AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #1 Skrevet 7. mai 2020 USA har hyllet sykepleierne med en egen uke i mange år. Men feiringen får ekstra betydning i disse dager. Dette fokuset på sykepleierne i disse tider er vel fortjent, men i all hyllesten kaster store skygger over andre yrkesgrupper som fortjener minst like mye skryt. Jeg tenker f.eks på legene. Jeg vil nå si at de gjør en minst like viktig jobb som sykepleierne og at vi trenger de like mye. Hvordan kan vi spre hyllesten litt mer jevnt over flere yrkesgrupper? Anonymkode: b5f79...7ac
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #2 Skrevet 7. mai 2020 Legene får en lønn som viser dem at samfunnet trenger dem like mye. Men jeg ser at det er problematisk at det er så mye fokus på sykepleiere i disse dager, mens det står igjen MANGE yrkesgrupper som jobber hardt og utsetter seg for risiko for at samfunnet skal kunne fungere. Som septiktømmeren, trailer/buss-sjåføren, butikkansatte, helsesekretærer osv osv. Listen er jo nesten uendelig. Anonymkode: 15015...399
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #3 Skrevet 7. mai 2020 Jeg er sykepleier, og jeg himler med øynene over sånt. Delvis fordi vi sykepleiere er en del av et velsmurt (forhåpentligvis) maskineri bestående av mange andre yrkesgrupper som f.eks. leger, helsefagarbeidere, renholdere, fysioterapeuter m.fl., men også fordi klapping og bilder på Facebook ikke endrer noe. Det er like effektivt som å sette en rosa sløyfe på profilbildet - det bekjemper ikke brystkreft; selvundersøkelse, mammografi, penger til forskning derimot... Jeg vil heller ha trygge arbeidsvilkår og slippe å rasjonere smittevernutstyr og desinfeksjonssprit enn en tom hyllest, og det tror jeg nok mine kolleger i ulike yrkesgrupper er enige i. Anonymkode: db5d9...c27
Knirke Skrevet 8. mai 2020 #4 Skrevet 8. mai 2020 Sykepleierne har trygge jobber, helt ok lønn og de slipper permitteringer. Synes det blir for dumt å sitte hjemme og takke en yrkesgruppe for at de går på jobb, slik de går på jobb alle andre dager der det ikke er koronakrise. Smitte har de alltid vært utsatt for, det er liksom en del av jobben når man jobber med syke folk. Jeg har aldri hørt en sykepleier takke meg for at jeg gjør min jobb, og det forventer jeg ikke heller.
Anbefalte innlegg