Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Jumpsuit for menn - hva tenker dere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Mannisinbestealder skrev:

Jumpsuit er opprinnelig et ganske maskulint plagg som var forbeholdt menn.  Senere har vel både smaken og buksedressene endret seg. Nå sitter damene og gjør narr av de gutta som bruker det. Slik er det også med snekkerbuksa, cowboystøvler og mange andre plagg. De av gutta som tilfeldigvis liker slike plagg må nærmest slutte å bruke de. Ofte er dette temmelig maskuline plagg i utgangspunktet. 

Det samme gjelder UGGS. Det var det mannlige surfere i Australia som brukte. 

Strømpebuksa. Noen hevder at noen fant den opp på 60-tallet.men da hadde menn gått med det i noen hundre år. 

Platåsko. Ble laget for menn i diskoteket oppstart som en mannlig versjon av kvinnenes høye hæler. 

Nikkets/piratbukse. Manneplagg mens kvinnene ikke hadde begynt å bruke bukse enda. 

Virker som flip-flops sandaler snart står for fall også. 

Alle former for truser som ikke er boxershorts er snart tapt. Vanlige truser, Rio-string, tanga, body. 

Lista er utrolig lang på klær som kvinnene har stjålet fra mannen. Så gjør de narr av mannen hvis noen fortsetter å bruke klærne sine. 

Anonymkode: 6b71c...5a2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det samme gjelder UGGS. Det var det mannlige surfere i Australia som brukte. 

Strømpebuksa. Noen hevder at noen fant den opp på 60-tallet.men da hadde menn gått med det i noen hundre år. 

Platåsko. Ble laget for menn i diskoteket oppstart som en mannlig versjon av kvinnenes høye hæler. 

Nikkets/piratbukse. Manneplagg mens kvinnene ikke hadde begynt å bruke bukse enda. 

Virker som flip-flops sandaler snart står for fall også. 

Alle former for truser som ikke er boxershorts er snart tapt. Vanlige truser, Rio-string, tanga, body. 

Lista er utrolig lang på klær som kvinnene har stjålet fra mannen. Så gjør de narr av mannen hvis noen fortsetter å bruke klærne sine. 

Anonymkode: 6b71c...5a2

Javel...

Anonymkode: e3085...632

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vis meg et bilde der jumpsuit er maskulint. Ingen av de i denne tråden er det, muligens den på han med mikken, og det er mer kjeledress. 

Anonymkode: b66c0...667

Det er bare å google "history of the jumpsuit" så ser du hva jeg mener.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Mannisinbestealder skrev:

Jumpsuit er opprinnelig et ganske maskulint plagg som var forbeholdt menn.  Senere har vel både smaken og buksedressene endret seg. Nå sitter damene og gjør narr av de gutta som bruker det. Slik er det også med snekkerbuksa, cowboystøvler og mange andre plagg. De av gutta som tilfeldigvis liker slike plagg må nærmest slutte å bruke de. Ofte er dette temmelig maskuline plagg i utgangspunktet. 

Vi menn er dumme som gradvis gir fra oss cowboystøvler,  hæler, snekkerbukse mm. Dette er / var plagg for menn og typisk mandig. Dette skjer for at vi gradvis slutter å bruke det og gir dermed dette over til damer. 
De tar det til seg og etter hvert blir det liksom rart når vi bruker det. 

Jeg bruker snekkerbukse og tydeligvis mange andre da herreutgaven av dette er mye utsolgt på nettsidene. Bryr meg ikke mye om det og synes det er kult på damer og menn. Ingen som i det hele tatt har kommentert at jeg bruker snekkerbukse. Hvorfor skulle dem det?  Stå på bare å bruke klær som er i ferd med å gli vekk fra oss menn. Jumpsuit har vi brukt lenge bare å fortsette😄

Anonymkode: 0dd25...c50

AnonymBruker
Skrevet

975B9361-A8A9-4FA8-9CCE-FAC4F29892FA.jpeg

F5EF1933-A475-4832-AB34-CFF39DB6EB4F.jpeg

Anonymkode: 0dd25...c50

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke bare klesplagg kvinnene har tatt fra menn. Farger også. Før 1800-tallet var det vanlig at festplagg menn brukte var fargerike. Nå skal alt være blått eller svart.

Anonymkode: aa601...92b

Skrevet

Synes ikke jumpsuit ser noe fint ut på noen jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...