Gå til innhold

Hvorfor skriver så mange her "bhg" om barnehage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi forkorter jo ikke så mange andre ord, så hvorfor akkurat "barnehage"? Ser det stadig i innlegg her inne, hvor alle andre lange substantiver skrives helt ut, men akkurat dette ordet forkortes til "bhg". Skriver du det sånn, og hvorfor?

Anonymkode: e5449...0f8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje fordi man ser at andre gjør det? Jeg hadde nok ikke forkortet det i innlegg her inne, men jeg skriver som regel bhg i meldinger til mannen. 

Anonymkode: de8f1...f83

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er en forkortelse som ikke kan misforstås og det er greit å bruke den.

Anonymkode: 622e9...911

• Liker 9
Skrevet

Det er vanlig når man kommuniserer skriftlig. Også med dem selv. Mye går på apper og sms.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er et ord jeg skriver daglig. Jeg skal hente/lever i barnehage. Småen er i barnehagen. Vi må ta med skift til barnehagen. Har du husket å søke om barnehageplass? Så totalt sparer jeg noe tid ved å forkorte hver gang jeg skriver det.

Anonymkode: dbbb4...2ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i bhg. i mange år, og det er vanlig at vi også bruker bhg. I feks. Meldinger til foreldre, og generell tekst

Anonymkode: e47ce...5ce

Skrevet
På 7.5.2020 den 11.43, AnonymBruker skrev:

Vi forkorter jo ikke så mange andre ord, så hvorfor akkurat "barnehage"? Ser det stadig i innlegg her inne, hvor alle andre lange substantiver skrives helt ut, men akkurat dette ordet forkortes til "bhg". Skriver du det sånn, og hvorfor?

Anonymkode: e5449...0f8

Man sparer plass og tid og alle skjønner hva som menes. Det er ikke så mange ord som har en like klar tbf. Videregående skole har det (vgs), som også er mye brukt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi andre forkortelser er ikke alltid alle som tar. 

Hvis jeg skal bruke frkt så må det være alm. kj og evt hvordan det skrives og hvilke bkt som er greit.. 😂 

Anonymkode: c9ff9...3fb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er problemet. Det som er komisk er de som bruker "bh" som forkortelse for barnehage.

Anonymkode: f4caa...df5

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

evt

Anonymkode: c9ff9...3fb

ev.

Anonymkode: 12007...645

AnonymBruker
Skrevet

Her på kg (Kvinneguiden) sliter kanskje ts (trådstarter) med f eks (for eksempel) at noen i bhg (barnehagen) har vært slem med barnet h*n har slik at ts (trådstarter) spør om råd ved å lage et hi (hovedinnlegg) her på kg (kvinneguiden) kanskje trådstarter også søker råd med  mye uvi (urinveisinfeksjon) med dette barnet...

*bare et tåpelig eks (eksempel)....

Vi forkorter ord hele tiden. Bhg er en grei forkortelse på samme måte som andre forkortelser. Og igjen er har jo ts og hi og andre "interne" kg forkortelser... Om en sier kg ute  på gaten tenker jeg automatisk "kilogram" mens her inne er det automatisk "Kvinneguiden" 😁 med mindre en er på tråder innenfor trening..

Anonymkode: 8ceb0...2a0

• Liker 2
Skrevet

Synes det er en grei forkortelse. I alle fall mye bedre enn bh. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...