Gjest Jalileh Skrevet 24. juni 2005 #1 Skrevet 24. juni 2005 Leste i en debatt her inne at en eller annen var over gjennomsnittet pen. Det er forsåvidt greit nok, men jeg lurer, hvordan vet man at man er det? Når sier man at en person er over gjennomsnittet pen?
Englepus Skrevet 25. juni 2005 #2 Skrevet 25. juni 2005 Det er et utrykk jeg aldri har brukt. Syns ikke at skjønnhet er noe man kan sammenligne egentlig. Alle har noe pent ved seg. Og alle er pene på forskjellig måte.
Gjest mely Skrevet 25. juni 2005 #3 Skrevet 25. juni 2005 det finnes folk som er over gjennomsnittet pene. de har ofte ansikt og kropper som er proposjonerte.
Arkana Skrevet 25. juni 2005 #4 Skrevet 25. juni 2005 Skjønnhet er subjektivt. Jeg kjenner kvinner som synes de er "over gjennomsnittet" pen, men som jeg synes er relativt "upene". Og det finnes en haug modeller jeg ikke kan begripe er modeller, for jeg synes nesten de er på grensen til stygge. På den annen side finnes det også kvinner jeg synes er pene, hvor andre er uenige. Så i mine øyne er det umulig å si hva som er gjennomsnittlig pent, for det kommer an på øyet som ser.
Gjest Darcy Skrevet 25. juni 2005 #5 Skrevet 25. juni 2005 Hva som er pent og ikke kommer an på øyet som ser. Man har jo noen typer som gjerne skal gå for å være pene, modeller f.eks, mens jeg stort sett sjelden syns modeller har noe spesielt ved seg. Det er som regel null fasong, rett ned og ingenting iøyenfallende ved dem. Mulig endel av dem har ansiktet iorden med riktig mengde sminke på riktige steder, men det gjelder vel forsåvidt de fleste. Det som er pent for èn, trenger ikke være pent for en annen. Jeg vet også om mange som anser seg selv for å være attraktive, pene og flotte å se på, mens jeg syns de heller mer til det stikk motsatte.
Gjest Anonymous Skrevet 25. juni 2005 #6 Skrevet 25. juni 2005 Hva som er pent og ikke kommer an på øyet som ser. Man har jo noen typer som gjerne skal gå for å være pene, modeller f.eks, mens jeg stort sett sjelden syns modeller ikke har noe spesielt ved seg. Det er som regel null fasong, rett ned og ingenting iøyenfallende ved dem. Mulig endel av dem har ansiktet iorden med riktig mengde sminke på riktige steder, men det gjelder vel forsåvidt de fleste. Det som er pent for èn, trenger ikke være pent for en annen. Jeg vet også om mange som anser seg selv for å være attraktive, pene og flotte å se på, mens jeg syns de heller mer til det stikk motsatte.
Nabodama Skrevet 25. juni 2005 #7 Skrevet 25. juni 2005 Modeller er vel ikke over gjennomsnittet? Misser er det, de konkurrerer jo pga sitt gode utseende. Modeller MÅ være over en viss høyde, MÅ ha slank guttekropp, og ansiktet bør være litt særegent. Samtidig som det skal kunne sminkes i mange forskjellige stiler og uttrykk, derfor bør det også være litt anonymt. Huff.
Lillesøster Skrevet 25. juni 2005 #8 Skrevet 25. juni 2005 Kan skjønnhet diskuteres? Jeg synes det blir en håpløs debatt. Men har sett amerikanske dokumentarer hvor de har forsket på pene mennesker og hvorfor akkurat de blir betraktete som pene. Hvem bestemmer det? Om noen synes de er over gjennomsnittet pen, så er det hyggelig for den personen. Samma det..
*Lene* Skrevet 26. juni 2005 #9 Skrevet 26. juni 2005 Den personen som mener det, har ihvertfall selvtilliten i orden..hehe! Kommer an på øyet som ser, absolutt!
Morea Skrevet 26. juni 2005 #10 Skrevet 26. juni 2005 Kommer helt an på øyet som ser. Jeg reagerer ofte på folk som har noe udefinerbart, men som ikke nødvendigvis er objektivt pene (dersom noe sånt finnes, det må vel i såfall være det som kulturelt blir frontet som pent. 20-tallet skulle en være mager, på 60-tallet ha former etc) De som konkurrerer i missekonkurranser synes jeg er "kjedelig-pene". Alle ser like ut. Gørrkjedelig. Samtidig blir det nesten oppfordret til å tone ned personligheten sin. Noen modeller synes jeg kan være over gjennomsnittet pene (selv om de ofte ser greslig tynne ut når en ser dem i virkeligheten)nettopp fordi de har et spesielt utseende. Nå er jeg ikke en motstander av god selvtillit. Det er jo bra å være fornøyd med seg selv. Men alt har en grense. Da tipper ofte min oppfatning av pen over i å synes at personen er overfladisk og selvopptatt. Og der i alle fall ikke "pene" egenskaper.
Gjest synseren Skrevet 26. juni 2005 #11 Skrevet 26. juni 2005 Jeg vet også om mange som anser seg selv for å være attraktive, pene og flotte å se på, mens jeg syns de heller mer til det stikk motsatte. Enig i at det kommer ann på øyet som ser. Men jeg ser ikke noe gale i å ha et godt selvbilde.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå