ikke var opprørt eller gråt da han ville ut av forholdet. Jeg sa at jeg ikke hadde noe å gråte for. Han hadde ventet mange reaksjoner, men ingen reaksjon hadde han ikke ventet. To dager senere var han på plass igjen og gråt sine modige tårer.....)

Hadde jeg vært deg hadde jeg ikke giddet å la han ydmyke meg på den måten. Du er verd så mye mer.

Gjest Utlogget
Skrevet

Hei!

Tusen takk for alle svar fra dere:-)

Har nå konfrontert han, og selvfølgelig klarte han og vri til at det er han som er offeret. Og ikke nok med det Jeg har tillatt meg og spionere på han. Når jeg da sa at tilliten min til han fikk seg en knekk forgje gang han hadde kontakt med henne, da var det jo rett og slett ikke mer håp for oss. Og dette var rett og slett ikke noe og diskutere. Nå er det han som er såret og skuffet over at jeg ikke stoler på han. Og jeg har forandret meg noe fryktelig det siste året. Jeg er så sur og trett når jeg kommer hjem fra jobb. Og han har vært hjemme hele dagen og gledet seg til jeg skal komme hjem, men da skal jeg bare sove og se på tv. Det at han sitter på pcen hele dagen og natten og ikke en gang klarer å rydde inn i oppvaskmaskinen, det er ikke en gang noe å diskuterer.

Blir bare så oppgitt noen ganger. Jeg går i full jobb og har en ganske tøff jobb i tillegg. Så ja jeg er sliten når jeg kommer hjem. Jeg rydder og vasker, kjører og bringer. Sier aldri nei når det er noe. Og hva gjør han ikke en dritt. Ok han er syk så han har mange dårlige dager. Men hvorfor er det bare meg som skal ta selvkritikk? Hva med å prøve å gjøre noe selv også.

Noen ganger så skjønner jeg ikke hva som går av meg. Jeg hadde aldri trodd at en mann skulle klare å få meg til legge meg så flat som jeg gjør til tider.

Vet snart ikke hv jeg skal gjøre. Føler meg helt tom for øyeblikket.

Men, men tingen roer seg vel ned.

Uansett takk for svar.

Klem til dere alle :)

Skrevet

Eh hadde kjæresten min holdt en sommerflørt gående på den måten med frekke bilder på pcn enda han hadde lovet å gi seg tidligere, og i tillegg prøvd å gjøre seg til et offer, ville jeg ha slått opp der og da... Makan til frekkhet.

Jeg skjønner jo at det er en grunn til at dere fortsatt er sammen, at han har gode sider også, men vil du virkelig fortsette å være sammen med en av den typen? En som absolutt SKAL holde på med en annen flørt samtidig som han er med deg, ikke hører på deg når du gir ham et ultimatum, blir sur for at du ser på pcn hans, gjør seg til offer fordi du har oppdaget at HAN har frekke bilder på pcn, og klager på at du jobber mye mens han ikke gidder hjelpe til i huset engang?

Det roer seg nok ned ja, men synes du det er riktig at DU skal gi etter hver bidige gang? Er det ikke påtide at han tar noe av kritikken snart? Du får spørre degselv om du synes de gode sidene hans er sterke nok til at det er verdt å leve med dette resten av livet

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er i hvertfall ingen tvil om at det er hos han problemet ligger og ikke hos deg. Ikke la han innbilde deg noe annet!

K

Skrevet

En ting dog: Om han klager på at du bare vil slappe av når du kommer hjem, så kan det være at halve grunnen til at han har kontakt med kvinnen fortsatt, er at han savner mer kontakt med deg. Når man savner kontakt fra kjæresten kan det jo fort bli slik at man prøver å finne en erstatning

Skrevet

Sååå enig!! ARGH altså :-?

:enig_animasjon: Skriver under på denne!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...